Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2019 20:50 - Делфинът
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2354 Коментари: 11 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Той се появи на пристанището някъде през 80 - те години. Без да се притеснява от хората, които естествено му даваха храна!.  Риба, разбира се!...

Имал съм срещи с делфин и преди това, опитвал съм като дете и делфинско филе, когато те  още не бяха забранени за улов.  Нещо подобно на това от акула, такъв е споменът ми!
Като ученици, по линия на ДОСО,    ни задължаваха да стреляме.  Тръгнахме от началото на плажа, в края на града, изминахме по него километри, преди да достигнем отцепения за стрелба участък.  Делфинът се появи още в началото и неотлъчно ни следваше до края на пътя ни  . Явно му харесваше компанията  на 14-15 годишни, ни деца, ни възрастни!? Напредваше, връщаше се, но следеше челото на групата......
С първия изстрел, следях го, гмурна се и изчезна Явно разбра ,че не сме компанията, която е търсел!

Делфинът от пристанището спеше там Че спи,  се разбираше от грухтенето му, подобно на свиня!?  То ме притесни, помислих ,че е болен. Попитах познат рибар- каза ,че е здрав, но спи!
Недоумявах, как спи, окото му към мен е отворено?
Така спял, с полуотворени очи. 
За разлика от хората, на които при спане не се налага да регулират дищането си, един вид то минава на автоматичен режим, при делфините не е така. Заспи ли, ще умре Защото и дишането му ще спре Той си регулира дишането? Жестоко!

Делфинът стана стана атракция !
От общината също се погрижиха за него, определиха му порцион- дневен , от една кофа риба Даваха му я в определено време, преди обяд
Но, вероятно деца, го замеряли с камъни. Премести се навътре в морето, на около 100-150 метра, но с видимост за него към халите.  Откъдето идваше човекът с рибата. Явно е бил наясно, още от "хотела" пред кея, откъде идва рибата!

Веднъж и аз станах свидетел на интересна комуникация на делфина с благодетеля му от халите .  Чуваше се характерното грухтене от морето В това време излезе човекът с кофата- поне десет килограма риба, по десет лева сега , излиза ,че общината месечно е отделяла 3 хиляди лева за него, сегашен курс!  В същия момент грухтенето спря и делфинът ,без да бърза , с характерния си стил на плуване се насочи към кея. Ловеше рибата от въздуха.  Нахрани се и се върна на обичайното си  място.
Обичаха го всички и местни,  и  гости!

Но един ден го търсих напразно.  Приятели ми казаха ,че от известно време го няма.
Различни предположения имаше.  Може да са го убили заради месото му, все пак комуникираше с хората и беше лесен за  злосторници! Или пък, може  да е решил да потърси друго място? Един господ знае?
Но истината е, че сам потърси връзка с хората Може би е имал проблем с изхранването си и да  е преценил, че хората ще му помогнат?
И наистина получи помош!



Гласувай:
32


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. tonsun - Харесвам "морските хора&...
10.11.2019 21:10
Харесвам "морските хора" (mm)
Дано наистина е получил нужната му помощ от хората.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
10.11.2019 21:30
tonsun написа:
Харесвам "морските хора" (mm)
Дано наистина е получил нужната му помощ от хората.


Да, наистина са за харесване
Имал съм и близка среща с ранен от винт ва лодка Мъчеше се да излезе на брега, явно искаше да умре там Хората го избутваха обратно! Раната беше много дълбока Но той, със сетни усилия, пак се връщаше към брега! Доведоха и лекар, но той каза ,че няма как да му помогне!.......
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
11.11.2019 06:55
Знаем че делфините са интелигентни риби.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!/
11.11.2019 08:02
kvg55 написа:
Знаем че делфините са интелигентни риби.


Така е! Всъщност , те са бозайници, живеещи с рибите!

Хубав ден!
цитирай
5. donchevav - Красива история - напомни ми за л...
11.11.2019 15:51
Красива история - напомни ми за лисицата, която искала човекът да я опитоми, а и ти си сладкодумен като онзи класик:)
Общувайки с животните, хората се учат да бъдат по-добри...
Поздрави, Лео!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Венета!
11.11.2019 15:59
donchevav написа:
Красива история - напомни ми за лисицата, която искала човекът да я опитоми, а и ти си сладкодумен като онзи класик:)
Общувайки с животните, хората се учат да бъдат по-добри...
Поздрави, Лео!


Благодаря ти за отзива!
Наистина ,човек има какво да научи от животните.... Колкото и парадоксално да е- и на човещина дори!?
Защото, както се казва, има хора измежду животните , но и животни- сред хората!

Хубав ден, Венета!
цитирай
7. milenavarbanova9 - Невероятен разказ,
11.11.2019 23:15
Научих много от него!
Не знаех,че делфините грухтят,когато спят.И че спят с полуотворени очи!
Родена съм дълбоко в сушата и не познавам морските обитатели - гледала съм ги най-вече на екрана.
Много отдавна,като дете,гледах филм за обучение на делфини,включително на членоразделна реч.Беше фантастично,говореха с отверстието на "темето"си,с нежни протяжни детски гласчета.Викаха помежду си с дадените им от хората имена.Но сега има много видеа с говорещи котки и май много животни съумяват да произнесат по няколко човешки думи,стига хората да се занимават нежно и настойчиво с тях.
Знам,че в Индия делфинът е признат за личност и не се смята за "животно".Но всъщност нима другите т.нар.животни не са личности?
Делфинът винаги е обичал хората,спасявал е давещи се.А двуногото чудовище далеч не му е отвръщало със същото.Дано "твоят" делфин не е станал жертва на човешката жестокост!Дано е отплувал навътре в морето!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Поздрави, Милена!
11.11.2019 23:57
milenavarbanova9 написа:
Научих много от него!
Не знаех,че делфините грухтят,когато спят.И че спят с полуотворени очи!
Родена съм дълбоко в сушата и не познавам морските обитатели - гледала съм ги най-вече на екрана.
Много отдавна,като дете,гледах филм за обучение на делфини,включително на членоразделна реч.Беше фантастично,говореха с отверстието на "темето"си,с нежни протяжни детски гласчета.Викаха помежду си с дадените им от хората имена.Но сега има много видеа с говорещи котки и май много животни съумяват да произнесат по няколко човешки думи,стига хората да се занимават нежно и настойчиво с тях.
Знам,че в Индия делфинът е признат за личност и не се смята за "животно".Но всъщност нима другите т.нар.животни не са личности?
Делфинът винаги е обичал хората,спасявал е давещи се.А двуногото чудовище далеч не му е отвръщало със същото.Дано "твоят" делфин не е станал жертва на човешката жестокост!Дано е отплувал навътре в морето!


Впрочем, ние сме заедно с делфините!
Те са бозайници, като нас, не са риби!
Може би първоначално наистина са живели на сушата ? Спомням си, как делфинът с нарязания от винта гръб се мъчеше, със сетни усилия, да излезе на брега Имах чувството, че плаче!?
Преди често по брега се виждаха трупове на делфини
Изключително интелигентно животно е!
Може би козата се доближава до него ?
Баба ми и дядо ми гледаха няколко кози Сутринта стопаните им ги даваха на пастир ,да ги пасе Стадото се движеше по главната на града Бях четири- пет годишен Дядо ми само им отваряше входната врата и старшата повеждаше останалите към главната Там чакаха стадото Дядо ми нямаше грижа с прибирането Старшата ги водеше до вратата Ако случайно дядо ми не ги видеше, тя подаваше сигнал, че са вън, да им отвори!
Не са гляпави животните, дори можем да се поучим от тях на колективизъм и на добронамереност
Делфинът, който заигра с нас преди стрелбите, моментално изчезна и не се появи повече, с първия изстрел! Явно квалифицира стрелбата като нещо много лошо, отвратително!

Лека нощ, Милена!
цитирай
9. bven - Хубави моменти сте имали с делфина, Леоне:)))
13.11.2019 11:51
За делфините, като по-разумни същества от нас, има много литература. Чела съм, че сканират тялото на плувеца и могат да му помогнат, както преценят те. Преди години имаше клипчета как помагат на бременна да роди в морето...А също и американския филм "Денят на делфина" беше много интересен.
Друго си е да живееш край морето...
Светъл ден от мен!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
13.11.2019 14:49
bven написа:
За делфините, като по-разумни същества от нас, има много литература. Чела съм, че сканират тялото на плувеца и могат да му помогнат, както преценят те. Преди години имаше клипчета как помагат на бременна да роди в морето...А също и американския филм "Денят на делфина" беше много интересен.
Друго си е да живееш край морето...
Светъл ден от мен!


Така е, плаж, море, преди и солници!
Лятото е разкош
Зимата е гадна Не е толкова студена, почти няма сняг и рядко се задържа, но е влажна и ветровита Руснаците не я понасят, отвратителна е за тях! За разлика от лятото
Но не е за харесване зимата Пусти улици, няма хора Приятели искрено ми се радват като ме видят- най- после един външен да се появи
От години не съм виждал делфин, плаващ на воля в морето Промениха си навиците, по ред причини Рибарите ги мразят, пречат им на улова
Най- големият звяр е...човекът!

Хубав ден, Таня!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Да се разберем! Благодарност за красивата история на автора на анонимния коментар
14.11.2019 07:45
Относно правописът, акцентът не е върху него! Много автори пишат нечетливо и с много грешки- Елин Перин, Гогол, да не изреждам и други Но не с това са впечатлили читателите си Като се харесват, има си хора, които се занимават с това
На мен ми харесва старинния словоред и често го ползвам И съм получавал насърчение, защото и на други се харесва
И тематиката не ми е правопис или граматика Който е такъв педант, да търси хора ,които наблягат изключително на нея, там е акцентът на писането им Ще му достави едоволствие
Но нещо по- важно Не ми допада анонимността, дори и с някакво оправдание Да, разбирам, но може някъде да се разкрие, кой е!
Аз не пиша анонимно никъде И когато се е случвало, съм разкривал кой съм
Анонимността подсказва някаква нечистоплътност, гузност Виновност, страх и тем подобни
Не ми се занимава с хора с някакви скрупули, не съм и психиатър
Ако не са с гузна съвест, да заповядат! Но не анонимно! Не приемам
А отговорът? Според каквото повикало, това се обадило!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139553
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102602
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031