Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2019 12:12 - В това грипозно време някои сериозно ГРИПЕНЯСАХА ...
Автор: getmans1 Категория: Политика   
Прочетен: 1820 Коментари: 4 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                ... Две години от гаф на гаф а края на мандата е още ... далече

....

След избора на F-16, шефът на кабинета на президента обяви България за територия, а българите за територианци

Димитър Стоянов „творчески” доразвива определението на Румен Радев, че страната е блато

  image

Димитър Стоянов

 

От няколко дни главният секретар на президентската институция Димитър Стоянов започва статусите си във фейсбук със скандалните думи: „Добро утро, Територия! Добро утро, територианци! Добро утро, вие си знаете!”

image

... Повече на;
https://www.faktor.bg/bg/articles/politika/hlyab-i-pasti/sled-izbora-na-f-16-shefat-na-kabineta-na-prezidenta-obyavi-balgariya-za-teritoriya-a-balgarite-za-teritoriantsi

                ... И мнението на специалиста а всичко друго е от Лукавия

Шефът на ВВС: С избора на Ф-16 купуваме и цялата оръжейна система

Чисто технически най-голямото превъзходство на американския изтребител е радарът, който е от 5-о поколение

image

Цанко Стойков

 

Правилният избор за българските ВВС бе Ф-16. Тази позиция изрази ръководителят на българските Военновъздушни сили генерал-майор Цанко Стойков в интервю за Канал 3.

Предложихме проект за инвестиционен разход, който беше разгледан и на Министерски съвет, и от парламента, и считам, че целта на този проект е придобиване на нов боен самолет, но не само. В конкретния случай ние говорим вече и за оръжейна система. Или както някои я наричат боен авиационен комплекс, като летателният апарат, или самолетът е част от нея. Т.е. е самолетът е важна и съществена част от самия комплекс, но в него влизат и въоръжение, и други крипто и класифицирани системи, които правят самолета, съвместим с НАТО, и не на последно място въоръжение, логистично оборудване и средства, които придават на самата система автономност. Затова е важно да се разбере, че модернизацията чрез придобиване на този проект е жизненонеобходима за българските ВВС, бик казал и че е малко закъсняла, аргументира позицията си генералът.

„Имал съм възможност да летя на Ф-16, не на този блок, а на друга модификация – системата наистина е надеждна, боеспособна, може да изпълнява мисии въздух-въздух и въздух-земя, такива, каквито ги получаваме в цялостния пакет, който се предлага от държавата. Така че считам за правилен избор, избор, който наистина ще повиши бойните способности на България за един много дълъг период”, заяви ген.-майор Стойков.

Относно протичането на преговорите той обясни, че България първо трябва да изпрати писмо до САЩ с искане за придобиването на самолета и въоръжението за него, след което е нужно одобрение от Конгреса. След това, съобразно процедурите в САЩ, от тяхна страна се изпраща ново писмо, на което за период от 120 дни България трябва да отговори. Именно това писмо ще бъде основата на договора между двете страни и в него ще бъдат уточнени цените, сроковете за доставка и подробностите по въоръжение, системи и т.н.

„Ако се доверим на това, което САЩ декларираха, че могат да доставят първите самолети през 2022 г., можем да направим предположението, че това е периодът, в който ние ще получим първите самолети – т.е., периодът е 3 години”, изтъкна Стойков по отношение на доставката на първите изтребители.

Относно обучение на българските пилоти той поясни, че по принцип то се извършва в САЩ, въпреки че съществуват летателни центрове в Гърция, Турция и в други държави в Европа. По думите му обучението, както на летци, така и на техници трябва да бъде завършено преди доставката на самолетите.

„Българските ВВС ще изпълняват своите задачи по охрана на въздушното пространство на България и на НАТО, както и досега със съществуващите МиГ-29, за които бяха сключени 3 договора през миналата година – за доставка на агрегати, за ремонт на двигатели. И това ще даде възможност те да бъдат експлоатирани до края на техния жизнен цикъл", посочи още генералът.

МиГ-29 и Су-25 ще бъдат ремонтирани. Очаква се жизненият цикъл на МиГ-29 да приключи през 2029-2030 г., а на Су-25 след извършване на този ремонт, който предстои, да бъде повече от 10 години, считано може би от 2020 г., когато се очаква да бъдат доставени първите ремонтирани Су-25”, допълни шефът на Военновъздушните ни сили.

Чисто технически, връщайки се на темата за Ф-16, Стойков изтъкна и голямото предимство на Ф-16 пред останалите оферти, а именно „Грипен” и „Юрофайтър”, а именно радарът.

„Радарът е 5-о поколение. На другите им са по-стари. Те разполагат с механичен радар, който има по-ограничени възможност от фазираната радарна решетка или антена на Ф-16, която дава възможности за работа по въздушни цели или земни, или морски, едновременно. Да ги открива, проследява или въздейства върху тях. Ф-16 притежава възможности за работа с високо точни управляеми ракети и бомби по малки подвижни земни и морски цели и същевременно да въздейства по въздушни цели. Радарът е по-надежден със своите технологични новости и по този начин превъзхожда останалите”, коментира генерал-майорът.

„Летателният ресурс като часове е доста повече от „Грипен” и „Юрофайтър”, но тук по-важното е опитът и еволюцията, която са достигнали с последната модификация Блок 60 и Блок 70, който се предлага на нас. Статистически са използвали опита и практиката на всичките 4600 произведени самолета досега и са инкорпорирани всички забележки, недостатъци, които са отстранени, а всички технологични новости са налице, така че самолетът наистина си заслужава”, категоричен бе Цанко Стойков.

Той потвърди, че Ф-16 идва с въоръжение и необходимите системи, а за „Грипен” трябва да се купува въоръжението допълнителни и съответно трябва да се водят преговори с трети държави. Поясни, че и ако е изборът е бил „Грипен”, то той е щял да бъде доставен само с едно оръдие и то на бойния самолет, а за учебнобойния е без никакво въоръжение и че е трябвало да се сключват тепърва нови международни договори, за да се набавят въоръжение и съответните системи за него.

На въпрос на водещия защо България не може да закупи руски самолети, Стойков обясни: „Това е интересен въпрос. Има много мнения, но аз ще отговоря като летец. Всеки един самолет, включително и руски, може да бъде направен съвместим със страните от НАТО. Но от геополитическа гледна точка си мисля, че на този етап това е невъзможно. Никоя страна няма да се съгласи да даде своите системи и въоръжения да бъдат поставени на руски самолет. От тази гледна точка, считам, че е невъзможно. Иначе считам, че технологично не представлява абсолютно никаква трудност”, заяви Стойков.

Той коментира и твърденията, че не е необходимо да се закупуват нови самолети, а просто трябва да се увеличат зенитно-ракетните комплекси, които да охраняват въздушното ни пространство.

„Наистина зенитните комплекси и особено тези от типа на С-300 или „Пейтриът” са много ефективни. С много големи възможности за осигуряване на противовъздушната отбрана на една страна. Но аз считам, че задачите, които изпълнява изтребителната авиация са съвсем различни и със зенитно-ракетни комплекси не можем да носим дежурства по еър полисинг, най-малкото”, каза ръководителят на ВВС.

В заключение Стойков си призна, че поне малко ще завижда на младите си колеги, които ще имат възможност да летят на Ф-16 блок 70. И бе категоричен, че няма амбиции да бъде президент.

 
......


.... 



Гласувай:
4



1. starforlife - Чакай и днес да ти открия коментарите. Ха ха ха
21.01.2019 12:46
Цитирайки генерал-майор Цанко Стойков в края на постинга, getmans1 написа:
„Наистина зенитните комплекси и особено тези от типа на С-300 или „Пейтриът” са много ефективни. С много големи възможности за осигуряване на противовъздушната отбрана на една страна. Но аз считам, че задачите, които изпълнява изтребителната авиация са съвсем различни и със зенитно-ракетни комплекси не можем да носим дежурства по еър полисинг, най-малкото”.

Сега...
Снощи един върл русофил се опита да ми се присмее, че видиш ли и от национална сигурност ли разбирам.

Е... Малко нескромно ще прозвучи (ха ха ха), но сега ще се убедите, че явно разбирам, ако не експертно, то поне изключително повече от такива виртуални всезнайковци с каквито е пълно в блог.бг да речем.
Така, че сега за "разбирачи" като блогърката с ласото и такива като въпросния "разбирач", ще си позволя един разказ от моята военна практика като направ-ленец в щаба на 2ЗРБ, който по друг повод съм го разказвал тук през 2013-та и е идеална илюстрация на това, защо по-горното, което цитирах като думи на генерала е релевантно (и ноторно - и ноторно), а мненията на "разбирачите" от цивилния сектор колкото и да им се струват логични като съждения, са пълни шитни и е по-добре да оставят хората да си вършат работата, а не да се врат дори и само с мнения там, където изобщо не е тяхната не само като компетенции, а и като чисто логически съждения.

Първо поясня за незнаещите, че направленец е човекът под пагон, който координира и управлява действията на брънките във веригата: [оператор РТВ] -> [планшетист ЗРВ] -> [радист и релейчик РТВ при щаб на ЗРВ] -> [радист и релей-чик РТВ при дивизион на ЗРВ] -> [оператор към дежурна двойка изтребители на ВВС] и реално той дава разпореждането за ефективни бойни действия спрямо даден въздушен обект. А защо "обект" - ще се разбере от разказа ми, който е абсолютно реален и се случи през далечната вече 1995-та.
Та:
Ранна сутрин в пределите на щаба на 2ЗРБ. Сутрин, в която завива сирена, то-ест, вдигат ни по тревога. Нищо особено - абсолютно всеки ден 6-ма направленци след закуска слизаме под земята в оперативната зала на 2ЗРБ и около 2 часа водим учебни бойни действия спрямо мними въздушни цели. Играем си на война дет' се вика.
Следи се подаваната на планшета въздушна обстановка (подават се измислени траектории на движение на 2-3 въображаеми въздушни цели), по специална кодова таблица се шифроват команди и се подават към дивизионите, които от своя страна ги отработват. Тоест, действа се до момента за "натискане на копчето" за изстрелване на ракета (комплексите бяха С-300 и С-125).
Така и този ден: Свири сирената, на бегом слизаме в бункера и започваме установяване на връзка с дивизионите, подавайки дневните позивни за инденти-фикация и удостоверяване на приоритет на йерархия. Автоматика. Ежедневна.
Е да, но този път минава висш офицер и подменя таблиците с бойните.
Изтръпнах. Изтръпнах, защото веднага става ясно, че не е учебна тревога, а реална бойна. А само преди дни гръцки самолет прекоси територията ни по дължина, а и "Ауакси" в Турция летяха по протежението на границата ни почти ежедневно, обърквайки нормалната ни служба и тренировъчен процес и при-веждайки ни в режим на радиомълчание, защото един „Ауакс“ още тогава имаше диаметър на радиоелектронно засичане на ефира от порядъка на 300 км., което ще рече, че покриваше територията на държавата ни почти наполовина.

Планшетистът започва да води цел на планшета пред нас, направленците.
Да поясня за незапознатите също и това, че направленците са по двама за всеки дивизион - един "обикновен" войник и един висш офицер (от капитан нагоре).
До Х минути в командната зала пред персоналните кабинки на нас, направленците (явно е било събота или неделя) от двете степени на йерархията, се появи и командващият 2ЗРБ, полковник Халачев.

(вече нищо от писаното не е секретно, а и аз няма естествено да напиша нещо, което е (и до момента)

Стана вече ясно, че във въздушното ни пространство има самолет, който не носи сигнатурата на наш пътнически или военен. Тоест, вражески и по устав трябва да бъде свален с ракета "земя-въздух" (при моментната обстановка от дивизион "Л~~а"), командите бяха вече подадени и дивизионът вече отработваше процедурата по изстрелването.
Командващият вдигна дежурната двойка изтребители от "Графа" и на планшета ги гледаме как са вече пред и зад (разминати във височина с малка девиация) самолета-нарушител.
В репартитора се чуваше гласа на пилота от изтребителя зад нарушителя, който докладваше, че самолетът (нарушител, тоест реална цел, спрямо която вече има насочени не една ракета, защото ще излезе от обсега на "Л~~а" и тогава ще го поеме "Б~~~~~~а") носи опознавателните знаци на... България.
Е да де, но по Устав, полковник Халачев трябва да разпореди стрелба или от наземния ЗРК, или първо трасираща от изтребителите и след това реална и да унищожи самолета, като по-прагматично, ефективно и логично е да действа двойката изтребители, а не наземен ЗРК, чиято ефективност е в пъти по-ниска.

В този ден полковник Халачев разпореди съпровождане на самолета и реално до Варна долетяха едни 120 нищо неподозиращи цивилни граждани, пътуващи в пътнически самолет София-Варна, в сандвич с два бойни МИГ-29.
За хлраднокръвието и спасяването живота на тези 120 майки и бащи, Халачев беше... наказан от Главнокомандващия ВВС при „Б~~~~н по Устав защото не из-пълни Процедурните действия в Устава! И същевременно беше награден за също-то това неизпълняване, довело до спасяване живота на 120 български граждани.

Та поуката от този разказ.

Поуките са две.
Едната е, че наземно базираните системи за ПВО имат доста дълъг цикъл по отреагиране спрямо въздушни цели. В българската армия - от порядъка на 10-12 минути, което при нашите териториални размери е колкото да влети съвременен изтребител от едната страна и излезе от другата.
Тоест, специално за малка България да закупиш ЗРК наместо изтребители като крачка към по-ефективна отбрана на въздушното ни пространство, би било меко казано не пълна липса на адекватно познаване на обстановката по отношение на въздушната отбрана на страната ни, а чиста идиотия.

А по-важната поука е, че ако се разчиташе тогава на наземните ЗРК в дивизионите на ЗРВ към ПВО на страната ни, децата на 120 наши сънародници щяха да останат без някой от родителите си.


StarForLife™
цитирай
2. starforlife - Всъщност,
21.01.2019 14:10
одеве забравих да кажа, че днес, в разни моменти на отмора при мен, ще разкажа още два реални случая като този, които ако не ви убедят защо изтребители (и то от вида именно на F-16, а не "Грипен" или особено руски), а не наземни средства за защита на въздушното ни пространство са не по-добрата, а единствената разумна алтернатива специално за наша България, то прочелият ги (примерите ми като реални обстоятелства от реални бойни обстановки) е кръгъл идиот.
цитирай
3. getmans1 - . . . Леле Стар, сега вече очаквам ...
21.01.2019 17:01
... Леле Стар, сега вече очаквам Шопина да преодолее отвърщението си да пише при мен и да ни подпука с някакави негови си калибри руско производство.
А, въпроса и друг, години вече сме в НАТО и ЕС а за армията нищо, че трябваше Тръмп да тръмпяса, че и Европа даже да се освести, на аванта не става. Лично аз, служих в Грудово тъй, че случките ми идват малко в повече.
...


starforlife написа:
одеве забравих да кажа, че днес, в разни моменти на отмора при мен, ще разкажа още два реални случая като този, които ако не ви убедят защо изтребители (и то от вида именно на F-16, а не "Грипен" или особено руски), а не наземни средства за защита на въздушното ни пространство са не по-добрата, а единствената разумна алтернатива специално за наша България, то прочелият ги (примерите ми като реални обстоятелства от реални бойни обстановки) е кръгъл идиот.

цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздравления, приятелю!
23.01.2019 11:03
Ако България следваше малоумните съвети на русофилското президентско лоби и шефа на президентския кабинет, наистина щяхме вече да сме руска територия, но изборът на правителството и на военно-въздушните експерти доказа, че сме суверенна държава.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: getmans1
Категория: Политика
Прочетен: 6052761
Постинги: 2727
Коментари: 26374
Гласове: 9600
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031