Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2019 20:01 - Производство на BMW, Rover и Austin Martin в България в миналото
Автор: bdenkov Категория: Технологии   
Прочетен: 780 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Чудя се на акъла на онези които се надяват,
че Германците ще се излъжат да построят завод за сглобяване на Фолксваген автомобили в България???
Ами през 1992, БЪЛГАРИЯ ИЗЛЪГА БАВАРСКИТЕ АВТОМОБИЛОСТРОИТЕЛИ НА БМВ ДА ПОСТРОЯТ ЗАВОД ЗА СГЛОБЯВАНЕ НА БМВ АВТОМОБИЛИ ВЪВ ВАРНА, БЪЛГАРИЯ.
(завода във Варна е бил първото звено създадено с цел обучение на кадри на БМВ в България за да се продължи с по-мащабна прорама от още поне 2 завода и 3 депа за готови аватомбили)
ЗАВОДА БЕШЕ ПОСТРОЕН, ОБОРУДВАН И ЗАПОЧНА ДА СГЛОБЯВА АВТОМОБИИ МОДЕЛ НА ФИРМАТА "РОВЕР", КОЯТО ТОГАВА БЕШЕ ЧАСТ ОТ БМВ.
И тогава се намеси избрания в края на 1994 нов министър председател Жан Виденов и постави нови НАПЪЛНО НЕПРИЕМЛИВИ условия за опериране на фирмата БМВ в България.
Много обидени и огорчени Германците бяха принудени да затворят завода във Варна и да напуснат България ЗАВИНАГИ (по думите на техния шеф тогава),
КАТО БМВ ЗАГУБИ ОКОЛО $30 МИЛИОНА ЩАТСКИ ДОЛАРА ИНВЕСТИРАНИ В БЪЛГАРИЯ ДО МОМЕНТА НА ИЗГОНВАНЕТО НА БМВ ОТ БЪЛГАРИЯ ОТ ЖАН ВИДЕНОВ.
И СЕГА НЯКОИ СЕ НАДЯВАТ, ЧЕ ЖЕРТВАТА НА ГРАБЕЖА ЩЕ Е ЗАБРАВИЛА КЪДЕ Е БИЛА ОГРАБЕНА ПРЕДИ ГОДИНИ
И ЩЕ СЕ ВЪРНЕ НА МЕСТОПРЕСТЪПЛЕНИЕТО ЗА ДА БЪДЕ ОГРАБЕНА ОТНОВО!!!

Румен Гечев днес чете лекции и дава акъли от трибуната на Народното събрание, а мястото му е в затвора!!!

The Rover Group was owned by British Aerospace (BAe) from 1988 to 1994, when BAe sold the remaining car business to the German company BMW.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_Group

"Остин Маестро" беше една много пъргава и лесна за обслужване кола, много икономична, може би малко скъпа за големината си (11000 лв тогавашни). Марката Ровър беше вече на БМВ, а заводът беше точно във Варна, откъм входа от магистрала Хемус. Беше собственост на българина-банкер Тилев, живеещ в чужбина, притежател и на Банката за земеделски кредит, която обаче също беше фалирана.

Първоначално завода на БМВ във Варна е бил построен изцяло със средства на БМВ (възможно е да е бил субсидиран от специален Немски правителствен фонд за подпомагане на България, лобиран от Франц Йозеф Щраус, но няма сигурна информация?).
Целта на БМВ е била да се създадат кадри на БМВ в България.
Още тогава е било ясно, че БМВ може би няма да може да задържи Ровер поради обструкциите правени от профсъюзите в Англия.
Въпреки високата цена на моделите произвеждани във Варна, БМВ Е ИМАЛА ГРИЖАТА ЗА ПРОДАЖБАТА ИМ ИЛИ СКРАПВАНЕТО ИМ.
Българските работници са си получавали заплатите редовно и са били обучавани да работят на поточна линия за сглобяване на автомобили на БМВ.
КАКВО ГО Е БОЛЯЛО ЖАН ВИДЕНОВ И НЕГОВОТО ОБКРЪЖЕНИЕ ЗА ТОВА КЪДЕ И ЗА КОЛКО БМВ ЩЕ СИ ПРОДАВА ПРОДУКЦИЯТА ОТ ЗАВОДА ВЪВ ВАРНА???
Помня тогава имаше една статия май в Wall Street Journal в която черно на бяло, просто и ясно пишеше:
"БМВ са заявили, че може да напуснат България,
поради личното вмешателство на министър председателя Жан Виденов, който поставя условие на БМВ,
предприятията на БМВ в България да се ръководят от назначени от Българското правителство бивши номенклатурни кадри, за да се осигури заетост за тях в периода на прехода И ПРИ ТОВА ТЕЗИ БЪЛГАРСКИ НОМЕНКЛАТУРИ ДА ИМАТ РЕШАВАЩ ГЛАС ЗА ВСИЧКИ ДЕЙСТВИЯ НА БМВ В БЪЛГАРИЯ."
Едва сега може би някой Българи започват да проумяват колко абсурдни са били условията налагани на БМВ от Жан Виденов??????
Ако Жан Виденов не беше изгонил БМВ от България по такъв скандален начин,
най-вероятно БМВ щеше да започне да сглобява някой по-стар и по-евтин модел на БМВ в същия завод (поточната линия е била много гъвкава за бързо преустройство),
а Роверите щяха да ги дадат като благотворително дарение на старчески домове и сироиталища, както направиха на други места където ликвидираха стака на БМВ от произведени Ровер автомобили.
Варна беше идеалното място за завод за БМВ-та в България, поради удобното пристанище, летище, голяма крайна железопътна гара, шосейна връзка по равен път, квалифицирани кадри и учебни зяаведения.
Предвиждали са да направят поне още един завод в Пловдив мисля
Сега ЕДНО ГОЛЯМО НИЩО ОТ ПУСТО НЕДОМИСЛИЕ!

Заводът се казваше "Родакар!  Та неговото място сега някои другари строят жилищен комплекс!

Нямам точна информация,
но идеята първоначално е била на Тодор Живков, които се е страхувал, че ако СССР реши да остави България цялата соц индустрия създадена да работи за СССР ще фалира.
За това започва да котка Баварския министър
-президент Франц Йозеф Щраус да помогне на България ако някой ден СССР я изостави.
Като Баварец, Франц Йозеф Щраус е искал БМВ да стане националния автомобил на България, както Рено е в Румъния и Фиат в Полша.
Може би за това завода да е бил кръстен "Рода кар (Родна кола?").
Както и да е Франц Йозеф Щраус издейства парите от Германското правителство, но умира внезапно в края на 1988. На следващата година и Бай Тодър го махнаха.
Едва през 1992 Филип Димитров и Илко Ешкенази дават зелена светлина на тази Немска правителствена програма за подпомагане на България (съмнява ме, че Илко е настоявал първия завод да е във Варна?).
Ама Той Дядо Господ давал,.ама в кошара не вкарвал! - викаше народа.

Мисля, че фирмата на Тилев беше "Дару кар", но вече не помня добре. Карал съм Остин, добре вървеше.

Прав сте! "Дару кар" Добре , че чичко Гугъл помни всичко! Повече от двайсет години минаха! Забравяме!

Вярно че забравяме ама такава архаична таратайка на никой не се харесваше! Дали беше на БМВ или на Мерцедес,се тая. Колкото до завод в бъдеще и там беше въпросително. Тогава , България се гърчеше в неистов дефолт и бандитизъм! Между другото и сега правим компоненти за БМВ, Фолксваген и Порше.

Здравейте на всички от форума . Случайно минавах през този форум и се зачетох в коментарите . По принцип чета и по малко се обаждам по разни теми защото такъв ми е модела на общуване . Сега обаче съм изкушен защото преди около 23 години бях собственик на една от колите произведени в Варна . Няма да коментирам завода на кого е бил или дали фирмата - ROVER- е сериозна фирма . Само някой впечатления от самия автомобил . Карал съм го около година и половина всекидневно без неделя . Средно на ден около 150 - 170 километра като почти всичко е градско кормуване . По някаква причина този модел на -ROVER- не е много популярен в България като Лада и Москвич може би защото нямаше време по дълго да бъде експлоатиран по нашите пътища . Имаше също и проблем с сервиза и поддръжката но това е пак поради краткия срок за експлоатация и нямаше време за подобрение защото завода спря производството . Като кола обаче този модел на -ROVER- е бил проектиран и съобразен с нашите пътища . Става дума за двигателя , окачването , електрониката и част от вътрешното обзавеждане на купето . Лично съм разглеждал оригинален -ROVER MAESTRO- и той определено се различава от българския си събрат но явно такава е била идеята на фирмата производител . Та значи така модела , който карах беше с бензинов двигател 1.3 и 69 к.с . На градско при нормално каране гореше около 8 л. на 100км. И това при положение , че вози 2-ма или 3-ма пътници и около 100 кг. багаж което за стандартите на 1997г. в България е добре за този клас . Парното си беше също на прилично ниво никога не е било проблемно . Бързо затопляше купето или пък лятото духалката включена на студено охлаждаше задоволително . Казвам парно щото то тогава климатик в този модел българския аз не съм забелязал . Също много ми харесваше ,че купето е повдигнато и това помага много през дупките и като катериш нещо по високо не опира гърнето на ауспуха . При скорост 80 - 100 км. е и доста пъргав модел и позволява бърза корекция на грешни маневри при тази скорост . Обаче като всяка кола имаше и доста за подобряване . Например имаше проблем с амортисьорите . Много не носеха на бой и когато това са предни амортисьори колата става като лодка при управление . Щеш не щеш сменяш пък там вече става дума за парички . Друго интересно нещо беше скоростната кутия . Тя е 5 степенна и уж западно производство но имаше странен проблем . Когато колата е в покой скоростния и лост може да бъде изваден без проблем с два пръста от кутията но после може да бъде монтиран обратно само от добър автомонтьор . Всъщност проблема е да уцелиш точното място защото иначе ще имаш голям проблем с включването на скоростите . Например си спрял на светофара и докато чакаш зелена светлина по не внимание скоростния лост го откачиш . Започваш да бързаш да го оправиш и го нанизваш неправилно в бързината само дето няма как да се ориентираш . И като светне червено вместо напред тръгваш назад и ако шофьора отзад не внимава веселбата е готова . Върви обяснявай после какъв ти е скоростния лост ако си нямаш работа . С времето обаче свикваш и си придобиваш навик да проверяваш скоростния лост та да не стават бели . Също при скорост над 120 км отпред таблото имаше проблем с монтажа и се появяваха вибрации но ако си малко майстор си го побългаряваш демек оплътняваш с силикон и готово едно зло по малко . Та така проба грешка и тъкмо го бях поизучил модела и изведнъж се наложи да се разделим та не остана време да си го тествам докрай . Но сега от позиция на времето като се замисля този модел общо взето ако е бил пуснат 10 - 12 години по рано е щял да бъде за България добър вариант . Защото на фона на ЗАЗ-ките ,Трабито , Вартбурга , Шкодата , Москвича в всичките му вариянти е доста по за предпочитане . Но така или иначе за добро или зло този модел кола ще остане като един от опитите за сглобяване на леки коли в България . Дано следващия подобен опит излезе по сполучлив .

Единствената цел на БМВ с построяването на завода на БМВ във Варна е било да обучи и създаде кадри на БМВ в България.
БМВ никога не са смятали да направят Ровер-Маестро "национален автомобил на България".

БМВ започва да има проблеми с профсъюзите на Ровер във Великобритания веднага след придобиването на Ровер от БМВ.
Завода във Варна е трябвало да премине към сглобяване на един опростен модел на БМВ създаден специално за Българския вътрешен пазар,
но за съжаление не се стига до там,
защото Жан Виденов изгонва БМВ от България и причинява на фирмата БМВ около 30 милиона Щатски долара ЗАГУБИ инвестирани в България към момента на изгонването, въпроса за компенсирането на които все още е открит и не решен.
До като загубите на фирмите изгонени от България от Жан Виденов НЕ БЪДЕ РЕШЕН,
НИКОЯ СЕРИОЗНА АВТОМОБИЛОСТРОИТЕЛНА ФИРМА НЯМА ДА ИНВЕСТИРА В БЪЛГАРИЯ И "следващ подобен опит" НЯМА ДА ИМА!!!
Българския народ трябва да реши какво иска:
1) Дали да има Българска национална автомобилостроителна индустрия
или
2) да защитава безобразията на Жан Виденов и Румен Гечев от периода 1995-1997

В историята на фирмата пише, че през 1995г. е бил построен завода.

http://www.darucar.bg/history.php

Но предоставената информация е интересна и полезна.

В "Стария завет" имаше една молитва, която започваше:
"Благодаря ти господи, че си ме направил мъж а не жена ..."
И сега с тези права на гей хората, съм се чудил как ли се молят лесбийките които имат женско тяло, но се чувстват мъже?
Но напоследък нов феномен ме хвърли в още по-дълбок размисъл. Отдавна съм забелязал, че моето коте налита на кучешки храни, но днеска пекох агнешко и то направо подлудя от миризмата и сякаш ми викаше:
"Убий ме но трябва да опитам това печено агнешко!"
Та се замислих да не е и то като лесбийките,
куче затворено в котешко тяло?
И лесбийките може да се молят:
"Благодаря ти Господи, че си ме направил лесбийка - мога да бъда само жена или да се чувствам и мъж!
А ако бях коте, което се чувства куче,
как щях да си науча породата под този котешки кожух?"
Замислям се дали да не патентовам одиколон с миризма на печено агнешко специално за котета, които се чувстват кучета.
И сега си спомних как на времето старите хора викаха:
"СБЪРКАН СВЯТ! Да се благодрим на Дядо Господ за това което сме, при толкова откаченост по света!"





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bdenkov
Категория: Музика
Прочетен: 356681
Постинги: 591
Коментари: 295
Гласове: 278
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031