Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2020 09:36 - Френският и шопите
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 9815 Коментари: 35 Гласове:
41

Последна промяна: 02.07.2020 15:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Франция е една от първите държави,  установила дипломатически отношения с възстановена България  в резултат на решенията на Берлинския договор !

Трябва да се отбележи достойното поведение на Франция в предисторията на Берлинския конгрес ! Благодарение на пламенните речи на Юго  в защита на Българите, Франция е благосклонно настроена към утвърждаване на границите на Санстефанска България на конгреса! Единственото ,което не приема,  е включването на Солун в границите на България!  Мотивира се с това ,че дори и по времето на ИРИ, и на Латинската империя Солун е бил със статута на свободен град!
 Иска да остане такъв и сега!

Та такава е настройката на френските представители преди започването на конгреса. Подписват за Санстефанска Бълтария без колебания, като единственото условие е Солун да остане свободен град!
Но руската дипломация допуска грешки в подготовката на конгреса, които затвърждава на самия конгрес, намесва се и агресивна Англия и проектът за утвърждаване на Санстефанска България на конгреса се проваля с гръм и трясък!

Приключваме със сериозната част

Френското правителство се интересува живо, как се развива новата държава !
Какви връзки , културни например,  могат да се създадат с нея ? Иска подробен доклад от посланика си
Посланикът, в доклада, очертава блестящи перспективи  на бъдещите връзки в областите  на  културата и  на образованието.......
Българите масово се интересували от френския език !
И го учели!?

И дава пример с двама шопи....
Срещат се с каруците си на тесен мост.
 Слизат , оглеждат , за да преценят дали могат да се разминат?

Единият казва- Жое пре! Е, не е правилно съвсем- Жое сюи пре,  би трябвало да каже-Готов съм! Но човекът  тепърва учи езика и му е простено! Но  все пак се разбира, че той иска това да каже - Готов е,  да се разминат!
Другият отговаря
- Уй ,жое пре?
Да и той е готов да се разминат, от прима виста се разбира! 
Качват се на каруците  двамата и с цветисти приказки, наистина  успяват да се разминават!
Изводът на посланика е:
Щом и шопите напредват с френския,какво остава за останалите Българи?!



Гласувай:
43


Вълнообразно


1. vaquero - leonleonovpom2,
02.07.2020 09:58
Преди да навлезат компютрите, френският беше най-разпространеният език у нас.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
02.07.2020 10:09
1. vaquero - leonleonovpom2,
09:58
Преди да навлезат компютрите, френският беше най-разпространеният език у нас.
цитирай

Така е, вярно е, но аз говоря за период преди 140 години, когато София е била едно голямо село, все още!

Хубав ден!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Всеки може да сгреши! Особено пък с ...
02.07.2020 15:26
Всеки може да сгреши! Особено пък с " приятели!"
цитирай
4. zaw12929 - заместихме го английскияшопите ...
02.07.2020 19:00
заместихме го английскияшопите напредват с френския,какво остава за останалите Българи?! ДА АМА НЕ!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
02.07.2020 20:06
4. zaw12929 - заместихме го английскияшопите ...
19:00
заместихме го английскияшопите напредват с френския,какво остава за останалите Българи?! ДА АМА НЕ!
цитирай

Някои и Българския са готови да заместят, така ,че възможностите са неограничени!

Хубава вечер!
цитирай
6. slavimirgenchev1953 - За съжаление
02.07.2020 20:47
по-късно Франция е срещу нас в полза на сръбските подлеци. Особено мръсен е Клемансо. И сега - Микрон.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Слави!
02.07.2020 21:07
6. slavimirgenchev1953 - За съжаление
20:47
по-късно Франция е срещу нас в полза на сръбските подлеци. Особено мръсен е Клемансо. И сега - Микрон.
цитирай

Вярно е! Не случайно договорът е подписан в Ньой! Ние сме се били в тази война за наши ,не за чужди земи! Но ялите бой от нас французи ,са си спомнили и за боя от Калоян Възползвали са се от станалото сърбите- причинители на войната! С територии и репарации, за наша сметка!

Хубава вечер, Слави!
цитирай
8. slavimirgenchev1953 - Курвата Клемансо казва: "Най-накрая духът на император Балдуин (Бодуен по фарцузки)
02.07.2020 21:16
leonleonovpom2 написа:
6. slavimirgenchev1953 - За съжаление
20:47
по-късно Франция е срещу нас в полза на сръбските подлеци. Особено мръсен е Клемансо. И сега - Микрон.
цитирай

Вярно е! Не случайно договорът е подписан в Ньой! Ние сме се били в тази война за наши ,не за чужди земи! Но ялите бой от нас французи ,са си спомнили и за боя от Калоян Възползвали са се от станалото сърбите- причинители на войната! С територии и репарации, за наша сметка!

Хубава вечер, Слави!


ще получи пълен покой!" А за Румъния, която ни заграбва през 1913 Южна Добруджа, същият урод заявява: "Нашата по-малка сестра Румъния трябва да стане най-голямата сила на Блканите!" Как да не го наречеш свиня?
Бъди здрав!
цитирай
9. barin - Здравей, Адаш. Сещам се за един виц, ...
02.07.2020 21:45
Здравей, Адаш. Сещам се за един виц, който е приблизително такъв:
Отишъл шопа във Франция и му казали, че се добавя льо за думи в мъжки род и ла за думи в женски род. Слязъл на летището и казал"льо метро". Показали му пътя, после "льо такси" и дошло таксито, "льо хотел"- закарали го в хотела, "льо ресторант", показали му къде е. Влязъл в ресторанта и казал"ла супа, льо боб и льо люти чушки". Изненадващо му донесли поръчката. Казал на сервитьора, че е много прост френския език. Той му казал, че ако не беше преселник от"льо трънско" нямаше да се оправи.
Поздрави!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Слави!
02.07.2020 23:06
8. slavimirgenchev1953 - Курвата Клемансо казва: "Най-накрая духът на император Балдуин (Бодуен по фарцузки)
21:16
leonleonovpom2 написа:
6. slavimirgenchev1953 - За съжаление
20:47
по-късно Франция е срещу нас в полза на сръбските подлеци. Особено мръсен е Клемансо. И сега - Микрон.
цитирай

Вярно е! Не случайно договорът е подписан в Ньой! Ние сме се били в тази война за наши ,не за чужди земи! Но ялите бой от нас французи ,са си спомнили и за боя от Калоян Възползвали са се от станалото сърбите- причинители на войната! С територии и репарации, за наша сметка!

Хубава вечер, Слави!


ще получи пълен покой!" А за Румъния, която ни заграбва през 1913 Южна Добруджа, същият урод заявява: "Нашата по-малка сестра Румъния трябва да стане най-голямата сила на Блканите!" Как да не го наречеш свиня?
Бъди здрав!
цитирай

Да ,мръсна роля играят французите след Междусъюзническата и ПСВ. Да ,в Ньой отмъщават за Бодуен и за граф Ньой А и за боя в ПСВ Нашите бързо разшифровали тактиката им Масирана артилерийска бомбардировка и след това пехотна атака Генерал Вазов наредил на войниците да се окопаят дълбоко в землянки Те роптаели ,но изпълнили зповедта Казал им ,че ще разберат защо После и други части приложили тази тактика
И след продължителната артилерийска бомбардировка, когато французите тръгнали в атака, мислейки ,че никой от нашите не е оцелял, Българите изникнли като изпод земята и направо ги разпердушинили

Румънците , яд ме е да чуя името им, това са в болшинството си Български родоотстъпници Когато Северна Добруджа им е дадена, манифестът за присъединяването и е писан на Български Никой не знае писмен румънски Сега никой не знае Български - там И Чаушеску се постара да го забрави Затова и злобно се разправиха с него, заради Българския му произход!
През 1979 год румънците трябваше да ни я върнат- Северна Добруджа Тодор Живков си направил устата пред Брежнев Но той казал, какво значение има, нали сме заедно, в един лагер!?
Да, ,но вече няма връщане!

Лека нощ, Слави!
цитирай
11. slavimirgenchev1953 - Освен това когато се подписвава Крайовската спогодба през 1940 г.
02.07.2020 23:13
[quote=leonleonovpom2]8. slavimirgenchev1953 - Курвата Клемансо казва: "Най-накрая духът на император Балдуин (Бодуен по фарцузки)
21:16
leonleonovpom2 написа:
6. slavimirgenchev1953 - За съжаление
20:47
по-късно Франция е срещу нас в полза на сръбските подлеци. Особено мръсен е Клемансо. И сега - Микрон.
цитирай

Вярно е! Не случайно договорът е подписан в Ньой! Ние сме се били в тази война за наши ,не за чужди земи! Но ялите бой от нас французи ,са си спомнили и за боя от Калоян Възползвали са се от станалото сърбите- причинители на войната! С територии и репарации, за наша сметка!

Хубава вечер, Слави!


ще получи пълен покой!" А за Румъния, която ни заграбва през 1913 Южна Добруджа, същият урод заявява: "Нашата по-малка сестра Румъния трябва да стане най-голямата сила на Блканите!" Как да не го наречеш свиня?
Бъди здрав!
цитирай

Да ,мръсна роля играят французите след Междусъюзническата и ПСВ. Да ,в Ньой отмъщават за Бодуен и за граф Ньой А и за боя в ПСВ Нашите бързо разшифровали тактиката им Масирана артилерийска бомбардировка и след това пехотна атака Генерал Вазов наредил на войниците да се окопаят дълбоко в землянки Те роптаели ,но изпълнили зповедта Казал им ,че ще разберат защо После и други части приложили тази тактика
И след продължителната артилерийска бомбардировка, когато французите тръгнали в атака, мислейки ,че никой от нашите не е оцелял, Българите изникнли като изпод земята и направо ги разпердушинили

Румънците , яд ме е да чуя името им, това са в болшинството си Български родоотстъпници Когато Северна Добруджа им е дадена, манифестът за присъединяването и е писан на Български Никой не знае писмен румънски Сега никой не знае Български - там И Чаушеску се постара да го забрави Затова и злобно се разправиха с него, заради Българския му произход!

българите, останали в Северна Добруджа и след 1913 г., били изселени в България, като някои се заселили чак в Източна Тракия. Тя е била българска по това време. Все още.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
02.07.2020 23:16
barin написа:
Здравей, Адаш. Сещам се за един виц, който е приблизително такъв:
Отишъл шопа във Франция и му казали, че се добавя льо за думи в мъжки род и ла за думи в женски род. Слязъл на летището и казал"льо метро". Показали му пътя, после "льо такси" и дошло таксито, "льо хотел"- закарали го в хотела, "льо ресторант", показали му къде е. Влязъл в ресторанта и казал"ла супа, льо боб и льо люти чушки". Изненадващо му донесли поръчката. Казал на сервитьора, че е много прост френския език. Той му казал, че ако не беше преселник от"льо трънско" нямаше да се оправи.
Поздрави!


Хубав виц, хареса ми!!
Напомни ми случка преди години На женевското пристанище Помолиха ме Българи ,да им првеждам в едно могозинче за сувенири- на самото пристанище Собственикът стоеше на вратата , усмихнат В момента ,в който го заговорих каза, че знае че сме Българи, чул е разговорът ни Няма нужда да говорим на френски, иска на Български Позаинтересовах се ,малко магазинче, но на лично място, как е успял да се устрои тук? Отговорът беше ,че сме оправен народ,навсякъде успяваме Доколкото си спомням ,беше от Пернишко!

Лека нощ, Адаш!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Слави!
03.07.2020 08:22
Както се сазва, това важи особено много за политиката, в нея няма вечни приятели, има вечни интереси!
Днешните съюзници Англия и Франция са водили най- много войни помежду си, включително и стогодишната
Германия и Русия обикновено са били съюзници, ако се изключат двете световни войни!
Така ,че в политиката всичко е възможно!

Хубав ден, Слави!
цитирай
14. vesever - Хихи, много ме разсмя с шопския ф...
03.07.2020 10:39
Хихи, много ме разсмя с шопския френски.
Аз като достойна шопкиня и полиглот какво да кажа, мога само поздрави за напредъка на събратята си да изкажа ))))

Поздрави, Иване, и весело лято!

ПП. И вицът на Иван/Барин много ме разсмя, поздрави и на двамата))
цитирай
15. nedovolen - В техникума учих френски. Друга...
03.07.2020 13:21
В техникума учих френски. Другарката беше много мека, не можеше да изпита никой, все оправдания... Научих го като по вица на Барин :)
Като студент, тогава бях добре с немски и отчасти с английския. Бях на море северно от Бургас. Запознахме се с един французин, интересно по полята. И той се разхожда. На какъв език, но се разбрахме.
Още по-интересно е, че ми казваше, трябва да се гордееш, че си българин!
:)))
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Весе!
03.07.2020 15:24
vesever написа:
Хихи, много ме разсмя с шопския френски.
Аз като достойна шопкиня и полиглот какво да кажа, мога само поздрави за напредъка на събратята си да изкажа ))))

Поздрави, Иване, и весело лято!

ПП. И вицът на Иван/Барин много ме разсмя, поздрави и на двамата))


Благодаря ти за настроението, което създаде с включването си!
И дядо ми ,по линия на майка ми беше шоп И фамилията беше -Шопов Научи ме на перфектен шопски, година преди да започна училище Майка ми ,беше дошла да ме види, побесня от говора ми Каза ми ,че ще ме прибере, но се чуди, все още дали да го направи Но една моя дума само реши колебанието й:
- Оти?
На другия ден, с рев, бях във влака За един месец- строг езиков режим
Като се върнах за още една година , шопският беше забравен!

Хубаво лято ти пожелавам, Весе!
цитирай
17. apostapostoloff - Кажи сега нещичко и за френската любов,
03.07.2020 15:36
та да ти кажа "Евала"!

(Ама като те знам какъв си задръстеняк, едва ли ще се изкажеш по въпроса.)
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
03.07.2020 15:59
nedovolen написа:
В техникума учих френски. Другарката беше много мека, не можеше да изпита никой, все оправдания... Научих го като по вица на Барин :)
Като студент, тогава бях добре с немски и отчасти с английския. Бях на море северно от Бургас. Запознахме се с един французин, интересно по полята. И той се разхожда. На какъв език, но се разбрахме.
Още по-интересно е, че ми казваше, трябва да се гордееш, че си българин!
:)))


Къди си бил, северно от Бургас? Всъщност- североизточно Всичко на морето включва източно от Бургас, най- западния град е на него!
Французите имат респект към нас Но понякога са и на обратния полюс По френски лиценз беше построено едно производство Контактувах с французте от него На нас дадоха апарат за изпитване Имахме приятелски отношения Срещу производството имаше една запустяла страда, със заковани прозорци Снимали я и публикували снимката във френско списание Спомням си текстът-Каквото и да построиш на Българите, резултатът ще е такъв! Е, сега го доказахме, но тогава беше на път да стане дипломатически скандал Авторите опровергаха изнесеното, казаха ,че са се пошегували ,но не са го направили по добрия начин
А една французойка, която развеждах из института изведнъж каза- Пожар
Имах съмнения, че знае Български и сега я попитах, откъде знае Български?
Прочела го на табела-показа ми я Български не знае, учила е руски, така ,че може да чете някои думи на Български Та, попита какво означава пожар? Съмненията ми отпаднаха!
Преди това бях предупредил лаборантките да внимават с приказките, имам съмнения ,че знае Български, достатъчно, за да разбере!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Няма да ти кажа, Пустоле!
03.07.2020 16:11
Ти, като си толкова отворен, би трябвало да си наясно!?

Впрочем, ще ти дам един пример! Френска любов е ,да сънуваш руска ракета ,че лети към тебе със скоростта на светлината и иска да ти обясни, колко много те обича!?Нищо ,че е дървена
Или пък сънуваш как Нариткова и Кобилкова също много те обичат! И демонстрират тази обич, както те умеят! С ритници и с хапане!
Ти затова ли имаше днес санитарен полуден?
цитирай
20. leonleonovpom2 - ИНГЕРЕСНО СЪЖИТЕЛСТВО
03.07.2020 17:03
16:45 - rustam
16:07 -
15:34 - apostapostoloff
15:26 - apostapostolo

Бойната група в действия!
И Руши- дайджеста!
Блазе и на Българската литература с такива "литератори"
цитирай
21. vesever - )) Иване, и аз отдавна не говоря ш...
03.07.2020 19:01
)) Иване, и аз отдавна не говоря шопски, но отида ли си в моя край, всичко си спомням и обръщам на шопски с роднините си.
А търновските ми роднини не го разбираха и искаха да им превеждам - без майтап - и също така не го възприеха добре. Мен пък ме кефи, това е езикът на детството ми, на баба и дядо, на милите спомени....
И такива работи ))
Жив и здрав бъди!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, Весе!
03.07.2020 19:56
vesever написа:
)) Иване, и аз отдавна не говоря шопски, но отида ли си в моя край, всичко си спомням и обръщам на шопски с роднините си.
А търновските ми роднини не го разбираха и искаха да им превеждам - без майтап - и също така не го възприеха добре. Мен пък ме кефи, това е езикът на детството ми, на баба и дядо, на милите спомени....
И такива работи ))
Жив и здрав бъди!


Така е!
И аз си спомням специфични думи, определям ги като родопски, старобългарски- видело, виделина, деня/ живот/... Още звучат в ушите ми думите на дядо ми- Такава е денята- Такъв е животът! Милият човек, не понасяше лъжа , измама, кражба!
Няма такива хора сега!

Всичко най- добро, Весе!
цитирай
23. nedovolen - К18
04.07.2020 07:36
Равда е, но да не издребняваме.
Трябваше да ти дам координатите, но на трънски диалект, та някой шоп да го преведе.
Бях взел един приятел на моя издръжка - играеше комар и бе ”ушит”.
Цяла нощ обираше комарджийчета от смяната, сутринта им връща обраното. Вика, Джаксън, какви са тези хора бе. А аз разнообразявах с нощно къпане с каките.
:)))
цитирай
24. leonleonovpom2 - Пустоле!
04.07.2020 11:02
Пак си навлязъл навътре в духовната си пустиня, а оазис и в миражи няма!
Оправдаваш псевдонима си на прост, въпреки усилията ми ,да си заемеш мястото!
Но щом ти харесва, давай!
Защо не се заемеш с равни на тебе колони, не, колоси?
Да ти посоча ли няколко Впрочем, няма нужда, краставите магарета сами се подушват!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Ало. анонимни юнако!
04.07.2020 11:08
от: анонимен За постинг: Великият блогов РУШИтел

На такива смелчаци с миша храброст жемчужини не публикувам!
Като си толкова" отворен", колкото и смел, давай името и тогава!
Иначе, занимавай се с хамилата и внимавай да не те заплюе!Защото в това отношение, преценката и е точна и не прощава!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
04.07.2020 11:11
23. nedovolen - К18
07:36
Равда е, но да не издребняваме.
Трябваше да ти дам координатите, но на трънски диалект, та някой шоп да го преведе.
Бях взел един приятел на моя издръжка - играеше комар и бе ”ушит”.
Цяла нощ обираше комарджийчета от смяната, сутринта им връща обраното. Вика, Джаксън, какви са тези хора бе. А аз разнообразявах с нощно къпане с каките.

Равда не ми мина и през ума дори!?
Хубави времена бяха, но...отлетяха!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
27. mrazekoff - Е,
04.07.2020 15:11
и аз съм чувал нещо на френски, казано по български: КонтроА пасешЕ, муА гоапешЕ. /Кон трева пасеше, муха го хапеше/. Ударението е на главните букви и се четеше слято, както съм го написал. Създава се впечатление, че се говори по френски. Като ученици говорехме по този начин. Отдавнашни шеги, които ти ги възроди в нашите спомени чрез този пост.
Хубаво лято ти пожелавам, Иване!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Здравей, Гери!
04.07.2020 16:25
Коментирай свободно, без да се притесняваш от нищо!

Хубав ден и на тебе!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
04.07.2020 16:35
29. mrazekoff - Е,
15:11
и аз съм чувал нещо на френски, казано по български: КонтроА пасешЕ, муА гоапешЕ. /Кон трева пасеше, муха го хапеше/. Ударението е на главните букви и се четеше слято, както съм го написал. Създава се впечатление, че се говори по френски. Като ученици говорехме по този начин. Отдавнашни шеги, които ти ги възроди в нашите спомени чрез този пост.
Хубаво лято ти пожелавам, Иване!

Правилно е конструирано изречението, на френски! Не съм го чувал, но ми хареса
И аз веднъж изпаднах в подобно положение
Муха е муш на френски , а мустак - мусташ Близки са по конструкция А и разликата им, звуково, в двата езика е минимална!
Веднъж един французин искаше да говори с шефа В момента, той влезе в залата Имаше мустаци, но около главата му се въртеше голяма муха И аз като Швейк, казах ,че шефът е човекът с мухата, вместо с мустаците? Французинът погледна и разбиращо кимна с глава, разбра кой е, докато се поправя! После се смяхме!

Хубаво лято и на тебе, Стефане!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Двама големи специалисти са със ...
05.07.2020 10:05
Двама големи специалисти са със свален палец
Единият е мастит литературен критик Феите ,при рождението му са го определили за такъв Много е добър ! Само един проблем има, много малък!
На произведенията не може да намери основната идея!? И, ако все пак я открие, на слука, оказва се ,че няма нищо общо с нея , съвсем различна е
Да неприятно, но и забавно! Нов вид хумор- критически!

Другият е писател Бил в тройката / не на тройкаджиите/, на най- плодовитите писатели
Но и той имал проблем Като прегледал статистиката, открил, че 500-те / петстотин/ му книти имат 499 читатели? Неприятно!
Поне една не е прочетена от никой!
Пита, какво да прави? Казах му, че проблемът е решим Прочита една от книгите си и нещата заспиват Плесна се по главата и каза- Вярно бе,това го зная, аз така направих и с другите!
цитирай
31. monarh1991 - Здравей, приятелю!
05.07.2020 20:36
Да, бях ти писал и преди, че освен Ньойския договор, през 1688 удрят Австрия в гръб, започвайки 9-годишната война, а австрийците са се канели да зимуват в Цариград. И това отлага освобождението ни. Френско-османският съюз датира от 1535 г., Франсоа Първи го сключва със Сюлейман Великолепни, тъй като имат общ враг в лицето на Хабусбургите. Френският писател Пиер Лоти по време на Балканската война пише ужасни неща срещу българите в подкрепа на турците. Вазов има стихотворение: ,,На Пиер Лоти". От друга страна, има редица французи с принос за България: Юго, Леге, фотографът Албер Кан, който снима тук. Много французи са дошли да живеят у нас и са допринесли за развитието на страната, както германците, руснаците, австрийците, поляците и т.н. А след Битката при Никопол през 1396 французинът Жил е спасен от българско семейство и се влюбва в дъщеря им Мария. Тя става негова законна съпруга, а след кончината му защитава интересите на техния син. Една от най-красивите любовни истории въобще. Иска ми се да науча някой романски език, ако не френски, то испански. Иначе баба ми по майчина линия е била учителка по френски.
цитирай
32. monarh1991 - Има...
05.07.2020 20:40
Има български филм на Ники Илиев - ,,Чужденецът". С участието на наши актьори, както и на Кристоф Ламбер. Гледал ли си го? И нещо смешно. Французин пита наш селянин: ,,Парлево Франсе?"(,,Говорите ли френски?"). Нашият човек отговаря: ,,Да, опърлило се е прасето!".
цитирай
33. leonleonovpom2 - Здравей, Симеоне!
05.07.2020 21:32
Благодаря ти приятелю, за хубавите коментари!
Да ,наистина са изиграли мръсна роля с договора с османлиите После Наполеон има намерение да се разправи с тях, но променя плановете си и се насочва срещу Русия
А, имаме и друга връзка- Пиер Ронсар Ронс е къпина Вероятно е бил болярин, защото дьо пред Ронсар посочва благороднически произход, признат във Франция

Хубава вечер, приятелю!

п.п. - Сега се сетих
Има един много хубав израз- Жое нем паса- Не обичам това
Разбира се от раз- Не го паса
цитирай
34. apostapostoloff - Приеми в знак на приятелство едно мое стихо.
06.07.2020 06:20
Това мое стихотворение е от стихосбирката ми "Станка":

ВЯТЪР И МЪГЛА

Както тихата вода на бряг се моли,
на вятър милостта, дърво благодари,
Слънце дъжд в небето, с дъга благослови,
така с Твореца им душата ми говори.

Както блудна съвест егото терзае,
порочни мисли интелекта екзалтират,
сетивен хаос Духа илюминира,
така душата ми възвишеност не знае.

Не съм твоя мрак, нито пък светлината,
в твой хаос тъй инертен преди да си се взреш!
С имена на твоя грях недей да ме зовеш!
Само подражаваш хармонията свята.

Порокът си е мой, и с чест го преживявам,
чрез Дух съзнат и с други, достойно помирил.
С творческо подобие, душевно преоткрил,
тъй Мирозданието Богум подражавам!

Грях Божи е да си, и друг да правиш тъжен!
Не се сравнявай с мен"! Не смей и да ме съдиш!
Сравни Света..., красив и зъл!, На кой се сърдиш?
Повече усмихнат, по-малко си му длъжен!
цитирай
35. leonleonovpom2 - Благодаря , Апостолов!
06.07.2020 08:32
Приемам ,щом е в знак на приятелство! Дарителят носи отговорност за истинността и за стойността на подаръка!

Все пак потърсих стихосбирката Появиха се Станка Шопова и единадесет твои книги- също! Похвално! Станка шопова сигурно ти е благодарна ,че си и посветил стихосбирка!?
Все пак, " Станка" не фигурираше измежду тях,удинадесетте квиги, но това е " Уикипедиия" и нищо не означава!
Впрочем,автобиографияята ти е впечатляваща, но има големи несъответствия в годините Сигурно не си я правил ти!? След като е публична, позволявам си да дам откъс от нея:

"Биография[редактиране | редактиране на кода]
Апостол Апостолов завършва немска филология в СУ „Климент Охридски“. Втората му специалност е английски език и литература. След дипломирането си Апостол Апостолов служи в ШЗО „Христо Ботев“, град Плевен.

Отбива военната си служба и печели конкурс за редовна аспирантура по литературознание в „Хумболд-Университет“, Берлин. До 1980 г. той готви своята дисертация. След като се завръща в България, Апостол Апостолов работи последователно като редактор в агенция „София-прес“, Българското радио и БАН. Дълго време е и на задгранична работа.

През паметната 1989 г. излиза от печат първата му книга „Фокуси и фокусници“. Тя е допечатвана три пъти, а общият ѝ тираж надхвърля 100 000 екземпляра. След нея той излиза на свободна практика като писател, журналист и преводач.

Апостол Апостолов е писател с огромно и интересно творчество. Освен стотиците статии, рецензии, есета и разкази, публикувани в печата, той е автор и на 15 книги."

При положение ,че си роден, както пише през 1958 г., несъответствията не са трудни за откриване Ще помогна
До 1980 г си подготвял дисертация! Даваха се три години за подготвянето й! Следователно през 1980 си приключил с подготовката й! И поне година преди това за изпити за зачисляване-общо четири Преди това си служил в ШЗО/ една плюс една години/, завършил си висше/ пет години/, за да придобиеш право да готвиш дисертация и да кандидатстваш в Германия ! Събират се единадесет години минимум Излиза, че гимназия си завършил 1969 година- не е отбелязано Пита се, на колко години си бил при завършването й?
" Станка" по това време ли си я писал или по-рано?

Както и да е, оправи нещата , за да изглеждат достоверни, а не съмнителни!

Това е в знак на приятелство от моя страна!
цитирай
36. leonleonovpom2 - А, Апостолов, разбрах!
06.07.2020 13:35
Имал си предвид " Изгубена Станка" Но нея си я писал под псевдоним и по тази причина не съм открил авторството ти!
А пък от годините си забравил пълното заглавие, това е едната възможност Другата е, да си открил вече Станка и изгубена да е загубило и актуалност!Загубена отпада от само себе

Успех в съставителството на стихосбирките Мога да ти препоръчам и едно заглавие!
Сигурен съм ,че ще ти хареса и ще ми благодариш!:
" Звездобройци, песнопойци" и резервен вариант:
" Червен звездоброй, на звездобройци без брой"
цитирай
37. leonleonovpom2 - Да изкопирам, този мил подарък!
07.07.2020 20:19
37. apostapostoloff - Приеми в знак на приятелство едно мое стихо.
06.07 06:20
Това мое стихотворение е от стихосбирката ми "Станка":

ВЯТЪР И МЪГЛА

Както тихата вода на бряг се моли,
на вятър милостта, дърво благодари,
Слънце дъжд в небето, с дъга благослови,
така с Твореца им душата ми говори.

Както блудна съвест егото терзае,
порочни мисли интелекта екзалтират,
сетивен хаос Духа илюминира,
така душата ми възвишеност не знае.

Не съм твоя мрак, нито пък светлината,
в твой хаос тъй инертен преди да си се взреш!
С имена на твоя грях недей да ме зовеш!
Само подражаваш хармонията свята.

Порокът си е мой, и с чест го преживявам,
чрез Дух съзнат и с други, достойно помирил.
С творческо подобие, душевно преоткрил,
тъй Мирозданието Богум подражавам!

Грях Божи е да си, и друг да правиш тъжен!
Не се сравнявай с мен"! Не смей и да ме съдиш!
Сравни Света..., красив и зъл!, На кой се сърдиш?
Повече усмихнат, по-малко си му длъжен!
цитира

За всеки случай!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9108105
Постинги: 1345
Коментари: 29577
Гласове: 102354
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031