Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2017 09:22 - Безумци пишат ...
Автор: getmans1 Категория: Политика   
Прочетен: 6163 Коментари: 18 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
... Празноглавци го разпространяват!

Идиоти го коментират!

А, здравият разум ... ряпа да яде!






Панихиди приживе си правят старци в селата край Дунав trud.bg/%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%B8%D0%B4%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B5-%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%86%D0%B8-%D0%B2-%D1%81%D0%B5/  


А здравият разум го има но ряпа да яде, щом никой не го чете и зачита!   imageСветла Любенова ·  Адвокат at Адвокатска колегия гр.Враца Отново се манипулира обществото ни! В тези села възрастните хора си правят панихиди приживе от векове! Това е традиция, която те държат да спазват, заради вярата си! Панихиди приживе  са извършвани на всеки възрастен човек и по времето на комунизма, въпреки насаждания у хората атеизъм. Живея по тези места повече от 30 години и съм запозната с мисленето и традициите на местното население. Like · Reply · 4 · 6 hrs


image   Григор Григоров ·  Works at SWU "Neofit Rilski" Статията е подвеждаща. Помана за жив (Помъна де виу на влашки) не се прави, нито от бедност, нито поради безнадежност, а още по-малко е езическа. Трябва да се познава религиозната и народната култура преди да се пристъпва към подобни изводи. Like · Reply · 2 · 5 hrs


Скоро прочетох нещо в НеНовините и
ми хареса: 


Народ, който танцува върху жар и играе хоро в лед, не ще бъде сломен!
Но сега ще добавя:
А, за народ който вярва на всичко написано във ФБ не съм сигурен.




Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. getmans1 - Коментарите с здрав разум не излизат но ги има ....
28.01.2017 09:29

Григор Григоров · Works at SWU "Neofit Rilski"
Статията е подвеждаща. Помана за жив (Помъна де виу на влашки) не се прави, нито от бедност, нито поради безнадежност, а още по-малко е езическа. Трябва да се познава религиозната и народната култура преди да се пристъпва към подобни изводи.
цитирай
2. getmans1 - Който посети статия ще види и коментарите, ще види и мнението на „фейка“ и НВ Трола
28.01.2017 09:36

Светла Любенова · Адвокат at Адвокатска колегия гр.Враца
Отново се манипулира обществото ни! В тези села възрастните хора си правят панихиди приживе от векове! Това е традиция, която те държат да спазват, заради вярата си! Панихиди приживе са извършвани на всеки възрастен човек и по времето на комунизма, въпреки насаждания у хората атеизъм. Живея по тези места повече от 30 години и съм запозната с мисленето и традициите на местното население.
Like · Reply · 8 · 17 hrs

Maia Chavdarova
Манипулира се обществото??? Ние да не сме слепи, та да не виждаме тази немотия, която описва отчето - вкоченени, замръзнали, чакащи смъртта.... Това, вече и в големите градове е очеблъскащо, представям си на село.
Like · Reply · 6 · 7 hrs

Светла Любенова · Адвокат at Адвокатска колегия гр.Враца
Maia Chavdarova Личи си какво виждате! Изразете собствено мнение, не на отчето и на журналиста, написал коментираната статия! Аз изразих лично мнение, формирано от това, което виждам от години по тези места, застанала пред всички с лицето, името, образованието, местоработата и годините си. Когато разкриете себе си по този начин може да продължим да спорим. За мен Вие сте анонимен потребител на фейсбук, който с коментарите си внушава на обществото ни настъпващ апокалипсис в държавата. Хора, чиято самоличност е скрита следва да се въздържат от такива действия в социалните мрежи.
цитирай
3. mt46 - Ти сигурен ли си, че четеш добре? И че имаш здрав разум?...
28.01.2017 09:55
"Ритуал, наречен „помана на живо”, съществува от векове в част от крайдунавските села във Видинско. Хората, които символично се изпращат на оня свят, седят на отделна маса от гостите и мълчат през цялото време. Трапезите се отрупват с храна и вино, раздават се дарове, свещеникът чете молитва, а оплаквачките нареждат скръбни думи. Разликата обаче е, че в миналото древният ритуал, съчетал езичество и християнство, е демонстрирал постигнатото от хората с труд, вяра и смирение и е изпращал в отвъдното молба за достойно място и в другия живот. А днес е тъжен опит поне за достоен изход след един незаслужено несправедлив към белокосите самотници свят."
trud/%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%B8%D0%B4%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B5-%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%86%D0%B8-%D0%B2-%D1%81%D0%B5/
цитирай
4. getmans1 - Да ти кажа честно ...
28.01.2017 10:11
mt46 написа:
"Ритуал, наречен „помана на живо”, съществува от векове в част от крайдунавските села във Видинско. Хората, които символично се изпращат на оня свят, седят на отделна маса от гостите и мълчат през цялото време. Трапезите се отрупват с храна и вино, раздават се дарове, свещеникът чете молитва, а оплаквачките нареждат скръбни думи. Разликата обаче е, че в миналото древният ритуал, съчетал езичество и християнство, е демонстрирал постигнатото от хората с труд, вяра и смирение и е изпращал в отвъдното молба за достойно място и в другия живот. А днес е тъжен опит поне за достоен изход след един незаслужено несправедлив към белокосите самотници свят."
trud/%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%B8%D0%B4%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B5-%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%86%D0%B8-%D0%B2-%D1%81%D0%B5/


... от преди години съм чувал за този ритуал но истински се възмутих като прочетох твоя коментар.
И сега ми се иска аз да те попитам, ти жив ли си?
цитирай
5. merlin68 - Гетьо, на такъв постинг като твоя, ...
28.01.2017 10:32
Гетьо, на такъв постинг като твоя, човек колкото и да иска да спазва добрия тон... е трудно. Все пак ще се опитам да се придържам максимално към трудно постижимата учтивост.
Определения като "празноглавци" и "идиоти" не е препоръчително да се правят от хора не можещи да напишат и едно смислено изречение...
Освен това някак си не подхожда на вярващ човек като теб да подлага на съмнение словата на един свещеник... или пък подхожда, аз забравих, че ти си от друга вяра - тази на Олбрайт.
Що се отнася до адвокатката, с името, професията и годините - да, известно е, че голяма част от адвокатите са особено чувствителни към бедите и страданията на бедните и възрастни хора. Те ги разбират, съчувстват им, но защитават тези които ги грабят, насилват и убиват... и то много успешно... защото са професионалисти.
Да излезеш с името си в една страна където богатството, алчността, лъжата и прочие добродетели са на почит и под защитата на закона, не е геройство. Геройство е бедният, смачкан, честен човек да потисне срама от тези си отвратителни качества и да се осмели да напише името си, та да могат въпросните адвокати да имат точен адресат за етичните си порицания и нравоучения. И разбира се да заявиш името и професията си, принадлежността си към една система сочена за най-корумпираната и ползваща се с доверието на по-малко от 10% от българите, но даваща възможност за охолен живот - те това ти дава пълното и основателно право да се изказваш като последна инстанция.

цитирай
6. podvodni - Само да припомня, че "здра...
28.01.2017 10:43
Само да припомня, че "здравият разум" вече не е премиер. Между другото, няма и да го огрее трети мандат за министерски пост.
От друга страна, един мост по никакъв начин не може да оправи икономическото положение на цял един принудително западащ регион какъвто е Северо-запада. Да намалиш населението на една държава с близо 1/3 е доста трудна, но не невъзможна задача.
цитирай
7. milady - гетски, доживяхме Деня..
28.01.2017 11:04
да ти сложа един Плюс..
ето такива новини бълват на конвейр СМИ в БГ/ и не само
а,масата калпазани си умират да ги постват насам натам...
каква перверзия и безхаберие, господа..
Ритуалът все пак обаче се „обръщал“ накрая във веселба..
щото..без ракията накъде..
срам голям..
цитирай
8. getmans1 - Прав си ...
28.01.2017 13:39
merlin68 написа:
Гетьо, на такъв постинг като твоя, човек колкото и да иска да спазва добрия тон... е трудно. Все пак ще се опитам да се придържам максимално към трудно постижимата учтивост.
Определения като "празноглавци" и "идиоти" не е препоръчително да се правят от хора не можещи да напишат и едно смислено изречение...
Освен това някак си не подхожда на вярващ човек като теб да подлага на съмнение словата на един свещеник... или пък подхожда, аз забравих, че ти си от друга вяра - тази на Олбрайт.
Що се отнася до адвокатката, с името, професията и годините - да, известно е, че голяма част от адвокатите са особено чувствителни към бедите и страданията на бедните и възрастни хора. Те ги разбират, съчувстват им, но защитават тези които ги грабят, насилват и убиват... и то много успешно... защото са професионалисти.
Да излезеш с името си в една страна където богатството, алчността, лъжата и прочие добродетели са на почит и под защитата на закона, не е геройство. Геройство е бедният, смачкан, честен човек да потисне срама от тези си отвратителни качества и да се осмели да напише името си, та да могат въпросните адвокати да имат точен адресат за етичните си порицания и нравоучения. И разбира се да заявиш името и професията си, принадлежността си към една система сочена за най-корумпираната и ползваща се с доверието на по-малко от 10% от българите, но даваща възможност за охолен живот - те това ти дава пълното и основателно право да се изказваш като последна инстанция.



... по-добре „глупак“ в очите на разните му там лузери, хейтъри и безмозъчни тролове отколкото одобрението ви. Ще е срам за мен!

цитирай
9. getmans1 - Само да припомня, че "здра...
28.01.2017 13:50
podvodni написа:
Само да припомня, че "здравият разум" вече не е премиер. Между другото, няма и да го огрее трети мандат за министерски пост.
От друга страна, един мост по никакъв начин не може да оправи икономическото положение на цял един принудително западащ регион какъвто е Северо-запада. Да намалиш населението на една държава с близо 1/3 е доста трудна, но не невъзможна задача.


... И на теб ще ти цитирам един чичо от 1982г. „По нашенско баце най-обичат да работят АБПФК“.

Съвсем е друг въпроса откога започна обезлюдяването на България, то ако нямаше ограда и Калашници тук щяхте да останете само АБПФК, майтап, къв ли щяхте да го дъвчите тогава!?
цитирай
10. getmans1 - Оф, благодаря ама ще си имам „едно на ум“ :)))
28.01.2017 13:50
milady написа:
да ти сложа един Плюс..
ето такива новини бълват на конвейр СМИ в БГ/ и не само
а,масата калпазани си умират да ги постват насам натам...
каква перверзия и безхаберие, господа..
Ритуалът все пак обаче се „обръщал“ накрая във веселба..
щото..без ракията накъде..
срам голям..

цитирай
11. podvodni - И от кога започна обезлюдяването на ...
28.01.2017 14:04
И от кога започна обезлюдяването на България ? От 1944-та ли ?
А, не, грешка, от 1870-та година според Иво Инджев, дето руската империя прикотквала нашенци да заселват руските степи.
Гете, в края на 80-те сме били близо 9 милиона души, а сега едва хващаме 6,5 милиона. И това "нарастване на населението" за близо 25 години, и най-вече благодарение на циганите дето се плодят като хлебарки, инак щяхме да бъдем на заветните и желани от Лондон 5 милиона.
Обаче да те светна нещо - "ако" не се брои за факт. Факти са цифрите.
цитирай
12. getmans1 - И от кога започна обезлюдяването на ...
28.01.2017 14:12
podvodni написа:
И от кога започна обезлюдяването на България ? От 1944-та ли ?
А, не, грешка, от 1870-та година според Иво Инджев, дето руската империя прикотквала нашенци да заселват руските степи.
Гете, в края на 80-те сме били близо 9 милиона души, а сега едва хващаме 6,5 милиона. И това "нарастване на населението" за близо 25 години, и най-вече благодарение на циганите дето се плодят като хлебарки, инак щяхме да бъдем на заветните и желани от Лондон 5 милиона.
Обаче да те светна нещо - "ако" не се брои за факт. Факти са цифрите.


... Ами бе, пак ли да го пиша!?
цитирай
13. getmans1 - Страхотен и интелигентен разговор ...
28.01.2017 14:31
9. merlin68 - Да, определено времето за Народен ...
10:44
Да, определено времето за Народен съд идва...а ако не дойде, то значи, че народа си отива.
цитирай
10. kuschel - Няма как това най-голямо престъ...
10:49
Няма как това най-голямо престъпление срещу българския народ, по-унищожително и от турското робство да остане ненаказано.
цитирай

... Записах си го и ще го изучавам, ма то направо пращи от ум и разум!
цитирай
14. vencivaleri1951 - Гетьо,
28.01.2017 15:48
С какво не си съгласен с отчето. Че хора се страхуват да останат непогребани, че преди съседите да не ги открият мангалите и да се гаврят с тях. Че си правят предварително паметници и купуват ковчези да не затрудняват роднини или понеже нямат такива. Че хиляди в страната ровят по кофите, че стотици бездомници гинат в мизерия и маразъм в градовете? Колкото до АБПФК има подобна позиция в повечето европейски страни под различни названия. Бонусите на нашите беше:
20лв над заплатата/фронтоваците също без оглед на парт нагласа/, безплатна карта за транспорта/на фронтоваците също/, безплатна баня/ на фронтоваците също, Право да си купят жилище, кола, без ред, право на децата им да се състезават във ВУЗове и училища в по благоприятен режим от останалите. Погледни/има интернет вече/ и виж какви са привилегиите при съседите ни гърци и сърби. За французи, италианци, Англичани ...въобще няма възможност и за сравнение. Проблемът у нас беше, че после са нароиха различни категории и категорийки от антифашисти "Гетьовци" които профанизираха съпротивителното ни движение . Впрочем "гетьовците" пръкнаха и след 10ти ноември като десиденти едва ли не вече.
За телта по границите...
Покажи отказ да те пуснат зад граница преди 10ти ноември или да отидеш на някой събор в сръбско или гръцко. Над 90% от българите нямаха пречки да пътуват зад граница-е органиизирано, но то не пречеше ни най малко на тези които искаха да останат. И Марков, и Бочев който цитираш често си отидоха навън легално. Илиян Василев когото също цитираш не се спираше от задгранични командировки. Бил е протоколът към направлението ми когато работех в един институт и "невъзвращенците" от курсове, специализации, командировки бе под 3 процента. Толкова общо взето бе и при колегите. В строителството единствено надхвърляше 5 %. Хората обаче бягаха в повечето случаи подсигурили си предварително прилична работа, а не от глад и мизерия като днес
цитирай
15. podvodni - Венци, що му обясняваш на гетата ...
28.01.2017 16:19
Венци, що му обясняваш на гетата неща които са били "обществена тайна" преди 89-та ?
Тогава който не бе пожелал - той не бе избягал на Запад. Лично аз има двамина вуйчовци които щипнаха отвъд по най-лесният начин - екскурзия.
Само най-глупавите (които, за радост, не бяха много) имаха илюзията, че могат да преминат браздата и кльона безнаказано.
цитирай
16. getmans1 - Дрън-дрън Венци ....
28.01.2017 17:36
vencivaleri1951 написа:
С какво не си съгласен с отчето. Че хора се страхуват да останат непогребани, че преди съседите да не ги открият мангалите и да се гаврят с тях. Че си правят предварително паметници и купуват ковчези да не затрудняват роднини или понеже нямат такива. Че хиляди в страната ровят по кофите, че стотици бездомници гинат в мизерия и маразъм в градовете? Колкото до АБПФК има подобна позиция в повечето европейски страни под различни названия. Бонусите на нашите беше:
20лв над заплатата/фронтоваците също без оглед на парт нагласа/, безплатна карта за транспорта/на фронтоваците също/, безплатна баня/ на фронтоваците също, Право да си купят жилище, кола, без ред, право на децата им да се състезават във ВУЗове и училища в по благоприятен режим от останалите. Погледни/има интернет вече/ и виж какви са привилегиите при съседите ни гърци и сърби. За французи, италианци, Англичани ...въобще няма възможност и за сравнение. Проблемът у нас беше, че после са нароиха различни категории и категорийки от антифашисти "Гетьовци" които профанизираха съпротивителното ни движение . Впрочем "гетьовците" пръкнаха и след 10ти ноември като десиденти едва ли не вече.
За телта по границите...


... Ти Винци, по-добре ми разкажи кога и как се роди израза „Младите българи гласуваха с краката си!“ всичко друго е от Лукавия!?!

Опс, сетих се още нещо гледам, че днес си опитвал да поучаваш и Кукушеля таи рекох дали няма да обясниш и на мен с какви аргументи излизахте срещу призива за лустрация.

Още едно „Опс“ абе, ти Венци, сляп ли си, че не видиш как некои от приятелите ти вече се обръщат към доблестния генерал!? Да знаеш и те се нуждаят от едно поучение.
цитирай
17. getmans1 - Ммого лесно беше ...
28.01.2017 17:43
podvodni написа:
Венци, що му обясняваш на гетата неща които са били "обществена тайна" преди 89-та ?
Тогава който не бе пожелал - той не бе избягал на Запад. Лично аз има двамина вуйчовци които щипнаха отвъд по най-лесният начин - екскурзия.
Само най-глупавите (които, за радост, не бяха много) имаха илюзията, че могат да преминат браздата и кльона безнаказано.


... и си гарантираш на 1000%, че ако си сам наследник, майка ти и баща ти роднини и чужди хора ще ги погребват.
Айде и ти при Кукушеля!
цитирай
18. vencivaleri1951 - Ами
29.01.2017 00:15
да си лустрирал или лустрирай Гетьо. Какво чакаше и чакаш? И кого ще лустрираш?
Правилния дядо на Баце или вуйчо му , който беше приютил цялата рода в пожарната. Или дядото на Лилето Павлова, или тейкото на изгората Бойкова, или бившият и мъж , който отгледа детето му. Или родителите на Илиян Василев или Инджев. Тези на Бъчварова може би, или на Дюлгерова...
А иначе драги аз съм си се лустрирал сам. Ако не считаме подаянията които ни подхвърлят /аз си ги събирам и взимам един път годишно/ като "големи" пенсии/определението е твое/ от 92ра съм вкарвал само във фиска и не съм взимал нито стотинка. Ико общо взето е на същото дередже. И като ни лустрираш ще ми вземеш моливите и химикалките или ще се пробваш на стола на "Икономист"?
Ето в началото на годината отчитам предишната. Някъде ще излязат около тринадесет милиона внесени с моя подпис в бюджета преки и косвени сборове, акцизи , мита...Ти к, во внесе тази година Гетьо. Не усещаш ли, че и ти си лустриран от всякъде, не усещаш ли колко си зле като европейски гражданин. Няма сега кльонове, няма визи...Колко и къде ходи през последните 5 години /мисля, че толкова си в блога/ и къде ще ходиш в следващите 5 -живот и здраве ти желая.
цитирай
19. getmans1 - „Ти му приказваш Куме Иване, то тича за кура да те хване!“ - ....
29.01.2017 10:48
vencivaleri1951 написа:
да си лустрирал или лустрирай Гетьо. Какво чакаше и чакаш? И кого ще лустрираш?
Правилния дядо на Баце или вуйчо му , който беше приютил цялата рода в пожарната. Или дядото на Лилето Павлова, или тейкото на изгората Бойкова, или бившият и мъж , който отгледа детето му. Или родителите на Илиян Василев или Инджев. Тези на Бъчварова може би, или на Дюлгерова...
А иначе драги аз съм си се лустрирал сам. Ако не считаме подаянията които ни подхвърлят /аз си ги събирам и взимам един път годишно/ като "големи" пенсии/определението е твое/ от 92ра съм вкарвал само във фиска и не съм взимал нито стотинка. Ико общо взето е на същото дередже. И като ни лустрираш ще ми вземеш моливите и химикалките или ще се пробваш на стола на "Икономист"?
Ето в началото на годината отчитам предишната. Някъде ще излязат около тринадесет милиона внесени с моя подпис в бюджета преки и косвени сборове, акцизи , мита...Ти к, во внесе тази година Гетьо. Не усещаш ли, че и ти си лустриран от всякъде, не усещаш ли колко си зле като европейски гражданин. Няма сега кльонове, няма визи...Колко и къде ходи през последните 5 години /мисля, че толкова си в блога/ и къде ще ходиш в следващите 5 -живот и здраве ти желая.


... А, Венци направи някаква връзка между това което съм писал аз и твоя отговор:

„Опс, сетих се още нещо гледам, че днес си се опитвал да поучаваш и Кукушеля та си рекох дали няма да обясниш и на мен с какви аргументи излизахте срещу призива за лустрация?“.

„с какви аргументи излизахте срещу призива за лустрация?“

„аргументи“ - против, помниш ли ги Венци толкова ли ти е сложно?



цитирай
Търсене

За този блог
Автор: getmans1
Категория: Политика
Прочетен: 6069995
Постинги: 2741
Коментари: 26485
Гласове: 9633
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031