Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2023 00:01 - "Украинските джипове" - 2 ...
Автор: getmans1 Категория: Политика   
Прочетен: 4304 Коментари: 16 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                            *****
                                                     Гласове и свидетелства от Одеса

публикувано на 16.06.23 в 10:34

image Одеса Снимка: Ройтерс
  • Интервю на Ирина Недева с Алексей Куцаров и Васил Барков
"Оцеляхме. Руската ракета "Калибър" попадна в един бизнес център, на 100 метра и може би по-малко от моя апартамент. Там има три сгради, които бяха изцяло повредени. Всички прозорци са счупени, има ранени, но в този район на Одеса нямаше умрели. На друго място в Одеса по това време имаше още една ракета. Трима души починаха."

Това разказва в предаването "Хоризонт до обед" Алексей Куцаров, украински предприемач от български произход, който живее в крайморския град.

Всеки ден се включва въздушната тревога, казва той.

 

image Снимка: Алексей Куцаров

 

"Минути след въздушната тревога се чу как лети ракетата. Двигателят на ракетата "лежеше" до нашата сграда", допълва Куцаров, който е заснел парче от ракетата в своята стая.

"Всичко беше много страшно", обобщава той.

"Одеса, която беше рускоговорящ град, сега става преден пост на украинската култура. Различни малцинства живееха в  мир и спокойствие. Живея тук през целия си съзнателен живот и това много ми харесва", споделя още Алексей Куцаров.

По думите му "когато стават такива неща, хората се обединяват" и това единство спасява.

"Само така можем да оцелеем в тази история."

 

image Васил Барков Снимка: БГНЕС

"Бях в Одеса преди два дена, когато руснаците удариха с ракети Одеса. Шокът беше огромен. Бях на километър от мястото на взрива. Към 4 през нощта такъв звук беше, такова чудо беше, че блокът се разтресе. Преживяването е ужасно", свидетелства и режисьорът и продуцент Васил Барков, бесарабски българин, който определи атаката като варварска.

"Най-доброто документиране на случващото се е моето съзнание, моите чувства", смята той. Присъствието си в Украйна сега той определя като съпричастност към случващото се.

"Тази съпричастност ми дава сили да продължа напред. Като свидетел виждам разрушенията, страданията на хората. Витае смърт във въздуха. Няма и помен от мирния живот, който беше тук. Одеса беше един свободолюбив град, където живееха достойни, мирни, предприемчиви хора. Сега Одеса е част от войната."

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: Яна Боянова БНР подкасти:

                                                                                 *** 





Гласувай:
3



1. orlinstefanov - Не е ли едностранчива информацията?
23.06.2023 00:44
Сигурно е ужасно. А какво да кажем за репресиите срещу мирните руснаци и българи с изгарянето на живи хора? Избирателните “истини” не помагат за решаване на проблемите. Уви!
цитирай
2. vmir - 1. orlinstefanov - Не е ли едностранчива информацията?
23.06.2023 05:38
Допълних информацията и с другата гледна точка, от блога на radostinalssa. Oт там разбрах за опита й да пръцне, завършил с героично наакване, документирано в снимка на засипан с продукцията й натовски войник. И това била триумфалната реализация на само една детска мечта. Сега се опитвам да си представя зрелите даскорошни и актуални мечти в Кремъл, за да сглобя обективна и пълна картина на случващото се.
цитирай
3. krumbelosvet - О, вмир
23.06.2023 07:41
спец по пръцване и наакване.
цитирай
4. getmans1 - Сигурно е ужасно. А какво да кажем за ...
23.06.2023 08:21
orlinstefanov написа:
Сигурно е ужасно. А какво да кажем за репресиите срещу мирните руснаци и българи с изгарянето на живи хора? Избирателните “истини” не помагат за решаване на проблемите. Уви!


... И каква е смисловата връзка между двата случая, че едното станало в Одеса и дргото ли, ами фактите ?

Някои като чуят "Одеса" и веднага се хващат за опорката, "А, вие защо си биете негрите?" и слагат на кантара митът за един българин срещу мнението на болшинство реални българи.
цитирай
5. vencivaleri1951 - "Одеса беше рускоговорящ град в който малцинствата живееха мирно и..."
23.06.2023 08:50
И общо взето градусите се вдигнаха, след като едно от малцинствата реши че е в реда на нещата да убива , живи изгаря и т н представители на мнозинството в Одеса-след тези изтъпления се отдели Крим, въстана Донбас
Но това разбира се е лъжа, путинова пропаганда на които вярват необразованите и по тъпите блогъри в блог бг. Също така не бива да се вярва на близо 5те милиона украински или с двойно гражданство бежанци избягали на Изток Те са откраднати и когато говорят пред микрофоните имат опрени цеви в гърбовете им
Не трябва да се вярва и на хилядите пленници от ВСУ-изказванията им са в резултат на изтезания и мъчения от страна на руснаците. Колкото до кореспондентите, експертите, политиците, които не са съгласни с американо-украинската трактовка на събитията , то до един/начело с Мъск/ са платени русороби и путинофили. Свободните хора презират , пренебрегват , или се подиграват на подобни недоразвити , а от там и несвободни хора. " Свободата Санчо, е в задълбочената и мъдра реч на президента Байдън и" коката" на носа на президента Зеленски
пп
Вчера тук написах, че както на ерудитите в блог бг, че както на пиратите от Запад не им пука за Украйна/а сгромолясването на Русия е основното и украинците са само разходен материал/, така и в русия започва да се усеща непукизъм по отношение на Украйна. Станиславски в уроците си е правил следното упражнение със студентите си.
Избирал е двама приятели, дори и интимни двойки и им е предлагал да започнат да се обиждат един друг Всичко започвало лековато, несериозно и често се е налагало накрая да разтървават експерименталните двойки. Подбно влизане в роля наблюдаваме и в момента, но разтърваване в плановете на режисьорите не се наблюдава-напротив по сценарий враждата трябва да се усилва и това се случва.
Чухме Путин да говори за 200-300 км санидарен кордон, а това включва и споменатата тук Одеса, Харков-почти до Киев Лично аз не знам някога руският президент да е говорил празни приказки
цитирай
6. dobrodan - Веднага ти давам пример за празнословието
23.06.2023 09:43
на Путя и сие, Венци.
Киев за три дня!!!
цитирай
7. getmans1 - ДО КОМ.5. vencivaleri1951 -
23.06.2023 09:45
... Е, направи си "упражнението" сега остава да влезеш "в час" и да се замислиш за какво става въпрос.

Не ми се искаше да го казвам но ме дърпаш за еика, ти определено си се вдетенил покрай внучетата, такова ти е държанието. Ръсиш нелепости, поставяш още по-нелепи епитети, съдиш на поразия.

Погледни първо себе си, ти си този който не повярва на живи хора миналата година когато ни информираха по телевизии и радиа а искаш другите да вярват на хора държани "под оръжие", на реферндуми не признати от никого - проведени в окупирани земи.

Аз не съм си променил мнението за Мъск но, ти определено го промени и вече ти е довод ... и стига с този Станиславски, че имам чувството, че ми расте като втора пишка.
цитирай
8. vmir - 5. vencivaleri1951 - "Одеса беше рускоговорящ град в който малцинствата живееха мирно и..."
23.06.2023 11:24
vencivaleri1951 написа:
И общо взето градусите се вдигнаха, след като едно от малцинствата реши че е в реда на нещата да убива , живи изгаря и т н представители на мнозинството в Одеса-след тези изтъпления се отдели Крим, въстана Донбас
Но това разбира се е лъжа, путинова пропаганда на които вярват необразованите и по тъпите блогъри в блог бг.

... санидарен кордон, а това включва и споменатата тук Одеса, Харков-почти до Киев Лично аз не знам някога руският президент да е говорил празни приказки


Боте, ти не си разсеян лъжец, на какъвто се правиш. Безсрамните ти лъжи горе са ярко доказателство, че си подстрекател на омраза, убийства и насилия. Докога ще мамиш опростачените блогъри като Пръцко, Радостинчето и други подобни малоумници, че уж ги защитаваш, докато ги мамиш най-безсрамно, че ги използваш като полезни идиоти и безмозъчници??? Даже няма да те опровергавам, дано глупаците проверят твърденията ти горе и зацепят как ги правиш на идиоти, докато се бараш техен защитник.

Ако беше в уж любимата ти руSSия, за такива подстрекателства досега нямаше да си между живите, а ти търгашиш народа, който стоически понася мръсотиите ти и злословията ти срещу него.
цитирай
9. vencivaleri1951 - Гетьо не горяха ли живи хора в Оеса, а опиталите се да избягат не ги ли претрепаха с бухалки?
23.06.2023 11:38
Нямаше как след видеоматериали да не подведат някои от изпълнителите под съд
Поне едно заседание проведе ли се? Не, на всяко заседание съдебният състав се отказваше да работи по делото поради лични мотиви и пристрастия И така заседание след заседание за да се стигне до изтичане на давност Е тя давността изтича и за някои "изтече " окончателно-не успяха да се предадат в плен. Рядко съм с положително отношение за смърти, но в този случай съм позитивен
Бъди сигурен , че ще излязат имената и на разпоредителите на този ужас, както и тези които наредиха "разстрела на небесната сотня в Киев" Аз не отричам различните мнения, но ти зачиташ камо едни. 5 млн бежанци в Русия, филтриране на не успелите да избягат 8 години в ЛДНР воюват и то воюват далеч по добре и резултатно от руските подразделения Какъв по очеваден референдум ти трябва И въобще тези референдуми и избори под окупация, отново са к двойни стандарти
Например референдума монархия или не в Италия , окупирана от САЩ е валиден и демократичен, референдумът в България окупирана най-вече от СССР/САЩ и Англия също/ недемократичен и невалиден. И ти Гетьо ако си разбрал , че Крим е гласувал под натиск едва сега, то аз съм свидетел на истински натиск на кримчани по времето на СССР 10 пъти да ги питат ще отговорят едно и също
Аз тук съм писал, че в Севастопол се назначаваше кмет от Киев Ще повторя защо На мести избори украинец не можа да влезе в местния парламент
Грък и германец влязоха, украинец не. И тогава кметовете почнаха да се назначават-при Ющенко стана това Колко украинци имаше в местният парламент на полуострова-трима Основно руснаци и около 15% татари
татарите бойкотираха референдума, защото знаеха изхода, а бяха против Някой пипна ли ги с пръст?
Не гласуваха и на първите избори за Думата На вторите общонационални избори се включиха обаче и то активно-около 70%
Основно гласуваха за комуниситте и Единна русия
Друг момент Защо Украйна на практика остана без флот през 90те
Разделиха си флота в някакви пропорции. Имаше отначало сблъсък Кравчук искаше което на чий пристън и ри къде е на дрейф да е за странта на чиято територия е Не стана, но изненадата дойде после Над 80% от състава на Черноморския флот поиска да служи под руски флаг-и така стана. Какъв натиск имаше тогава, Елцин го интересуваше чашката и останалото каквото се получи. Моряците обаче взеха нещата в свои ръце и флотът остана където му е мястото. Вероятно втората пишка ти е излязла на челото, но това което се случва между Украйна и СССР е по Станиславски изцяло. Два близки народа, живяли заедно десетилетия, представители на по малкия народ почти половината от съществуването на СССР са лидирали държавата , а представител на друг малък народ другата половина. На практика след гражданската война само две години е управлявал руснак /Андропов/ СССР И сега тези близки народи точно по станиславски ги сборват и ожесточават враждата по между им. И за джиповете
Днес преместиха фордчето ми до украински джип
Няма нищо, все едно ми е , не държа на паркомястото си. Преместиха и още няклко коли Въпросът е защо
Ами да "паркират" малка яхта на този с джипа до мен
Ей повече от 30 години имах попикана лодка. Държал съм я в Равда, в Камчия...където е по евтино. Баща ми беше приятел с адмирал Орманджиев-семейно дружахме Ей един път не ми е минало през ум да помоля баща ми , да му се обади да приюти някъде лодчицата ми в някое от поделенията, а и да ми беше дошло, щеше да ме прати при птичките, а ниговите "пилци" бяха сръбски. То аз и няколко години от него криех за лодката, щеше да ме обвини в снобизъм , буржуйство и т н
Гетьо, твоите и моите деца плащат за това "нещастно" бежанско семейство Мъжете вероятно инвалиди-щото бащата е между 45-50 и поне единият син е в призивна възраст Ще ти ги снимам и яхтата и джипа, и ще снимам от колата ми и освен на теб ще пратя и снимка на малкия внук, който ми отказва да си вземе сръбски паспорт-нека види как украинци , яки като биволи се скътават по курортите ни с фалшиви медицински документи

getmans1 написа:
... Е, направи си "упражнението" сега остава да влезеш "в час" и да се замислиш за какво става въпрос.

Не ми се искаше да го казвам но ме дърпаш за еика, ти определено си се вдетенил покрай внучетата, такова ти е държанието. Ръсиш нелепости, поставяш още по-нелепи епитети, съдиш на поразия.

Погледни първо себе си, ти си този който не повярва на живи хора миналата година когато ни информираха по телевизии и радиа а искаш другите да вярват на хора държани "под оръжие", на реферндуми не признати от никого - проведени в окупирани земи.

Аз не съм си променил мнението за Мъск но, ти определено го промени и вече ти е довод ... и стига с този Станиславски, че имам чувството, че ми расте като втора пишка.
цитирай
10. vmir - 9. vencivaleri1951 - Гетьо не горяха ли живи хора в Оеса, а опиталите се да избягат не ги ли претрепаха с бухалки?
23.06.2023 11:52
Ти не си русофил, а подстрекател и търгаш на граждански конфликти. Заеби приказките за "правилните и неправилните" ти роднини. Семката ви е продажна, мръснишка и търгашка със смъртта на всички, които можете да налъжете да се мразят и нападат едни други.
цитирай
11. vencivaleri1951 - Вмире, пази партийната книжка на мама.може да ти потрябва Плужеците са винаги на "мода"
23.06.2023 12:21
и посочи едно нещо от написаното , което не е вярно

vmir написа:
vencivaleri1951 написа:
И общо взето градусите се вдигнаха, след като едно от малцинствата реши че е в реда на нещата да убива , живи изгаря и т н представители на мнозинството в Одеса-след тези изтъпления се отдели Крим, въстана Донбас
Но това разбира се е лъжа, путинова пропаганда на които вярват необразованите и по тъпите блогъри в блог бг.

... санидарен кордон, а това включва и споменатата тук Одеса, Харков-почти до Киев Лично аз не знам някога руският президент да е говорил празни приказки


Боте, ти не си разсеян лъжец, на какъвто се правиш. Безсрамните ти лъжи горе са ярко доказателство, че си подстрекател на омраза, убийства и насилия. Докога ще мамиш опростачените блогъри като Пръцко, Радостинчето и други подобни малоумници, че уж ги защитаваш, докато ги мамиш най-безсрамно, че ги използваш като полезни идиоти и безмозъчници??? Даже няма да те опровергавам, дано глупаците проверят твърденията ти горе и зацепят как ги правиш на идиоти, докато се бараш техен защитник.

Ако беше в уж любимата ти руSSия, за такива подстрекателства досега нямаше да си между живите, а ти търгашиш народа, който стоически понася мръсотиите ти и злословията ти срещу него.

цитирай
12. getmans1 - ДО КОМ. 9. vencivaleri1951 - Гетьо не горяха ли живи хора в Оеса, а опиталите се да избягат не ги ли претрепаха с бухалки?
23.06.2023 12:48
... ПАК ДА ПОВТОРЯ / с главни букви/ 02.05.14 МНОГО ПЪТИ СМЕ ГО ЧЕПКАЛИ, СЕГА ТЕМАТА Е ДРУГА.

Но щом толова ти се говои за това то поне ползвай Гугъл и прочети ЗАЩОТО ФАКТИТЕ СА ПРОТИВОРЕЧИВИ ... А истина явно ще излезе на яве когато и дойде времето.

Отделно аз пак ще направя постинг по темата а, ти се подготви а не да ми ръсиш тук откровени лъжи ...
цитирай
13. vmir - 11. vencivaleri1951 - Вмире, пази партийната книжка на мама.може да ти потрябва Плужеците са винаги на "мода"
23.06.2023 13:52
vencivaleri1951 написа:
и посочи едно нещо от написаното , което не е вярно

vmir написа:
vencivaleri1951 написа:
И общо взето градусите се вдигнаха, след като едно от малцинствата реши че е в реда на нещата да убива , живи изгаря и т н представители на мнозинството в Одеса-след тези изтъпления се отдели Крим, въстана Донбас
Но това разбира се е лъжа, путинова пропаганда на които вярват необразованите и по тъпите блогъри в блог бг.

... санидарен кордон, а това включва и споменатата тук Одеса, Харков-почти до Киев Лично аз не знам някога руският президент да е говорил празни приказки


Боте, ти не си разсеян лъжец, на какъвто се правиш. Безсрамните ти лъжи горе са ярко доказателство, че си подстрекател на омраза, убийства и насилия. Докога ще мамиш опростачените блогъри като Пръцко, Радостинчето и други подобни малоумници, че уж ги защитаваш, докато ги мамиш най-безсрамно, че ги използваш като полезни идиоти и безмозъчници??? Даже няма да те опровергавам, дано глупаците проверят твърденията ти горе и зацепят как ги правиш на идиоти, докато се бараш техен защитник.

Ако беше в уж любимата ти руSSия, за такива подстрекателства досега нямаше да си между живите, а ти търгашиш народа, който стоически понася мръсотиите ти и злословията ти срещу него.



Не заради теб, а заради простаците, които уж защитаваш: Оставям настрани факта, че агресията в Одеса започна с непредизвикана стрелба срещу проукраински жители на Одеса, които бяха принудени да се защитават. Защото основата на обратната лъжа е заявена от теб - че Крим се бил "отделил" заради убийствата в Одеса. А тази твоя упорита лъжа няма как да не възмути, защото пладнешката кражба на Крим се случи месеци преди сблъсъците и убийствата в Одеса. Да обяснявам ли, че когато една пладнешка кражба се провъзгласи за епохален повод за гордост, няма начин престъпници и нравствени дегенегати да не се втурнат да се изявяват като пладнешки крадци. Това се случи в Одеса, Донбас и Луганск, и Бандера в случая няма почти нищо общо, освен в защитата на юридическия статут и логичната реакция срещу гаврата с него. Затова не се прави на по-прост от Пръцко, който те има за ерудит, а акъла му не стига да проумее как с брадатите си лъжи го поставяш на топа на устата.
цитирай
14. vencivaleri1951 - Това са пълни измислици
23.06.2023 14:58
Първо за мен Не съм сред ерудитите и експертите-те са в групата ви
Колкото и слабоумен да съм и спал в ШЗО, то няма как да си помисля дори , че 150000 хилядна армия ще атакува половин милионна и ще има изгледи за успех, при това за три дни. В читанките за войната е записано че атакуващата армия трябва кратно да е в по голям числен състав на линията на съприкосновение и да не отстъпва в артилерия и авиация А читанката по която аз псъм учил е съветска.
Тоест това 3 дни бе измислено на Запад, за да бъде атакувана после Русия , че губи войната.
При това Русия би ясно изразила стремежа си. СВО за освобождаване на Донбас и нищо повече. Дори бе се стигнало до предварителен договор, който Западът не разреши на Украинската страна да подпише
Сега нещата са в обратна посока-на Украйна и трябва кратно по голям числен състав, който тя няма, както и превъзходство във въздух и артилерия, каквито също нямат

Русия сбърка кардинално и това бе в резултат на бодрячески доклади на разузнаването. В Кремъл очакваха цветя и пити с мед, но ги срещна пика и свинец
Трябва до турят зад решетки разузнавачите си, че разстегнаха толкова фронта с недостатъчен личен състав и лоша логистика.
В интерес на истината и аз не очаквах кой знае каква отбрана в източна Украйна и че освен нациките ВСУ ще е пасивно като през 2014-15, но не би
Тоест руснаците наистина се изложиха в преценките си, но мисля че съм ти ко казвал-Когато и да е количеството винаги минава в качество, а мобилизационният оптимум на руснаците е над 20млн, а аз не знам дали в Украйна вече има въобще толкова хора-и в русия и в Европа милиони са бежанците


dobrodan написа:
на Путя и сие, Венци.
Киев за три дня!!!

цитирай
15. vmir - 14. vencivaleri1951 - Това са пълни измислици
23.06.2023 18:13
Това вече сме го чували хиляди пъти, по-почтено щеше да бъде да говориш за времето в планините днес, отколкото така да отговаряш защо непрекъснато фалшифицираш хронологията, за да изкарваш агресора, изнасилвача и убиеца жертви и от такава позиция да заклеймяваш истинските жертви и симпатизантите им. Извратен ли си да го правиш за кеф, или си закоравял измамник на квадрат и подлога срещу лични изгоди?
цитирай
16. vmir - Оставам с усещането, че бот вв1951 страда от непреодолимо влечение към насилието.
24.06.2023 05:24
Да припомня колко пъти сладострастно е напомнял за масовите изнасилвания на германки в края на ВСВ едва ли не като свой романтичен спомен. Или хвалебствените му славословия за онази партизанка, която настояла да одерат 13 - годишно момче, защото не помогнало на шумкарите... От това е и патологичното му упорство в ролята на първа ръка свидетел да фалшифицира факти и обстоятелства така, че да представя жертвите на насилие за агресори, а истинските агресори за невинни жертви. От същата зависимост към насилието се опитва да ме назидава заради партийното членство на майка ми - незначителен редови член, осъзнал рано измамата на комунизма, и в същото време да се петлярка как баща му се избарал политкомисар още от гимназията. Насилниците са и садисти, а да приписват собствените си уродства на други и да претендират за състрадателност е наслада за тяхното вероломно отношение към чувствата на другите. Като например да нахлуят в чужд дом за да грабят и да реват, че те са обект на грабеж.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: getmans1
Категория: Политика
Прочетен: 7308139
Постинги: 3287
Коментари: 29776
Гласове: 10692
Архив
Календар
«  Април, 2025  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930