Постинг
24.01.2024 18:22 -
"6 грахови зърна и една обувка за вечеря"...
Автор: getmans1
Категория: Политика
Прочетен: 1213 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 24.01.2024 19:34

Прочетен: 1213 Коментари: 8 Гласове:
4
Последна промяна: 24.01.2024 19:34


* * * * *
Трагедията на Гладомора в изложба и филм в Европейския парламент
... И ЗАВУКОВ ФАЙЛ ОТ ИНТЕРВЮТО НА АНДЖИ ПИСКОВА С ХУДОЖНИЧКАТА;
https://bnr.bg/post/101939152

Майка готви на децата си 6 грахови зърна и една обувка - тази зловеща история е част от изложбата "Глад" на бесарабската българка Йона Тукусер. Изложбата бе открита в Европейския парламент и описва в образи и документи трагедията на преживели Гладомора в три периода от историята на Украйна - 1921-1923 г., 1932-1933 и 1946-1947 година, като прави паралели с днешната война на Русия.
По покана на евродепутата от ГЕРБ/ЕНП д-р Андрей Ковачев украинско-българският артист представя резултата от 14-годишен труд - картини, инсталация с част от руски дрон, видеоспомени на преживели ужасите. В продължение на години Тукусер изследва държавни архиви и разговаря с оцелели от Голодомора.
"Името на всяка картина е името на документа, който съм намерила. Изживяла съм всяка история и я пресъздавам в изкуство", отбелязва за работата си тя.
17 картини разказват 17 трагични истории, 6 от които на българи.
"Рисувам спомена на тези българи в Украйна", казва авторката Йона Тукусер пред БНР и допълва, че картините са рисувани по време на сегашната война в Украйна и боята по тях още не е изсъхнала.
"Мислех, че най-страшното е войната, но се оказа, че по-страшен е гладът. Открих нова истина", споделя художничката.
Една от картините носи името "6 грахови зърна и една обувка за вечеря". Тази история, преживяна от нейната майка, е разказала на Тукусер българката Татяна Стоянова от с. Голица, Одеска област. Тя е имала късмета да оцелее, за разлика от други 100 000 българи, които третият Гладомор е погубил. В резултат във всяко село е имало канибализъм. Над 100 са делата за човекоядство само в Исмаилския регион, за които художничката е открила следи в архивите.
Трагичното минало има своята проекция и в момента. Това се вижда от инсталацията с автентично изгоряло зърно в резултат на руски ракетен обстрел върху склад за жито на пристанище на Дунав миналата година. Изобразена е и историята на 6-годишния Иля, който преди две години губи майка си и се крие в бомбоубежище, но гладът го принуждава да изяде мечето на свой приятел. Тази картина е изпратена на главния прокурор на Международния наказателен съд в Хага като доказателство за престъпление срещу човечеството от страна на Русия.
"Историите ще се повтарят, докато човекът не желае да разбере истината. Истината е толкова жестока. Трябва да сме смели да погледнем истината в очите", смята Йона Тукусер.
... АВТОРКАТА;

Йона Тукусер е бесарабска българка, родена на 5 март 1986 г.
Предците й са от българския град Главан, преселили се в Бесарабия през първата половина на ХIХ век. Йона завършва Факултета по изящни изкуства на Измаилския хуманитарен държавен университет, а след това и Факултета по живопис към Националната художествена академия в София (Р. България), където получава бакалавърска и магистърска степен по живопис.
Живее и работи в Рим, Ню Йорк, София и Лондон. Той често идва в родното си село, откъдето „черпи енергия, сила и теми за творбите си“.
Картини от нейния проект „Глад” бяха представени в Националната галерия „Квадрат 500”. Това е художествена интерпретация на исторически събития в СССР през 1921-1923, 1932-1933, 1946-1947 г., открити от художника в архиви, документи и спомени на очевидци. Чрез него художничката предава на света ужаса, сполетял нейните сънародници.
Тя е автор на статията „Проекция на метамодернистичен метод за изследване на глада в Бесарабия през 1946–1947 г., запечатан в историческата живопис“, написана въз основа на материали, събрани от авторката по време на престоя й в Бесарабия през 2018 г. като скорошни класифицирани официални документи. Тези спомени са увековечени в нейния документален късометражен филм „Антропофаг“, който тя продължава да представя на всевъзможни международни филмови фестивали, и в едноименния музикален албум .
Но това, изглежда, не й е достатъчно. Интересен факт: родовият прякор Йона се носи от някои членове на фамилията Тукусер (много българи имат такива родови прякори). Оттук и името Йона. Между другото, това име се превежда от иврит като гълъб. И Йона наистина е гълъб – гълъб на истината, който той носи на света. А сега това е и истината за последствията от войната в съвременна Украйна. Більше читайте тут: https://ru.bessarabiainform.com/2023/11/strashnyy-holod-u-bessarabii-kotryy-syahav-kanibalizmu-pro-zamoreni-roky-v-interv-yu-z-neymovirnoyu-yonoyu-tukuser-yaka-prysvyachue-zhyttya-vstanovlennyu-istyny-za-dopomohoyu-kartyn-filmiv-ta-muzyky/
* * *
Трагедията на Гладомора в изложба и филм в Европейския парламент
... И ЗАВУКОВ ФАЙЛ ОТ ИНТЕРВЮТО НА АНДЖИ ПИСКОВА С ХУДОЖНИЧКАТА;
https://bnr.bg/post/101939152

"Хрушчов, Н. С. Мемоари. Избрани фрагменти. М., 1997, стр. 202–204“,
маслени бои върху платно, 100 x 130 см, 2010 г., Йона Тукусер
Снимка: Йона Токусер
Майка готви на децата си 6 грахови зърна и една обувка - тази зловеща история е част от изложбата "Глад" на бесарабската българка Йона Тукусер. Изложбата бе открита в Европейския парламент и описва в образи и документи трагедията на преживели Гладомора в три периода от историята на Украйна - 1921-1923 г., 1932-1933 и 1946-1947 година, като прави паралели с днешната война на Русия.
По покана на евродепутата от ГЕРБ/ЕНП д-р Андрей Ковачев украинско-българският артист представя резултата от 14-годишен труд - картини, инсталация с част от руски дрон, видеоспомени на преживели ужасите. В продължение на години Тукусер изследва държавни архиви и разговаря с оцелели от Голодомора.
"Името на всяка картина е името на документа, който съм намерила. Изживяла съм всяка история и я пресъздавам в изкуство", отбелязва за работата си тя.
17 картини разказват 17 трагични истории, 6 от които на българи.
"Рисувам спомена на тези българи в Украйна", казва авторката Йона Тукусер пред БНР и допълва, че картините са рисувани по време на сегашната война в Украйна и боята по тях още не е изсъхнала.
"Мислех, че най-страшното е войната, но се оказа, че по-страшен е гладът. Открих нова истина", споделя художничката.
Една от картините носи името "6 грахови зърна и една обувка за вечеря". Тази история, преживяна от нейната майка, е разказала на Тукусер българката Татяна Стоянова от с. Голица, Одеска област. Тя е имала късмета да оцелее, за разлика от други 100 000 българи, които третият Гладомор е погубил. В резултат във всяко село е имало канибализъм. Над 100 са делата за човекоядство само в Исмаилския регион, за които художничката е открила следи в архивите.
Трагичното минало има своята проекция и в момента. Това се вижда от инсталацията с автентично изгоряло зърно в резултат на руски ракетен обстрел върху склад за жито на пристанище на Дунав миналата година. Изобразена е и историята на 6-годишния Иля, който преди две години губи майка си и се крие в бомбоубежище, но гладът го принуждава да изяде мечето на свой приятел. Тази картина е изпратена на главния прокурор на Международния наказателен съд в Хага като доказателство за престъпление срещу човечеството от страна на Русия.
"Историите ще се повтарят, докато човекът не желае да разбере истината. Истината е толкова жестока. Трябва да сме смели да погледнем истината в очите", смята Йона Тукусер.
... АВТОРКАТА;

Йона Тукусер е бесарабска българка, родена на 5 март 1986 г.
Предците й са от българския град Главан, преселили се в Бесарабия през първата половина на ХIХ век. Йона завършва Факултета по изящни изкуства на Измаилския хуманитарен държавен университет, а след това и Факултета по живопис към Националната художествена академия в София (Р. България), където получава бакалавърска и магистърска степен по живопис.
Живее и работи в Рим, Ню Йорк, София и Лондон. Той често идва в родното си село, откъдето „черпи енергия, сила и теми за творбите си“.
Картини от нейния проект „Глад” бяха представени в Националната галерия „Квадрат 500”. Това е художествена интерпретация на исторически събития в СССР през 1921-1923, 1932-1933, 1946-1947 г., открити от художника в архиви, документи и спомени на очевидци. Чрез него художничката предава на света ужаса, сполетял нейните сънародници.
Тя е автор на статията „Проекция на метамодернистичен метод за изследване на глада в Бесарабия през 1946–1947 г., запечатан в историческата живопис“, написана въз основа на материали, събрани от авторката по време на престоя й в Бесарабия през 2018 г. като скорошни класифицирани официални документи. Тези спомени са увековечени в нейния документален късометражен филм „Антропофаг“, който тя продължава да представя на всевъзможни международни филмови фестивали, и в едноименния музикален албум .
Но това, изглежда, не й е достатъчно. Интересен факт: родовият прякор Йона се носи от някои членове на фамилията Тукусер (много българи имат такива родови прякори). Оттук и името Йона. Между другото, това име се превежда от иврит като гълъб. И Йона наистина е гълъб – гълъб на истината, който той носи на света. А сега това е и истината за последствията от войната в съвременна Украйна. Більше читайте тут: https://ru.bessarabiainform.com/2023/11/strashnyy-holod-u-bessarabii-kotryy-syahav-kanibalizmu-pro-zamoreni-roky-v-interv-yu-z-neymovirnoyu-yonoyu-tukuser-yaka-prysvyachue-zhyttya-vstanovlennyu-istyny-za-dopomohoyu-kartyn-filmiv-ta-muzyky/
* * *
Следващ постинг
Предишен постинг
Руснаците, ако скоро не направят нещо ги чака пак Голодомор.
цитирайАма трябва всичкто да се чуе. Ето тук:
https://bnr/post/101939152
цитирайhttps://bnr/post/101939152
Те са свикнали да мизерстват. Известен е законът на Сталин от времето на "голодамора", наречен "закон за седемте класа". Тоест, разстрелва се всеки, който си позволи да притежава повече от седем житни класа. Бруталност и безчовечност. Проблемът е, че се опитват да налагат насилствено мизерията на своето съществуване на другите страни и народи. Още по-отвратителна ситуация е, че нашенските продажни червени изроди харесват това и всячески го оправдават, прехвърляйки вината на европейците и американците.
цитирай... С биографични данни за художничката.
ТЯ Е АВТОР НА ДОКУМЕНТАЛНИЯ ФИЛМ ВЪВ ВИДЕОТО.
Миналата година, през есента пуснах цяла поредица за тези събития и ... окончателно станах фашист и русофоб неистово мразещ руско-съветското.
И ГОЛЕМИЯТ МИ ГРЯХ Е, ЧЕ НЕ ВИЖДАХ ВИЗИОНЕРСТВОТО НА ЛЕНИН - ЦТАЛИН - ДИМИТРОВ § СО.
цитирайТЯ Е АВТОР НА ДОКУМЕНТАЛНИЯ ФИЛМ ВЪВ ВИДЕОТО.
Миналата година, през есента пуснах цяла поредица за тези събития и ... окончателно станах фашист и русофоб неистово мразещ руско-съветското.
И ГОЛЕМИЯТ МИ ГРЯХ Е, ЧЕ НЕ ВИЖДАХ ВИЗИОНЕРСТВОТО НА ЛЕНИН - ЦТАЛИН - ДИМИТРОВ § СО.
rara написа:
Те са свикнали да мизерстват. Известен е законът на Сталин от времето на "голодамора", наречен "закон за седемте класа". Тоест, разстрелва се всеки, който си позволи да притежава повече от седем житни класа. Бруталност и безчовечност. Проблемът е, че се опитват да налагат насилствено мизерията на своето съществуване на другите страни и народи. Още по-отвратителна ситуация е, че нашенските продажни червени изроди харесват това и всячески го оправдават, прехвърляйки вината на европейците и американците.
Така си е сал една забележка - не за седемте а за ТРИТЕ житни класа!
6.
getmans1 -
РЕДАКТИРАХ И ДОБАВИХ ЗВУКОВИЯТ ФАЙЛ ОТ ИНТЕРВЮТО ... https://bnr.bg/post/101939152
24.01.2024 19:39
24.01.2024 19:39
... ЗА "ГОЛЯМА РАДОСТ" НА ИСТИНСКИТЕ "ГНИДО - ЧОВЕЦИ"
То и без това си е първопричината за този постинг.
цитирайТо и без това си е първопричината за този постинг.
petgrig написа:
Ама трябва всичкто да се чуе. Ето тук:
https://bnr/post.bg/101939152
https://bnr/post.bg/101939152
За тези българи трябва да се направи българско Отечество. Хиляди селски къщи се рушат, циганизира се българското село(даже по-очовечените цигани не искат децата им да учат циганските училища в циганските села).., а сегашните хубавци искали да внасят виетнамци да оправят икономиката ни. Тези българи трябва да се връщат в България и оземляват, след конфискация на имуществото на сегашните "чорбаджии" по селата(градски земеделци) - червени изроди до един-латифундисти, няма един да не е от БКП и ДС, субсидиополучатели от ЕС, един "едър" здемеделец няма в РБ, който да не е долна комунистическа твар, подлежаща на унищожение.
цитирайе трябвало да осъди не руSSия, а 6-годишния Иля, че е изял мечето на приятеля си.
цитирайТърсене
Блогрол
1. Украйна налага забрани за руски книги и музика - I-ва част
2. УКРАЙНА - двете и страници история и руският език ... II-ра част
3. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ...III -та част
4. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... IV - та част
5. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... V - та част
2. УКРАЙНА - двете и страници история и руският език ... II-ра част
3. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ...III -та част
4. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... IV - та част
5. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... V - та част