нали те са ви авторитетите.
... На мен ми стига да помня какво ни е казал Г. С. Раковски
Философ и учен се самозапали срещу московизацията на удмуртската нация от Руската федерация
Алберт Рази
На 10 септември тази година Алберт Разин, който е удмуртски учен и обществен деец, кандидат на философските науки, доцент се облива с бензин и се самозапалва пред сградата на парламента на Удмуртската република в Ижевск в знак на протест срещу московизацията на удмуртската нация от Руската федерация. В ръцете си ученият държи плакат с цитат на дагестанския поет Расул Гамзатов: «И ако утре моят език изчезне, аз съм готов да умра днес». Алберт Разин получава 100% изгаряне на тялото и почива в болницата няколко часа след протеста си.
Ростислав Мартинюк, историк, общественик, филмов продуцент разказва и припомня накратко кои са удмуртите и къде са намира Удмуртия:
Вече 12 години не се занимавам с угро-финската тематика, но във връзка с трагичната гибел на директора на Института за човека в Удмуртския университет Алберт Разин ще си позволя да припомня накратко важни факти:
Удмуртия е угро-финска страна в Североизточна Европа;
Удмуртия е имала национална пиктографска писменост (пуси) от първото хилядолетие след Рождество Христово и собствена национална религия (УТР или инмаризъм), която оцелява до ХХ век, а през ХХІ се възражда в нео-инмаризъм в религиозната общност «Удмурт Вьос» (Алберт Разин е един от нейните лидери);
Удмуртия е била част от Биармия, а от ІХ век – на Волжка България, но не приема исляма;
През XVI век е окупирана от Московия след поредица от войни с Казанската държава;
През 1610 Удмуртия възстановява държавността си в конфедерация с Велика Коми, но я загубва отново през 1638;
След Втората война с Московия през 1773-1775 е подложена на християнизация;
Първата съвременна азбука на удмуртския език е съставена през XVIII от украинския просветител от Лохвиця митрополит Вениамин Пуцек-Григорович;
През 1920-те националният удмуртски епос "Dorvyžy" е подготвен за печат от Михаил Худяков (в сферата на интересите на Худяков са татарската история, Волжка България и археологията на Казан – бел.прев.);
Класикът на удмуртската литература Кузебай Герд е убит през 1937 г. в местността Сандармох (Карелия) заедно с представителите на украинската интелигенция Микола Зеров, Лес Курбас и Валериан Пидмогилний (между 1937 и 1938 г. тук са били убити над 9 хил. затворници от ГУЛАГ);
Мултанското дело за човешко жертвоприношение, уж направено от удмурти, е опровергано от Владимир Короленко;
Удмуртия е родината на сталинската модификация на автомата Шмайзер - Калашников;
Удмуртите са народа с най-голям процент на червенокоси хора в света (дори повече от шотландците);
Удмуртският литературен език е най-развитият сред фино-пермските езици;
Унгария е издала най-голямата в света антология на удмуртската литература в два тома;
Удмуртският език е със статут на държавен в Удмуртската република;
Според резултатите от преброяването на населението в Украйна през 1989 година в Украйна живеят над 5000 удмурта;
До 1926 майчиния си език са владеели 95% от удмуртите, докато през 1989 - само 68%, а във възрастовата група от 7 до 17 години - само половината;
Руската федерация последователно дискриминира удмуртския език, пречи на създаването на пълен цикъл на средно образование на удмуртски език (той се преподава само като предмет), а от 2019 г. удмуртският език е изключен от списъка на задължителните предмети в Удмуртската република;
Ижкар (Ижевск) е център на московския шовинизъм в Удмуртия, където дори опитите да се въведе обявяване на спирките на градския транспорт на удмуртски е подложено на атаки от московитите;
В градовете на Удмуртия се възпитава нетърпимост към публичното използване на удмуртски, а носителите му са подложени на унижения и изолация;
Опитите за публичен протест срещу политиката на московизация са подложени на терор от страна на силовите структури и агресивната московска общност.
Тагове:
Трите основни принципа на общуването
Тракийските племена отвъд Дунав
Пътят към зелената икономика да не завър...
Колкото и помия да изливатеq пред дома м...
Май си сбъркал гробовете и не плачеш на нашия.
Лицемер в основите си и дори само този ти коментар го показва, защото Радо не се е загрижил за удмурите, а ти за на рашите потурите.
ПС: Светът не говори перманентно английски заради Англия, а колкото и да те нерви - заради САЩ.
Ако не знаеш - това са два доста различни английски езика.
Май си сбъркал гробовете и не плачеш на нашия.
... Абе тролче, дипломирано ама неграмотно вземи прочети нещо по въпроса пък после се изказвай ... ето какво например;
„В съветските времена в местните заводи на квалифицираните позиции работят руснаци, а удмуртите се занимават с черната работа или по селата. Смятало се, че "местните са див народ". При Сталин думата "вотяк" дори става унизителна. Мнозина се срамуват от произхода си. А сега, казва Никита, времената са други и подобни схващания са част от миналото. Всички хора са равни. „ ... ХАХАХАХАХА, „РАВНИ„ ... То статията показва колко са „равни„.
Щом това се признава от RUSSIA BEYOND значи само едно, че нещата са доста по сериозни.
Лицемер в основите си и дори само този ти коментар го показва, защото Радо не се е загрижил за удмурите, а ти за на рашите потурите.
ПС: Светът не говори перманентно английски заради Англия, а колкото и да те нерви - заради САЩ.
Ако не знаеш - това са два доста различни английски езика.
... То и самото тролче едва ли знае какво е ... но определено е сляпо и умно колкото папагал.
Вие не искате на удмуртите да е добре, а на Русия да е зле. Пък България ви е съвсем встрани от погледа. Е, с изключение на бирата. От 5 последни постинга на getmans1 в 3 става дума за Русия, 1 е за демографския проблем у нас и 1 за бирата.
Той и Захари е говорил такива неща, и Ботев, май и Левски, но НИКОЯ СТРАНА ПРОВЗЕТА ОТ ОСМАНЛИИТЕ, НЕ СЕ Е ОСВОБОДИЛА, да, не се е освободила С А М А !
С болка трябва да го кажем, планът на Левски за въстание в Северна България през зимата, виси на БАНКЕРСКИ косъм. Но даже нашите национални филантропи не са искала да дават пари на революционери, преди да се ангажира Русия... Щото революционерите са романтици, без делови умения, с черешови топчета и кремъклийки...
16.09.2019 10:44
Още по нелогични стават нещата, когато за всяко нещо се намесва Сталин, който до голяма степен с обширното си творчество по националния въпрос /преди революцията/ е виновен за неразборията що е националност и що е език. Така например диалект стана македонски език, а говорещите го македонци. .Познавах удмур, но не знам почти нищо за удмурите. Едва ли е по различно от съдбата на множеството водещи се други народи на територията на бившия СССР.
Само на Кавказ националностите бяха над 120. Народи под сто, педесет, десет, дори хиляда души. И всяка автономна република имаше национално училище, и всеки народ в тази република на отделно национално училище. Например Грузия имаше национално училища, но в нея автономна Абхазия също имаше абхазки училища, а Хевсурите в Абхазия пък свои....тоест едно хевсурче трябваше да учи своя диалект, абхазки, грузински, руски!? Това е изкуствено разделение, защото между хевсури, абхазци, кабардинци,черкези,,осетинци,българи няма почти никаква разлика, а разделението води до противопоставяне и до кървави войни. След това не може да се раздува учебната програма до безкрайност с различни езици, които в края на краищата никак не влизат в практиката. Тук разбира се не може и да има спор, че по големите народи или диаспори не бива да имат свои училища. Например националните училища на украинската диаспора в Русия никой не е пипнал и средства се отпускат, но тук става въпрос за жив език и милиони хора.
Впрочем като става въпрос за език, на автора на постинга, не му ли направи впечатление езиковия закон в Украйна, където от задължителната програма всякакъв неукраински език освен западните бяха изведени. А има области/и с българи населени/ в които украинския се ползва слабо.
16.09.2019 12:18
... ВСИЧКО ТОВА СЕ НАРИЧА АСИМИЛАЦИЯ - кратко ясно и точно.
Също както артефактитите от българския период от Волжка България които се товарят на камазите и отиват ... за насипи... факт доказан.
... krumbelosvet - ТИ СИ ИЗКЛЮЧИТЕЛЕН ПОДЛЕЦ ... мен ме триеш а имаш наглостта да си изхождаш умствените фекалии тук ... ДО КОГА СИ МИСЛИШ, ЧЕ ЩЕ ТЕ ТЪРПЯ...
Вие не искате на удмуртите да е добре, а на Русия да е зле. Пък България ви е съвсем встрани от погледа. Е, с изключение на бирата. От 5 последни постинга на getmans1 в 3 става дума за Русия, 1 е за демографския проблем у нас и 1 за бирата.
... Хубаво изтъкваш грешка на СТАР, НО явно си разбрал смисълът който той е искал да изрази ...това е хубаво.
... Иначе, аз пиша за каквото си искам а ти, за кавото ти наредят.
16.09.2019 12:39
"Шиpока стpана моя pодная,
Много в ней лесов полей и pек.
Я дpугой такой стpаны не знаю,
Где так вольно дышит человек.
Я дpугой такой стpаны не знаю,
Где так вольно дышит человек.
Hад стpаной весенний ветеp веет,
С каждым днем все pадостнее жить,
И никто на свете не умеет
Лучше нас смеяться и любить.
Hо суpово бpови мы насупим
Если вpаг захочет нас сломать,
Как невесту, Pодину мы любим,
Беpежем, как ласковую мать." - че всичко е прекрасно и в унисон с казаното от другаря Сталин(1936 г. ?), в "творчеството" на пролетарските поети и композитори - Но?
От начеването на "революцията" - се начева с "Културната революция"(нещо подобно на доста по-късната, китайската) - чрез ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО ОГРАМОТЯВАНЕ ... чрез какъв език и азбука "съветска" вероятно - на полуграмотното и МНОГО-национално "СЪВЕТСКО" НАСЕЛЕНИЕ - защо?
За да могат да четат "органите" на партийна пропаганда - рисуващи им светлото "комунистическо" бъдеще - когато СССР ще стане нещо подобно на "обетована земя" с реки от мляко а брегове от сметана и сирене :))) ?
Което съветско народонаселение, според наложената "яфетическа" и ПРИЕМАНАТА едно към едно през 30-те години от другаря Сталин, ТЕОРИЯ НА МАР - в светлото комунистическо бъдеще - СЪВЕТСКИЯ ЧОВЕК ЩЕ ГОВОРИ НА ЕДИН ЕЗИК "СЪВЕТСКИ" ... тук ще спра коментарните си ОПРОВЕРЖЕНИЯ КЪМ ТЕБ и като за начало ЩЕ ТИ ПРЕПОРЪЧАМ ДА ПРОЧЕТЕШ НЕЩА, КОИТО ОПРАВДАВАТ КАЗАНОТО ОТ ТЕБ - при САМО ЕДИН АВТОР, историка и социолога Абдурахман Авторханов - следва списък с работите, засягащи същностното по въпроса ... за който така авторитетно и с чувство за вътрешна правота обясняваш?
Книги:
- Технология власти.;
- Объединение, рождённое революцией;
- Народоубийство в СССР: Убийство чеченского народа;
- Происхождение партократии;
- Империя Кремля: Советский тип колониализма.
... в които се обясняват едни такива основополагащи неща като:
- съветския социал-империализъм ... от какъвто междувпрочем, се оплакваха и китайските ... и не само, тези другари?
- В тях също така се обяснява - защо от поддръжник на "лингвистичната теория" изобретена от Н.Мар, Сталин - през петдесетте го громи(!) в своята «Марксизм и вопросы языкознания»?
Последното високо-интелектуално и ненаписано от самия Сталин(а най-вероятно от авторски колектив) произведение, е обезсмъртено в стихотворението на Юз Олешковски - четете:))) ?
"Товарищ Сталин, вы большой учёный —
В языкознаньи знаете вы толк,
А я простой советский заключённый,
И мне товарищ — серый брянский волк." :))) ? ... така Е КАКТО КАЗВАШ ДРУГАРЮ ВЕНЦИ - припяващ нещо подобно, на твърдяното от Сталин и Сие: - Я дpугой такой стpаны не знаю, Где так вольно дышит человек. :(((( - Нали?
След това Сталин е писал по националния въпрос по време на заточението си и през редколегия не е минавало.Лично аз не съм съгласен с много неща от тезисите му, станали по късно блъгодарение на кликата на подмазвачите едва ли не лема. Лично аз съм имал колеги завършили национални училища в автономни кавказки и азиатски републики и знам колко трудно им беше в първите два курса, а и много от тях отпадаха . Те идваха с познания по руски по лошо от това на чужденците и понеже не учеха руски в института/чужденците учехме в свободния ни ден по военно обучение/ закъсваха. Тоест , това с националните училища на минятурните народи където в програмата руският език е със занижен хорариум вместо този на малкия народец е удар срещу самите малки народи. Те изостават в образованието, след това в кариерното развитие.
Защо в Съветския съюз руският е бил с предимство при образователната реформа още от НАРКОМа.
Това не е съвсем така. В съюзните републики руският и местният са конституционно разписани като равностойни. Това е основна промяна. При монархията средства се отделят само за рускоезично обучение. Другото е било факултативно. Дори такъв националист като Шевченко, почти не е писал на украински-няма да има читатели. Или както се шегуваха руснаците с украинците, че само е рисувал на родния език. /За незапознатите Шевченко е бил много добър художник/
Прав си , че в програмата на Крупская по места предимно отиват рускоговорящи учители, в голямата си част от дворянството-то просто други е нямало.
За асимилация наркомовци въобще не са мислели, защото "зад ъгъла" са виждали подобно на Ботев" единний комунистически ред":)
Не подценявай лекторите на "Георги Кирков", ако ги беше слушал добре щеше да знаеш, че интернационализъм и асимилация са взаимноизключващи се понятия. И тази програма успя драги ми полковнико. СССР наследил наистина неграмотен в голямото си болшинство народ за няколко десетилетия стана един от най-четящите в света. Не знам доколко познаваш СССР извън Гугъл, но аз съм се придвижвал в тази страна години. В автобус, трамвай, самолет, влак, метро, кораб, минути след качването си вадят книга, списание , вестник и четат-от работника до професора. Водил съм групи, в родната ти Варна също. Най голямия ми проблем е бил натоварването на закупените от тях книги в автобуса. Разправиите за свръхбагаж когато бяха с въздушен превоз още сънувам.
Възможно е езикът заради който посега на себе си професорът да е мелодичен, древен, с интересна писменост. Така казват и още двестатина националности в РФ. Откъде средства за учители, учебници в страна , която е под постоянно финансово напрежение. Никой в РФ не е забранил факултативно изучаване на каквото и да е, но явно че бюджетът за образование не е достатъчен да обхване всичко.
Русия е толкова благодатна и достъпна държава за образование, култура вкл и езикова такава, че е смешно да се говори . За каква асимилация говориш, когато през лятото , когато в Тбилиси бе провокирана Русия в същото време грузински ансамбъл гастролираше в Русия вкл и в Кремъл. Започнах със Сталин, завършвам с него.
Грузинецът може всякакъв да е бил, но не може да да му се отрече, че е бил визионер , а и" башковит".
Не знам колко хора тук знаят от кого е преведен целия грузински епос-от Пастернак
Никой друг не е имал право да превежда от него. Последват го и арменците. С преводите на руски/при това от кого/ те запазват културата си, което много по богати и голями съветски народи не правят. Казахстан, Азарбейджан...
"Шиpока стpана моя pодная,
Много в ней лесов полей и pек.
Я дpугой такой стpаны не знаю,
Где так вольно дышит человек.
Я дpугой такой стpаны не знаю,
Где так вольно дышит человек.
Hад стpаной весенний ветеp веет,
С каждым днем все pадостнее жить,
И никто на свете не умеет
Лучше нас смеяться и любить.
Hо суpово бpови мы насупим
Если вpаг захочет нас сломать,
Как невесту, Pодину мы любим,
Беpежем, как ласковую мать." - че всичко е прекрасно и в унисон с казаното от другаря Сталин(1936 г. ?), в "творчеството" на пролетарските поети и композитори - Но?
От начеването на "революцията" - се начева с "Културната революция"(нещо подобно на доста по-късната, китайската) - чрез ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО ОГРАМОТЯВАНЕ ... чрез какъв език и азбука "съветска" вероятно - на полуграмотното и МНОГО-национално "СЪВЕТСКО" НАСЕЛЕНИЕ - защо?
За да могат да четат "органите" на партийна пропаганда - рисуващи им светлото "комунистическо" бъдеще - когато СССР ще стане нещо подобно на "обетована земя" с реки от мляко а брегове от сметана и сирене :))) ?
Което съветско народонаселение, според наложената "яфетическа" и ПРИЕМАНАТА едно към едно през 30-те години от другаря Сталин, ТЕОРИЯ НА МАР - в светлото комунистическо бъдеще - СЪВЕТСКИЯ ЧОВЕК ЩЕ ГОВОРИ НА ЕДИН ЕЗИК "СЪВЕТСКИ" ... тук ще спра коментарните си ОПРОВЕРЖЕНИЯ КЪМ ТЕБ и като за начало ЩЕ ТИ ПРЕПОРЪЧАМ ДА ПРОЧЕТЕШ НЕЩА, КОИТО ОПРАВДАВАТ КАЗАНОТО ОТ ТЕБ - при САМО ЕДИН АВТОР, историка и социолога Абдурахман Авторханов - следва списък с работите, засягащи същностното по въпроса ... за който така авторитетно и с чувство за вътрешна правота обясняваш?
Книги:
- Технология власти.;
- Объединение, рождённое революцией;
- Народоубийство в СССР: Убийство чеченского народа;
- Происхождение партократии;
- Империя Кремля: Советский тип колониализма.
... в които се обясняват едни такива основополагащи неща като:
- съветския социал-империализъм ... от какъвто междувпрочем, се оплакваха и китайските ... и не само, тези другари?
- В тях също така се обяснява - защо от поддръжник на "лингвистичната теория" изобретена от Н.Мар, Сталин - през петдесетте го громи(!) в своята «Марксизм и вопросы языкознания»?
Последното високо-интелектуално и ненаписано от самия Сталин(а най-вероятно от авторски колектив) произведение, е обезсмъртено в стихотворението на Юз Олешковски - четете:))) ?
"Товарищ Сталин, вы большой учёный —
В языкознаньи знаете вы толк,
А я простой советский заключённый,
И мне товарищ — серый брянский волк." :))) ? ... така Е КАКТО КАЗВАШ ДРУГАРЮ ВЕНЦИ - припяващ нещо подобно, на твърдяното от Сталин и Сие: - Я дpугой такой стpаны не знаю, Где так вольно дышит человек. :(((( - Нали?
Като прочетох вотяк разбрах за какво иде реч. Те са от влезлите от севера племена, като немците, нанайците, якутите, чукчите...макар и православни изповядат предимно езически ритуали. Тези народи в някаква степен наистина са изостанали, но не по вина на СССР или Русия. Чувал си вицове за чукчите. От една група са. Не е хубаво да се говори така, но в развитието си напомнят индианците например. Нямаш идея как ги тикат да завършват нещо. Ти от чие законодателство за привилегии сред малцинствата мислиш, че взаимстваме в НРБто. С какъв бал си влизал ти и дъщеря ти да кажем, с какъв Айшето и Асанчо? Това от Съюза го взехме.
quote=getmans1]
Май си сбъркал гробовете и не плачеш на нашия.
... Абе тролче, дипломирано ама неграмотно вземи прочети нещо по въпроса пък после се изказвай ... ето какво например;
„В съветските времена в местните заводи на квалифицираните позиции работят руснаци, а удмуртите се занимават с черната работа или по селата. Смятало се, че "местните са див народ". При Сталин думата "вотяк" дори става унизителна. Мнозина се срамуват от произхода си. А сега, казва Никита, времената са други и подобни схващания са част от миналото. Всички хора са равни. „ ... ХАХАХАХАХА, „РАВНИ„ ... То статията показва колко са „равни„.
Щом това се признава от RUSSIA BEYOND значи само едно, че нещата са доста по сериозни.
[/quote]
Както Запада завладява Америка и Африка ... точно този народ даже на сила е покръстен.
СМЕШНО Е, да ги сравняваш с чукчите ... каква ти прилика ... разстоянието мужду двата народа е 6000 км. ... А, ПРИЧИНАТА Чукчите да са толкова глупави е доста прозаична ... цели 75 години Велика Русия не може да ги покори ... Е, накрая ги подкупва но срамът си остава ... и идва вица като отмъщение.
ХУБАВО Е, ЧЕ ПЛЪНЪТ ЗА ЗАДУНАЙСКАЯ ГУБЕРНИЯ СЕ ПРОВАЛИ ИЛИ НЕ ГО ПОЗВОЛИХА ... знаеш кои ... СЕГА гарантирано щеше да си говориш на български само у дома.
С такива върли „благодарници„ като бг-русофилите сега щяхме да се гордеем да ни наричат „бълхари„
Е, КАК ДА НЕ ПСУВА ЧОВЕК ДА ГОЙБА КАТО ЧЕТЕ ТАКВИЗ СРАМОТИИ КАТО ТВОИТЕ
Като прочетох вотяк разбрах за какво иде реч.т Е Те са от влезлите от севера племена, като немците, нанайците, якутите, чукчите...макар и православни изповядат предимно езически ритуали. Тези народи в някаква степен наистина са изостанали, но не по вина на СССР или Русия.
quote=getmans1]
... Абе тролче, дипломирано ама неграмотно вземи прочети нещо по въпроса пък после се изказвай ... ето какво например;
„В съветските времена в местните заводи на квалифицираните позиции работят руснаци, а удмуртите се занимават с черната работа или по селата. Смятало се, че "местните са див народ". При Сталин думата "вотяк" дори става унизителна. Мнозина се срамуват от произхода си. А сега, казва Никита, времената са други и подобни схващания са част от миналото. Всички хора са равни. „ ... ХАХАХАХАХА, „РАВНИ„ ... То статията показва колко са „равни„.
[/quote]
Якути ако слушаш/а аз съм слушал/ се оказва, че те са владели векове тази площ, имали са страховити войни и царство, което не обясняват къде са пропаднали. Истината е, че северните народи в СССР, при разработването на Сибир намират по лесен поминък от този на лова и еленовъдството и мигрират на юг. Ти сам пишеш , че тези са угро-фини. Какво търсят в Урал тогава? Пленници ли са, по подобие на негрите ли са там, като евтина работна ръка. На всички тези народи гетмане предките са обобщени под названието ескимоси. Те са номади, нямат обща държава и не са имали. Местели са се според рибата и елените. По щастливите слизат при Шведи, фини, тези без късмет голям в среден Сибир. И това за жертвоприношенията на хора е вярно. Шведите като освободени и разкрепостени откровено си го пишат за викингите, имаше и филм за това. Ти се бъзикаш за тоалетните и руснаците, но точно тези народи нямат тоалетни. Секрементите използват като гориво или изолация. Всякакви ескременти. Впрочем и ние като езичници от изтока сме правели човешки жертвоприношения, а и сме използвале фекалии като изолация на домовете си. Говежди разбира се.
Другите които не използват тоалетни са староверците. При СССР насила ги накараха да си направят. Направиха си и пак ходеха в тайгата.
И ако мога да те попитам нещо без да предизвикам гнева ти...
Какво би било отношението ти, ако започне държавата ни вкара в учебната програма цигански и влашки за тези малцинства. Това ще развие ли езика им, ще ги направи ли по пригодни за кариерното им развитие?
Както Запада завладява Америка и Африка ... точно този народ даже на сила е покръстен.
СМЕШНО Е, да ги сравняваш с чукчите ... каква ти прилика ... разстоянието мужду двата народа е 6000 км. ... А, ПРИЧИНАТА Чукчите да са толкова глупави е доста прозаична ... цели 75 години Велика Русия не може да ги покори ... Е, накрая ги подкупва но срамът си остава ... и идва вица като отмъщение.
ХУБАВО Е, ЧЕ ПЛЪНЪТ ЗА ЗАДУНАЙСКАЯ ГУБЕРНИЯ СЕ ПРОВАЛИ ИЛИ НЕ ГО ПОЗВОЛИХА ... знаеш кои ... СЕГА гарантирано щеше да си говориш на български само у дома.
С такива върли „благодарници„ като бг-русофилите сега щяхме да се гордеем да ни наричат „бълхари„
Е, КАК ДА НЕ ПСУВА ЧОВЕК ДА ГОЙБА КАТО ЧЕТЕ ТАКВИЗ СРАМОТИИ КАТО ТВОИТЕ
Като прочетох вотяк разбрах за какво иде реч.т Е Те са от влезлите от севера племена, като немците, нанайците, якутите, чукчите...макар и православни изповядат предимно езически ритуали. Тези народи в някаква степен наистина са изостанали, но не по вина на СССР или Русия.
quote=getmans1]
... Абе тролче, дипломирано ама неграмотно вземи прочети нещо по въпроса пък после се изказвай ... ето какво например;
„В съветските времена в местните заводи на квалифицираните позиции работят руснаци, а удмуртите се занимават с черната работа или по селата. Смятало се, че "местните са див народ". При Сталин думата "вотяк" дори става унизителна. Мнозина се срамуват от произхода си. А сега, казва Никита, времената са други и подобни схващания са част от миналото. Всички хора са равни. „ ... ХАХАХАХАХА, „РАВНИ„ ... То статията показва колко са „равни„.
16.09.2019 19:00
Сега ще ти цитирам нещо;
„ Историята на Русия започва с издигането на източните славяни като доминираща сила в Източна Европа между 3 и 8 век. За година на основаване се счита 862 г., когато варяжкият принц Рюрик започва да властва над Новгородската земя (а наследниците му овладяват Киевска Рус) и дава началото на династията на Рюриковичите, управлявали Русия през следващите 700 години. На територията на днешната Руска федерация в Европа са съществували още няколко големи държави, сред които важна роля са играли Волжка България и Златната орда, а образуваното в началото на 15 век Велико московско княжество обединява всички руски княжества. Към края на 18 век, благодарение на мащабното колонизиране, присъединяване и завладяване, се появява Руската империя, разпростряла се на 3 континента – Европа, Азия и Северна Америка, и включвала стотици различни народи, култури и вероизповедания. „
НАДЯВАМ СЕ, ЧЕ ЩЕ МЕ УБЕДИШ КАК СЕ КОЛОНИЗИРАТ НАРОДИ ДОБРОВОЛНО ... АЗ ПЪК ЩЕ ПРОДЪЛЖА ДА ПОМЕСТВАМ ПОДОБНИ ПИСАНИЯ ЗА ОБРАТНОТО ... КАТО НЕ ОТРИЧАМ, ЧЕ ПОНЯКОГА НЙКОИ ПРЕДПОЧИТАТ ПО-МАЛКОТО ЗЛО.
Както Запада завладява Америка и Африка ... точно този народ даже на сила е покръстен.
СМЕШНО Е, да ги сравняваш с чукчите ... каква ти прилика ... разстоянието мужду двата народа е 6000 км. ... А, ПРИЧИНАТА Чукчите да са толкова глупави е доста прозаична ... цели 75 години Велика Русия не може да ги покори ... Е, накрая ги подкупва но срамът си остава ... и идва вица като отмъщение.
Той и показва Якутския регион, а той както писах е около 4 млн км2 и и казва на свой ред. -Ето това е Якутия, но къде е това Полша пита на свой ред вадейки някаква лупа.
Иначе в това което цитираш формално има истина, но "медалът има две страни" както знаем.
Русия има огромни територии населени с монголи и корейци. Те наистина са завладени с оръжие и войни, но монголите първо владеят Русия. Съотака стоят нещата и с татарите. Русия десетилетия е плащала данък на кримския хан. Когато е идвал да си взима данъка в Москва, а и да си нагледа имота, руският княз го е срещал пред портите на Москва пеш и му е водел коня до стените на Москва. По горе писах за Финландия и Карелия, които са репарации от шведите , които нападат нееднократно русия и гулят впоследствие тези територии. Всички тук знаем, че Русия прави първо васална полша, а после и губерния след като поляците тръгват с Наполеон срещу Русия. Малко обаче знаят тук, че първо руснаците са васални на поляци и литовци и то не малък период от време. Тоест руснаците векове наред са били под нечие господство, но освобождавайки се са трупали територия и това също е траяло векове, за да имат сега под своя власт тази огромна територия.
Визирам този Ваш последен коментар, чрез който Вие предизвиквате подобни насмешливи наши мисли:
1во: 'Удивляваме' се как така Вие все имате реален пример от собственото си битие, който да поднесете пред нас, неживялите явно и затова толкова бедни откъм житейски случки. Така и в случая, естествено, че познавате и якутец. Та Вие с таъв патос измисляте историята! :):):)
2ро: Разбираме, че за Вас едни 1 милион квадратни километра са нищо явно. Тоест, територия близо 3 пъти колкото България, не е проблем да я създадете в късия си разказ. :):):) Защото Якутия не е 4, а 3 милиона кв. км., но и това Ви го прощаваме в името на фантазията Ви. :)
3то: 'Удивляваме' се, че ако не като човек, то поне като икономист, не отдавате по-голямо значение на хората, а на територията. Защото Якутия може да е с огромно превъзходство като площ спрямо Полша, но е с население по-малко от един голям град в същата. Тук няма да говорим къде е Полша икономически в момента и къде въпросната Якутия, за да не обидим 'великият' Съветски съюз. :):):)
И на последно, но никак не маловажно място 3то: Този лирически герой от Якутия трябва много да е харесвал момичето от Полша след като е взел лупа, за да го подиграе.
Важното в случая е, че Вие така самоотвержено браните честта на Русия, пишейки коментари, които Ви отнемат по повече от половин час да ги сглобите, а не намирате време за 5 минутки да изпълните обещанието си и ни покажете кръщелното си.
Как тогава да не си мислим, че това тогава, беше поредният Ваш къс патетичен разказ? :):):):)
17.09.2019 09:20
Държава, която се опитва насила да задържи поданиците си, наместо да създава условия такива, че не само те да не си помислят да емигрират от нея, а да е привлекателна дестинация за други народи, не е държава, а територия.
Е, за някои е важно, че е огромна и 'велика', но това не е проблем на нас, трезвомислещите. :):):)
... Точно ти правиш разговора „другата бира„ по простата причина, че когато става въпрос за Русия започвош да говориш едно такова витиевато и със заобиколки ... А БЕ, ЧОВЕЧЕдори в сериозните руските сайтове се говори за колониална политика - ПОЛИТИКА ОТГОВАРЯЩА НА ВРЕМЕТО СИ като подкупи, манипулирани въздействия, измислени поводи или откровенни завоевателни войни или иначе казано, по законите на времето ...
Аз съм написал нещо си или съм постнал нещо копи-пейст а ти отсреща ми излизаш като опонент с доводи в стил ВИКИПЕДИЯ т.е. Уикипедия ... НА МЕН МИЕ НАПРАВИЛО ВПЕЧАТЛЕНИЕ, ЧЕ СЪБИТИЯТА КОИТО КАСАЯТ РУСИЯ СА „ДОБРЕ КОНТРОЛИРАНИ„ ... За Удмуртия а и за всички републики и народи СУБЕКТИ НА РУСКАТА ФЕДЕРАЦИЯ, като начало на съществуването им се посочва перида непосредствено след революцията от 1917 год. - НЕЩО КРАЙНО НЕКОРЕКТНО, което кара хора като теб да твърдите небивалици от рода на „ИЗКОННИ РУСКИ ЗЕМИ И ИНТЕРЕСИ„ а в същото време за подобни неща на друго място по света вадите друг аршин.
ДА, някои от народите преди години са имали интерес от защита на Русия и доброволно са се поставили в подчинено положение но осъзнавайки, че всъщност Русия ги асимилирала сега си търсят правата.
Такъв е случая с УДМУРТИЯ - 20 долара годишно на човек, толкова дава чичко Путин за утмуртска култура ... това е смисъла на постинга. Същото е и тук;
http://getmans1.blog.bg/politika/2019/09/13/tiurliugivechyt-narechen-rusiia-mai-che-shte-si-bombira-sam.1674247
НО не така стои въпросът с ЧЕЧНЯ, където Русия излива милиарди зада си заплаща мира и да подържа мита за победата на ПУТИН.
Не случайно мераците на власта в Москва на бърза ръка да създадат нещо като РУССИЯНИ подобно като в САЩ първо срещна отпор първо от истинските руснаци а сега и от другите народи защото става за тяхна сметка в полза на войнстващите мюсулмани... пък и не връзва с други Путински похвати- много дини под една мишница.
ОЩЕ В САМОТО НАЧАЛО СЪМ ЗАДАЛ ТЕМАТА ЯСНО И ТОЧНО ... на теб ако ти се коментира нещо друго, МОЛЯ, в момента твоя кореш ЧП има постинг за УДМУРТИТЕ ... класна работа, не като тук.
Именно, Гети!
Всички, от както ги нарича Смарти 'компанийката им', имат какви ли не небивали претенции, основно за духовитост и интелект. Твоят постинг може да е както сам казваш копи-пейст, но е съдържателен и такива са почти всичките ти постинги. От него има какво да се научи и то е корелация на реалността. Докато постингите на въпросната 'компанийка' са чисто и просто нищо полезно не казващи думи, насложени една до друга. Без ясна мисъл, структурно нейно излагане и най-вече някакъв вид полза за четящия.
Това обаче не им пречи да са с претенции.
Претенции за какво? Колко безсмислено може да се пише ли?
Именно, Гети!
Всички, от както ги нарича Смарти 'компанийката им', имат какви ли не небивали претенции, основно за духовитост и интелект. Твоят постинг може да е както сам казваш копи-пейст, но е съдържателен и такива са почти всичките ти постинги. От него има какво да се научи и то е корелация на реалността. Докато постингите на въпросната 'компанийка' са чисто и просто нищо полезно не казващи думи, насложени една до друга. Без ясна мисъл, структурно нейно излагане и най-вече някакъв вид полза за четящия.
Това обаче не им пречи да са с претенции.
Претенции за какво? Колко безсмислено може да се пише ли?
... Кортни, хората се били „забавлявали„ тук, така казват ... само не ми е ясно що докато се забавляват, пикаят газ ... и то пикаене пикаят не просто да препикват.
ИКИ МАЛУС, ходи по блоговете русофилски и агитира да ми правят бойкот ... видно е какво постига, бонус малуса у него остава ... хахаха.
ЧеПЪРДАЛОТО, се къса да ми създава НЕГАТИВЕН ИМИДЖ, белки ма изгони ... само дето не отчел какво чепата делиорманска вейка съм ...хахаха
Под достойнството ми е да коментирам подобни 'мъжки' недоразумения, но в името на големия смях ще го направя кратко:
Спомняте ли си твърденията на въпросния (и не само), че него (и не само) не го интересува 'първа' и го четели (него и не само) хиляди?
В задачката се пита къде отидоха всичките тези хиляди от момента, в който премахнаха 'първа'? :):):)
Под достойнството ми е да коментирам подобни 'мъжки' недоразумения, но в името на големия смях ще го направя кратко:
Спомняте ли си твърденията на въпросния (и не само), че него (и не само) не го интересува 'първа' и го четели (него и не само) хиляди?
В задачката се пита къде отидоха всичките тези хиляди от момента, в който премахнаха 'първа'? :):):)
... Хахахахаха ... „кой те чете тебе, бе„ и „минах да ти направя навалица„ са негови реплики към мене още от 13-та год.
И тук не става въпрос за 20 долара на човек, а става въпрос за оцеляването на тези хора. Капсулирането им около легенди, език, техен си бит само увеличава изолацията им. Трагедията на този професор е в това, че той макар и човек с кауза не вижда заради храстите гората. Защото капсулирането води само до едно. Да ги облекат тези хора в кожи, да им запрегнат кучета или елени и да са атракция за туристите. Добре, но в Русия има малко под 200 националности, които се приемат сериозно като отделни народи. В Кабардино Болгария има които се считат за българи, в Татарстан също...Какво, гайди и кукерски костюми ли да им купуват?
Оцеляването на тези етноси /ако са такива/ минава единствено през образованието и интеграцията. СССР го няма, Русия е капиталистическа държава с все още задъхваща се социална защита и не може да си позволи прекомерни разходи в подобна посока.
И когато се "изказах"по темата за Сталин, то бе сериозен упрек към него. Той носи вината за тези измислени националности, главно в Кавказ и заради това и до днес кръв се лее между тях. Пак ще повторя, заради неговите тезиси Коминтерна "разделя" българи и македонци. Иначе си прав. Русия, подобно на Германия е била разделена на княжества, които враждуват по между си или се съюзяват при нужда. Германия се събира, Русия също.
17.09.2019 16:43
... Точно ти правиш разговора „другата бира„ по простата причина, че когато става въпрос за Русия започвош да говориш едно такова витиевато и със заобиколки ... А БЕ, ЧОВЕЧЕдори в сериозните руските сайтове се говори за колониална политика - ПОЛИТИКА ОТГОВАРЯЩА НА ВРЕМЕТО СИ като ...
... кауза пердута//безнадеждна работа - ще знаеш?
Който пишейки?
- Лъжейки себе си - лъже и нас, по причина?
Учил е ПО СЪВЕТСКИТЕ УЧЕБНИЦИ за "руската история" - които не са нищо повече от репит на "Руската история" писана от М. Погодин(през първа половина на 19-ти век) - в угода на ИМПЕРСКАТА ПОЛИТИКА НА РУСКИТЕ САМОДЕРЖЦИ - по оотношение на "славяните" - в частност и нас българите?
Защо БЕЗ ЯВНО ДА СЪЗНАВА - Венци ни лъже, твърдейки(!?):
Да му обясня ЧРЕЗ пример от ДРЕВНОРУСКИЯ ПИСМЕН ИЗВОР известен с името "Пърноначална новгородска летопис" - в която се КАЗВА СЛЕДНОТО за така наричаните от руската историография "инородци"(под което следва да разбираме ФИНСКИТЕ НАРОДИ: чуд, мерЯ и вес ?) - Къде бърка?!
Цитат:
"В год 6370 [отговарящо на 862г. по съвременното летоброене] ... Сказали РУСИ, чудь, славяне, кривичи и весь: «Земля наша велика и обильна, а порядка в ней нет. Приходите княжить и владеть нами». И избрались трое братьев со своими родами, и ВЗЯЛИ СЪС СОБОЙ ВСЮ РУСЬ(!), и пришли прежде всего к ... (?)" - оставям отворен КРАЯ НА ЦИТАТА - за да ми обясни другарят съветски-историк ВВ1951 г. Кой кого - поканил ... и кой е "славян", кой "меря" ... "весь" ... "чудь" - И НАЙ-ВЕЧЕ "Русь" в този летописен наратив?
Защото ЗА МЕН? В него време в НОВГОРОДСКИТЕ, което не е ЕДНАКВО С РУСКИ ЗЕМИ - и не отговарящо на съвременна МОСКОВИЯ=РУСИЯ ЦЕНТРАЛНА - заедно със европейското СЛОВЕНСКО И САМОНАЗОВАВАЩО СЕБЕ СИ "кривичи" - живее СЪЩО Й местно АБОРИГЕННО НАСЕЛЕНИЕ от фински произход и вече посочено под имената "чуд", "меря" и "вес" !
Същото е родствено на това населяващо НЕ САМО НАЙ-СЕВЕРНИТЕ а и в ЦЕНТРАЛНИ съвременни райони на Русия ... И което ВЕЧЕ е РУСИФИЦИРАНО, НО В МИНАЛАТО в същността си е ФИНЛАНДСКО(фино-угърско) НАСЕЛЕНИЕ - ВИДНО СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ И закрепените и до момента географски топоними, КАТО: "Чудско" и "Илменско" и ред други С ФИНО-УГОРСКИ ИМЕНА, реки и ЕЗЕРА? С имена на населени места, като примерно град "Вес-егонск"(идващо да каже ВЕС(пи)ЕГОНСКИ - п.м.) и на другия ОБЯВЯВАН ЗА "СЛАВЯНСКИ" - град МУРОМ(а) ... родното място на "славянина" от "славянските приказки" носещ прозвището МУРОМЕЦ !?
За това, във времена - ПРЕДИ ПАНСЛАВИСТКАТА ПОЛИТИЧЕСКА ДОКТРИНА ДА СТАНЕ ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА на Руската империя - го говори не един руски историк- Амъ Венци, едва ли го знае защото е получил знанията си от ... :)) ??
Хайде да приключвам, че пак ще ме обвинят в логорея - само допълвайки?
Същото положение е и с контра-репликата му, че Висоцки пеел стихотворението на Юз Олешковски за Сталин - ама едви ли знае? - поради Каква причина СА МУ РАЗРЕШАВАЛИ ДА ГО ПЕЕ ?
А ако не знае? - да вземе да прочете историка и социолог, руснака Александър Зиновиев ... щот аз, според него - съм бил пристрастен в мненията си по отношение на любимата Му - "Широка страна моя радная ... где так вольно дышит человек" :))) - репит по цитат на Сталин, казано от него - знаеш ли през коя година - а Венци ... ?!
17.09.2019 17:06
КРЪЩЕЛНО.
Прочетете коментар 9ти тук http://starforlife.blog.bg-dnevnici/2019/09/15/problemi-na-razbirachite-s-bloga-ne-moje-da-byde.1674425 и не се правете на разсеян, моля! :):):)
- Значи казваш, за тоз народ от контрабандисти на ценни кожи и еленски рога и екстременти най-нахално е нахлул от север в изконните руски земи т.е. плачел си за колонизация.
- Значи казваш, че нищо не си знаел за тоз народец, наброяваш към 1 600 000 днес докато не си прочел стията, ДАЖЕ уточняваш, че дори и след първият ти коментар нищо не си знаел за тях.
- Значи казваш, че след като написа няколко авторитетно и императивно звучащи ковментара, чак тогава се заинтерисува за какво аджеба пишеш... това е малкото дяволче да знаеш.
Големият дявол е, че си мислиш, че нещо си научил и даже си позволяваш да ме иронизираш, че и тях да иронизираш ... ГОРКИЯТ ДРЕВЕН УДМУРТСКИ НАРОД, какво доживя, да го иронизира едно вчерашно русофилче.
ТОЗИ НАРОД Е БИЛ ПО ЗЕМИТЕ СИ ОЩЕ ПРЕДИ ВОЛЖКИТЕ БЪЛГАРИ, Бил е в състава и на тази българска държава НО НЕ Е ПРИЕЛ ИСЛЯМА.
След като братята руски славяни доунищожавот Волжка България и едва след 1600-та година успяват да колонизират удмуртите ... дано да не греша но годината е 1638 год ... И ЗАБЕЛЕЖИ, УСПЯВАТ ТРАЙЙНО ДА ГО КОЛОНИЗИРАТ ЕДВА ВТОРИЯТ ПЪТ.
Та ВВ1951 хич не ме интерисува колко години си бил там, колко случки за всеки случай си съхранил от него време ... не ме интерисува кого посрещаш и изпращаш ...
АЗ просто се интересувам единствено какви ги плещиш и дращиш в блога ми ... а ти плещиш и дращиш глупости да гойба ... И ЗАТОВА ПРОДЪЛЖАВАМ С ИРОНИЯТА ...
ЯВНО ВЕЛИКИЯТ СССР Е ОБУВАЧАЛ ЧУЖДЕСТРАННИТЕ СИ СТУДЕНТИ ПО ИСТОРИ ОТ ...УЧЕБНИКА ЗА БАВНОРАЗВИВАЩИ СЕ.
НЕ СЕ СЪРДИ, ТИ ПРЪВ ЗАПОЧНА С ИРОНИЗИРАНЕТО.
/ но ако все пак решиш да се сърдиш то, на другарите от Великият СССР се сърди /
Оцеляването на тези етноси /ако са такива/ минава единствено през образованието и интеграцията. СССР го няма, Русия е капиталистическа държава с все още задъхваща се социална защита и не може да си позволи прекомерни разходи в подобна посока.
... Ще го напиша с големи букви;
НЕ ЗА 20-те ДОЛАРА СТАВА ВЪПРОС .... ЗА МИЛИАРДИТЕ КОИТО ПУТИН ИЗЛИВА В ЧЕЧНЯ СТАВА ВЪПРОС ПРОСТО ЗАЩОТО РУСИЯ ЗАГУБИ ВОЙНАТА В ЧЕЧНЯ И СЕГА ПЛАЩА ... Д А Н Ъ К ... на 1 000 000 чеченци за сметка на другите народи.
17.09.2019 18:00
... Точно ти правиш разговора „другата бира„
... кауза пердута//безнадеждна работа - ще знаеш?
Който пишейки?
- Лъжейки себе си - лъже и нас, по причина?
... Той, АРАТЛИК, НЕ НИ ЛЪЖЕ ... ТОЙ НИ ОБИЖДА.
... това неговото не е спор, че да ме излъже ... с тези доводи с които ми излиза той обижда моя труд ... 30 ком.
Тоест тръгват от териториите на Карелия, Финландия, Коми...Кое не съм казал.
Ами не съм знаел за тези хора. Прочетох днес. Аналогия направих с други подобни народи и нещата са еднозначни. Или се вписваш в болшинството или вегитираш.
В резервати с безакцизен алкохол и цигари, по добре ли е?
17.09.2019 18:51
Тоест тръгват от териториите на Карелия, Финландия, Коми...Кое не съм казал.
Ами не съм знаел за тези хора. Прочетох днес. Аналогия направих с други подобни народи и нещата са еднозначни. Или се вписваш в болшинството или вегитираш.
В резервати с безакцизен алкохол и цигари, по добре ли е?
... в изучаване на история, етнография и етнология на ФОРМИРАНЕТО НА ВЕЛИКО-РУСКИЯ НАРОД?
Та тогава ми говори историческите щуротии - тиражирани в имперските учелници(било от царско било от съветско време) за тези КОРЕННИ ЗА ЦЕНТРАЛНА И СЕВЕРНА РУСИЯ НАРОДИ?!
До ДВАНАДЕСЕТИ ВЕК - Още в първата четвърт на 19-ти археолога граф Уваров - ПИШЕ! В централна и северна Русия - царска и съвременна ПРЕОБДАВАЩОТО НАСЕЛРЕНИЕ НА БАЗА АРХЕОЛОГИЧЕСКИ РАЗКРИТИЯ Е ФИНО-УГЪРСКО ПО ЕТНОСЕН ПРИЗНАК!
Това го пише и през 30-те години на 20-те век - първия съветски учелник по История на Русия!
После при Сталин - тези неще се преправят и от тогава та чак до момента! Всичко що се е научило да бъбри на производният от старобългарския, руски език ВСИЧКОТО УГРО-ФИНО-ТЮРКСКО и т.н. на Русия население го ОБЯВЯВАТ ЗА РУСНАК - ерго еврепоеец БЕЗ ДА ВЗЕМАТ В ПРЕДВИД, ЧЕ ПОКОЛЕНИЕ ПО-РАНО неговите дядо и баба са Чуди, Вепси, Ижорци, Меря, Ерзу и т.н. ВСЕ НЕ-ЕВРОПЕЙСКИ НАРОДИ!
Тоест тръгват от териториите на Карелия, Финландия, Коми...Кое не съм казал.
Ами не съм знаел за тези хора. Прочетох днес. Аналогия направих с други подобни народи и нещата са еднозначни. Или се вписваш в болшинството или вегитираш.
В резервати с безакцизен алкохол и цигари, по добре ли е?
... Въпросът е, че удмуртите са били в тях земи преди русите ... въпросът е, че са колонизирани насилствено и че, се асимилират ... въпросът е, че има съзнателна съпротива срещу тези действия в 20 и 21 век. ... въпросът е, че и в други републики има такива движения ... въпросът е, че години СССР УЖ ВОДЕЙКИ БОРБА С КОЛОНИЗАТОРИТЕ И СВЕТОВНИЯ ИМПЕРИАЛИЗЪМ Е ПРАВИЛА СЪЩОТО НА СВОЯ ТЕРИТОРИЯ ... СЕГА ГО ПРАВИ РУСИЯ ... СЪЩО КАКТО ГО Е ПРАВИЛА ЦАРСКА РУСИЯ .
17.09.2019 19:33
Тоест тръгват от териториите на Карелия, Финландия, Коми...Кое не съм казал.
Ами не съм знаел за тези хора. Прочетох днес. Аналогия направих с други подобни народи и нещата са еднозначни. Или се вписваш в болшинството или вегитираш.
В резервати с безакцизен алкохол и цигари, по добре ли е?
... Въпросът е, че удмуртите са били в тях земи преди русите ... въпросът е, че са колонизирани насилствено и че, се асимилират ... въпросът е, че има съзнателна съпротива срещу тези действия в 20 и 21 век. ... въпросът е, че и в други републики има такива движения ... въпросът е, че години СССР УЖ ВОДЕЙКИ БОРБА С КОЛОНИЗАТОРИТЕ И СВЕТОВНИЯ ИМПЕРИАЛИЗЪМ Е ПРАВИЛА СЪЩОТО НА СВОЯ ТЕРИТОРИЯ .
... искам да упемона само ФАКТА?
През 1935 г. при преветственото слово, което представителя на СССР, Литвинов, произнася в чест ПРИЕМАНЕТО НА РУСИЯ В ОБЩЕСТВОТО НА НАРОДИТЕ - същият, иронизирайки?
Тъй като в към него в ОН е имало членуващи ПЕТДЕСЕТ И ДВЕ ДЪРЖАВИ/НАРОДА - Заявява:
"Аз представителя на Съветска Русия в която се наброяват ДВЕСТА И ПЕТДЕСЕТ НАРОДА ...!"
Та да го питам другарят ни защитник на ПОЛИТИКАТА НА СССР ПО ОТНОШЕНИЕ ЗАПАЗВАНЕ НА НАРОДИТЕ И ТЯХНАТА КУЛТУРНА И ПОЛИТИЧЕСКА АВТОНОМИЯ - Що ще да е станало с ПОЛОВИНАТА ОТ ТЯХ - които към време на ЗАКРИВАНЕ НА СССР като държавен и социален проект БЯХА ОСТАНАЛИ - според демографски изследвания, от преброявания на НАСЕЛЕНИЕТО - СТО ТРИДЕСЕТ И ШЕСТ ?
А какво ще ми отговори за фамилята на полковника началник на Руската православна църква със специфичното име "Гундяев" и с агентурен псевдоним "Михайлов" - знае ли през КОЙ УГРО-ФИНСКИ ЕЗИК, СТАВА РАЗБИРАЕМ СМИСЪЛА ВЪВ ФАМИЛИЯТА МУ?
17.09.2019 20:05
... искам да упемона само ФАКТА?
През 1935 г. при преветственото слово, което представителя на СССР, Литвинов, произнася в чест ПРИЕМАНЕТО НА РУСИЯ В ОБЩЕСТВОТО НА НАРОДИТЕ - същият, иронизирайки?
Тъй като в към него в ОН е имало членуващи ПЕТДЕСЕТ И ДВЕ ДЪРЖАВИ/НАРОДА - Заявява:
"Аз представителя на Съветска Русия в която се наброяват ДВЕСТА И ПЕТДЕСЕТ НАРОДА ...!"
... Много точен пример даваш ГЕТ ... но ВВ1951 НЯМА ДА ГО ОСМИСЛИ а причината е, че вече е отровен, трайно.
Водя този спор с него с ясното съзнание, че няма да бъда разбран и точно по тази причина не задълбавам в технологията на асимилационната политика на РУСИЯ-СССР-РУСИЯ ... ПО ТАЗИЗИ ПРИЧИНА НЕ МУ СПОМЕНАХ И ЗА МУХАДЖИРСТВОТО - ВЪНШНО И ВЪТРЕШНОТО ПРЕСЕЛВАНЕ ... ТО Е ОСНОВНИЯТ ПРИНЦИП В АСИМИЛАЦИОННАТА ИМ ПОЛИТИКА ... Сега Путин е преценил, че е дошло времето за последната крачка към „единната нация и народ„ - а именно РОССИЯНИТЕ... мисля, че явно избързва защото все повече народи от тази държава са против.
Просто крикнете - КаПеЕсЕс - БеКаПе, КаПеЕсЕс - БеКаПе, Урааааааа !
Да е ясно !
То алфамъжкарят ви, целувачът на момченца, подкования с токчета и постоянен публикувател на "яки" голи снимки, никой не го взима насериозно ( със или без страховити бомби ), та вас ли ?
Хайде, изпейте си тихичко "совет нерушимих..." и лека нощ.
Просто крикнете - КаПеЕсЕс - БеКаПе, КаПеЕсЕс - БеКаПе, Урааааааа !
Да е ясно !
То алфамъжкарят ви, целувачът на момченца, подкования с токчета и постоянен публикувател на "яки" голи снимки, никой не го взима насериозно ( със или без страховити бомби ), та вас ли ?
Хайде, изпейте си тихичко "совет нерушимих..." и лека нощ.
2. УКРАЙНА - двете и страници история и руският език ... II-ра част
3. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ...III -та част
4. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... IV - та част
5. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... V - та част