
Прочетен: 2902 Коментари: 31 Гласове:
Последна промяна: 28.09.2021 15:20


Волгин: Кристо е прекрасната персонификация на тоталното безсмислие

В кратък, но достатъчно патетичен коментар журналистът от БНР Петър Волгин разкритикува Кристо и почитателите на арт инсталацията "Плаващите кейове".
Според Волгин "Кристо е прекрасната персонификация на тоталното безсмислие, в което пребивава голяма част от съвременното изкуство."
Коментарът на журналиста, публикуван в неговия Facebook профил, не се нуждае нито от преразказ, нито от редактиране и затова Ви го представяме в оригиналния му вид:
"Грантовата общност в България, т.е. анализаторите, журналистите и културтрегерите, дотирани от "Америка за България" и други подобни фондации, си има нов любимец - Кристо. Само при споменаването на това име изпадат в телешки възторг започват да хълцат от възторг като "независим" протестър на среща с Бойко Борисов. Явно това е новият тест, който всеки желаещ да мине за умен и красив, трябва да покрие. Ако припадаш при вида на творбите Кристови, значи си готин и ще те вземат в клуба. Ако пък от устата ти не се сипят хвалебствия по адрес на опаковчика, значи си задръстен, тъпанар, комунист и, разбира се кагебист. Личното ми мнение е, че Кристо е прекрасната персонификация на тоталното безсмислие, в което пребивава голяма част от съвременното изкуство. Днешната арт-сцена с много малки изключения е се изчерпва със снобария и комплексарщина. "Много ми хареса, нищо не разбрах" - това е мотото, под което живеят прехласващите се пред кристоподобните "творци". Убеден съм, че грантовите персонажи няма да харесат и тази ми позиция:)))"
...
Триумфалната арка, опакована с чаршафи - няма по-добър символ на дълбоката деградация, в която е изпаднало съвременното изкуство. Днешните "творци" отдавна не са създатели на нови реалности, каквито бяха Леонардо, Салвадор Дали, Пикасо. Съвременните "творци" са ловки опаковчици - на сгради и на велики произведения от миналото. Да, хора като Кристо заслужават уважение. Най-вече заради факта, че са успели да излъжат едни хора да им дават пари за глупости, а едни други хора да се възхищават на въпросните глупости. Временният характер на "творбите", с който толкова се хвалят "артисти" като Кристо, не е израз на свобода. Това е израз на пустота, на безплодие, на тотална неспособност да създадеш истинско произведение на изкуството. Единственото, на което са способни днешните "творци", е да паразитират върху миналото, да простират чаршафи. Изобщо не отричам ловкостта на тези опаковчици. Категорично отричам обаче претенциите на такива лица да се наричат "артисти".
... ХУДОЖНИКЪТ;
"Едно от удоволствията на това да си артист е да правиш онова, което искаш. Всички наши творби, мои и на Жан-Клод, са напълно безполезни, абсолютно безсмислени, никому ненужни. Светът може да живее и без „Завесата в долината“ или без „Бягащата ограда“. Ние не правим нищо добро или лошо, всички тези морални дискусии са напълно излишни. Работата на артиста представлява абсолютна свобода и е крайно далеч от политиката, морала и прочие.“
/ Кристо Явашев /

...
... ЧИ, КО МУ НА ОРАНЖаВОТО ЩОМ ЩЕ ГОНИ НАХАЛНОТО ...:)))
...
лично аз съм по средата - глупостите да се опакова Бундестага или нещо друго не ги приемам и те са много повече от просто нечие изразяване като отговора на Кристо - те са протектирана ужкултура и кич нарочно изтикван напред десетилетия наред
от друга страна - червен руски боклук като волгин никога не мога да подкрепя - надявам се тоя скоро да умре, буквално
... В този постнг, аз искам съвсем друго да покажа ...
... ТОВА МЕ УЧУДИ, ... „прочетох отговора на починалия явашев или ианче казано австриеца и французин по душа„ ... НЕ БЯХ ЧУВАЛ..
защото когато Кристо беше „лошият„ българин и такива неща се чуваха
28.09.2021 09:46
А Волгин го кълняха първо "червените" , днес противниците на "червените"
В случая той отваря сериозна тема и не е само до "опаковането"
Шер/която много харесвам и се възхищавам на дълголетието на творческата и дейност/ се изпишка на сцената и това се прие като шик. Започнаха и татрални режисьори да го "предлагат на сцената"
Сега цял свят слуша какво ще каже Тумберг!? Изявите на Кристо и на мен са ми били непонятни, но не съм отварял дума пред познати , да не изглеждам глупак. А съм чувал фалшиви прехласвания...Утре , някой ще хване четката и ще зацапа Мона Лиза и може би ще се възхитим от "изкуството" му
Прав или не, руски , или американски боклук -според мен не важно кой започва разговора , а самия разговор
Защото волно , или не върви тенденция за всеобщо опростачване
Бутат се склуптори по цял свят, щото някой за нещо си бил недоволен, а това е история, над композициите са работели голями майстори Идеологиите се изместват от изкуствено създадени дилеми. Не говорим толкова за мизерията на милиарди, а за видите ли за недостатъчните права на хора с не знам вече какви сексуални ориентации. Помнети ми думата , ще стане тема и животни да осиновяват деца, щом осиновяваме и сключваме брак с животни и растения. И цялата тази лудост трябва да се приема , за да не сме назадничиви, несъчувстващи и т н Ще се борим за живота на някое коте или локва с жаби, а оръжията стават все по унищожителни
...
лично аз съм по средата - глупостите да се опакова Бундестага или нещо друго не ги приемам и те са много повече от просто нечие изразяване като отговора на Кристо - те са протектирана ужкултура и кич нарочно изтикван напред десетилетия наред
от друга страна - червен руски боклук като волгин никога не мога да подкрепя - надявам се тоя скоро да умре, буквално
Абе, ЛИЦЕМЕРЕ, не си ли точно ти този, който не слушаш какво ти говорят околните и ПРЕИНАЧАВАШ техните думи както ти падне?
Писал си това свое ПОРЕДНО ЛИЦЕМЕРИЕ точно когато аз при мен съм давал (в постинг) нагледен пример за него.
Бааси и добичето!
И в случая се пише "човекА", неграмотнико.
Ама си седнал да се пудриш под предходния постинг на Радо, че си бил готов ти лично да съдиш руската мисия у нас, ако...
Ти ли бе?
Който с неграмотността си ще засвидетелстваш неуважение към Правдата и съдебната система като орган за отстояването й в този случай?
Ти схващаш ли, че за "нива и квортали" като моите, старшински - ха ха ха - такива ("нива и квартали") като твоите, "гене'алски" - ново още по-гърлено ха ха ха - са един от малките проблеми, поради които няма как да се равним дори.
Защото никой човек не иска да го управлява (което на теб ти липсва и към което се стремиш на базата дори само на това да убедиш как ти си все правият и околните трябва да признават твоето - идиотско - мнение) необразован глупак, който е бил "нещо" само и единствено на базата на семката си, гене'алската.
ПФУ, тъпанар с тъпанарите.
- Първо, как не само Властта, а и Обществото ще погледне към и реагира спрямо неудобството, което причинява едно такова Начинание. Това, че трябва да се подсигури евентуална алтернатива на маршрут примерно, ако Начинанието би затруднило използването на установен такъв... Да се подсигури безопасността на хората спрямо Начинанието... Да се съгласуват толкова много неща с толкова много институции, ако щеш само го приеми.
И това е именно СОЦИАЛНА ДЪРЖАВА: Тази, в която такива неща не са безсмислени и се случват... Която не ограничава Твореца а базата на някакво еднолично и дори "партийно" решение, както би се случило по времето на НЯКОГАШНАТА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА България например... А търси начин това да се случи, именно защото И отделната Личност в нея - социалната държава - е важна еднакво като цялото общество.
Защото именно тя, отделната личност, при социалните държави прави обществото. А не определена партия или прослойка, особено пък била тя формирала се на базата на негативи.
- Второ, как самото общество реагира на подобни актове.
Това, въпросният акт на Твореца дали се превръща във вид празник или не. Дали дава израз на базата на задоволеността на обществото като ниво на социума, да превърне едно такова събитие в дни наред празнично изживяване, а не да наблюдава отстрани и дори повечето да хъмкат и говорят каква е глупост и особено пък как - цитирам по смисъл какво примерно биха казали някои -" хората нямат какво да облекат, а той седнал толкова плат да разхищава".
Не е социална тази държава, която би налагала за какво да се използва този плат, наместо за желанието на Твореца.
Както ставаше по времето на "социалния" НИ соц.
Социална е тази, при която дори и да има голи и боси, гладни и жадни, ХОРАТА са СВОБОДНИ и имат собствена Воля и прочее.
И в този ред на мисли:
Социалистическа и социална били едно и също, ама да попитам само: Защо тогава така нито един поданик на западните социални държави не се опита да емигрира към "социалните" социалистически от близкото минало, а точно обратното?
Кой бяга от по-социалното към по-малко таковата?
От по-доброто към по-лошото?
М?
И за да го начукам и още малко на комунягите, та да кажа още нещо:
То не беше радост, то не беше пропагандно бръщолевене когато Депардийо взе руско гражданство и отиде УЖ да живее в Русия.
Е... КЪДЕ Е СЕГА ДЕПАРДИЙО, ЗНАЕТЕ ЛИ РУСОФИЛИСТИЦИТЕ?
Изкара си "мандата", за който МУ БЯХА ПЛАТИЛИ руските кукловоди И БЕЖ ОБРАТНО В ДИВИЯ ЗАПАД!
МАМКА И НА ДЕМОКРАЦИЯТА, натресе ни туканка един ПИШМАН - ЦАР, който да ни зарази с фалшива надежда като ни повреди чипа ... Проклети да са Кобургите, ТО КАКВО ЛИ ДА ОЧАКВАШ ОТ ЕДИН ЦАР, опс ... изключение правят само руските царе ... И ПАК, опс ... от тях изключение прави Николай ТРЕТИ, НО И ТЙ ПОЛУЧИ СВОЕТО И ВЕЧЕ НЕ, НЕ НИ Е ВРАГ... тъй каза поета.
/ Коментар от „Грантовата общност в България"/
09:25
ТИГРЕ, всеки има правото да харесва и да определя нещата за каквото си иска ...
...
аз това го знам - твоето пояснение към мен е напълно излишно, защото дори не е пояснение, а повторение, на нещо известно на ПОЧТИ ВСЕКИ РАЗУМЕН човек, вкл. на мен
именно моето е моето мнение и именно твоите думи трябва аз да отправя към теб, не ти към мен... ако ме разбираш нали, понеже не те подценявам - предполагам разбираш ме... или ?
...
внецивалери
ИМЕННО "ВИЕ" руснаците и червени българи по вашето време съдехте за нещата и по това кой ги е казал - чел съм го лично - я правильнъй советский человек - клаузевитц не съм чел но като правилен съветски човек го отхвърлям
вие ме научихте на това и то е правилно, зщаото не трябва да се забравя ГЕНЕЗИСА на казалия или написал това онова, зщаото ГЕНЕЗИСА НА ЧОВЕКА определя маса от онова което той прави, мисли, също пише или казва
и... "дебил" основно положение в психологията към то масата и сми:
ЗА МНОЗИНСТВОТО ХОРА Е ВАЖНО
ПЪРВО КОЙ КАЗВА КАКВОТО И ДА Е
КАК КАЗВА ТОВА КАКВОТО И ДА Е
И НА ПСОЛЕДНО МЯСТО КАКВО ВСЪЩНОСТ КАЗВА
така-че човек така е устроен, а аз... имам дълга памет - слонска
а страната на склоновете нали знаеш коя е - руската страна, дори не съветскатам, щото лафа е от царското ви време,нищоп че си го чул по съветско
кой е петър зазкин, какво е казвал, писал
сега се е сетил за култура и му хрумнало да го каже
"ма" сериозно ли той петър жигулин се е трогнал за култура и халтура
...
и да обърна внимание какво е казал черепа, но да му дам шанс леко забравяйки миналото му
или мутрата еди-коя си, да забрая нейното минало и да дам шанс на мутрата да ми хортува нещо
да не помня коя ви е партията, да позабравя фамилия живкови, славкови, премянови и да взема да се зачета и заслушам в тях
о не, аз добре помня този или онзи и шанс лично за мен никога няма да им дам
28.09.2021 11:48
кой е петър зазкин, какво е казвал, писал
сега се е сетил за култура и му хрумнало да го каже
"ма" сериозно ли той петър жигулин се е трогнал за култура и халтура
...
и да обърна внимание какво е казал черепа, но да му дам шанс леко забравяйки миналото му
или мутрата еди-коя си, да забрая нейното минало и да дам шанс на мутрата да ми хортува нещо
да не помня коя ви е партията, да позабравя фамилия живкови, славкови, премянови и да взема да се зачета и заслушам в тях
о не, аз добре помня този или онзи и шанс лично за мен никога няма да им дам
Абе, ЛИЦЕМЕРЕ, не си ли точно ти този, който не слушаш какво ти говорят околните и ПРЕИНАЧАВАШ техните думи както ти падне?
Писал си това свое ПОРЕДНО ЛИЦЕМЕРИЕ точно когато аз при мен съм давал (в постинг) нагледен пример за него.
Бааси и добичето!
И в случая се пише "човекА", неграмотнико.
Ама си седнал да се пудриш под предходния постинг на Радо, че си бил готов ти лично да съдиш руската мисия у нас, ако...
Ти ли бе?
Който с неграмотността си ще засвидетелстваш неуважение към Правдата и съдебната система като орган за отстояването й в този случай?
Ти схващаш ли, че за "нива и квортали" като моите, старшински - ха ха ха - такива ("нива и квартали") като твоите, "гене'алски" - ново още по-гърлено ха ха ха - са един от малките проблеми, поради които няма как да се равним дори.
Защото никой човек не иска да го управлява (което на теб ти липсва и към което се стремиш на базата дори само на това да убедиш как ти си все правият и околните трябва да признават твоето - идиотско - мнение) необразован глупак, който е бил "нещо" само и единствено на базата на семката си, гене'алската.
ПФУ, тъпанар с тъпанарите.
- Първо, как не само Властта, а и Обществото ще погледне към и реагира спрямо неудобството, което причинява едно такова Начинание. Това, че трябва да се подсигури евентуална алтернатива на маршрут примерно, ако Начинанието би затруднило използването на установен такъв... Да се подсигури безопасността на хората спрямо Начинанието... Да се съглас
09:25
именно моето е моето мнение и именно твоите думи трябва аз да отправя към теб, не ти към мен... ако ме разбираш нали, понеже не те подценявам - предполагам разбираш ме... или ?
... Това пък аз него разбирам ... не съм те и поучавал.
Постинга ми е за неадекватния коментар на Волгин и то за първият който е от 2016 г. - този му коментар лепи ЕТИКЕТ към тези които харесват работата на КРИСТО и този етикет е политически ... НЕРДЕ, питам се аз.
Лично аз, токова мнение и тълкувание не съм чувал;
„Ако пък от устата ти не се сипят хвалебствия по адрес на опаковчика, значи си задръстен, тъпанар, комунист и, разбира се кагебист. „
Аз харесвам работите на КРИСТО и от къде, на къде Волгин ЩЕ МИ СЛАГА такива мисли в главата ... защо не е коректен да цитира имена а ще поставя всички под един знаменател...
Вторият коментар на Волгин ... просто не искам да го коментирам, толкова е инфантилен според мен.
За мен лично, ето това е есенцията.
(Поне според мен и то на базата на това КАК АЗ възприемам коментара и КАКВО ЛИЧНО АЗ съзирам в казаното.)
Поздравления, от мене си за този коментар!
Сега към започващия нова ПЕДЕРАСТИЯ Венци в така болестния му (знам го още от първите му написани ДО МОМЕНТА 2-3 начални изречения):
Хайде ОТНОВО (ама не си комплексар, нали?) "Гоче" и то на базата на ЛЪЖИ и НЕБИВАЛИЦИ от рода, цитирам в кавичките:
- "борсова акула", при все, че изрично когато написах нещо (факт при мен от години) за закупуването на акции - писах Истината и тя поднесена от мен е, че В ЗАПАДНИ компании, ИЗКЛЮЧАЯ ТЕЗИ АКЦИИ ПРЕДОСТАВЕНИ МИ КАТО СЛУЖИТЕЛ В ТАКИВА, съм закупувал (и продължавам да го правя) за относително минимални суми като вложение.
Оставяме настрана НЕОСВЕДОМЕНОСТТА и оттам празноговоренето ти, Венци, че не знаеш, че на базата на "Револют" не ти е нужен брокер - самата "Револют" се явява такъв твой посредник (затова писах, че близо 30% от служителите в компанията са мултимилионери) м/у теб като Клиент и Борсата.
- релкасирш с лов из Европа, при все, че изрично написах как съм те подвеждал, Балалайко, за лова в Нидерландия, за да покажеш сам, че не си в час.
А го показа с това, че не ме контрира с това, което изнесох като обогатяващо ЕВЕНТУАЛНО общата култура но Читателите за "липсата" - кавичките са заради небуквалността - на такива понятия като "лов" и "оръжие" тук, в Нидерландия... А с това да забалалайка за това как на чужденци не се били издавали ловни билети!
Абсолютно показване на комплекси, защото НЕ ЗНАЕШ, но това не ти пречи да СЕ ПРАВИШ НА ЗНАЕЩ и по този начин евентуално да въведеш в заблуждение незапознатите Читатели.
ПС: И, Рамоне, ако икокото ТИ СЕ Е ИЗВИНИЛ при това ваше сприятеляване - ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА НЕГО за конкретната постъпка!
НО ВСЕ ПАК АЗ ЩЕ ПРОДЪЛЖА НА ТАКИВА "ДА ИМ ГО ПОДАВАМ" (кога отпред - в устите, като отзад - в дирниците - ха ха ха), защото той не е бил (а и продължава, при все да се е покрил вече)... как го каза?... невъзможен? само спрямо теб.
Той е такъв спрямо всеки, който не му е приятен по една или друга причина и да не показвам рицемерието на Венци точно пък по това: икокото, просташкия му комплексиран език, не дори липсата на възмущение от това, а ПОДКРЕПАТА дори на Венци... И съответно пък отношението му към това, което аз му "връщам като ресто" спрямо икокото.
При все колкото и да съм цветущ ВЕРБАЛНО И ТО ВИРТУАЛНО, не съм такъв, че да намесвам... дъщеря му (на Венци говоря) в ПОШЛОСТИТЕ, както икокото прави с дъщерята на Коста например... Или с тази на Радо също...
Та те така, Рамоне - простак човек "съм" аз, да те предупредя, че да си знаеш, понеже се въздържах от реплика при Венци по последния ти коментар, но определено такава ще последва и то очеизвадна и показваща отново конкретна МРЪСНИШКОСТ - ха ха ха ха - каква дума само - на Венци.
Това, за МОДЕРИРА ЧУЖДИТЕ ДУМИ конкретно по онзи случай до такива, които му отиват на манталитета.
Тоест, във въпросът ти там се крие и самият отговор, ще го покажа, но когато реша (че е дошло времето).
Неадекватен е, защото ако се зачетеш внимателно се разбира, че Волгин в първия абзац не коментира Кристо, а "протестърите".
Вторият вече е неграмотен. Леонардо, Дали и Пикасо - създатели на нови реалности... хахаха.
Точно Дали и Пикасо са се обвинявали един друг в плагиатство и профанизация на изкуството. Салвадор има една брошура (издържана в характерен за блог.бг стил:))), където го обвинява във вулгаризиране на старите майстори.
И двамата заедно пък са обвинявани в печалбарство.
Приносът на Леонардо към "изкуството" е повече от скромен. Леонардо, впрочем също се е продавал доста добре.
Въобще, това, което днес наричаме изкуство, по времето, когато е създаван не е имало такава претенция. До средата на 19 век, художниците са възприемани като нищо повече от ловки, скъпо платени занаятчии. Те (почти без изключение... всъщност защо "почти") са рисували по поръчка - който плати и за каквото плати.
Това което ги разграничава един от друг е предимно техниката на изобразяване, цветове, перспектива и т.н. Рървите сетили се, днес наричаме "класици".
Това не означава, че са правили неща без стойност. Напротив - с право, всичко това, днес наричаме изкуство. Мисълта ми беше за начина на възникването.
Да не говорим, че новаторите обикновено са били посрещани със същите рецензии като Волгината.
Волгин не харесва Кристо, а на Иванчо, Бийтълс му е скучен:))) много важно
Той буквално стана прав като му чу името - как бе - вика - че това е най-великия жив артист.
Той експериментираше - правече разни инсталации, рисува'е върху зебло, върху дъски от стари къщи. Питал съм го, що не рисува по традиционния начин (върху платно). Отговаряше - мога да ти нарисувам каквото искаш и в който искаш стил. Не ми е интересно обаче, всичко това е правено вече. Опитвам се да намеря някакви нови начини на изразяване. не ги е намерил още - сега бачка във Форекс компания.
Вероятно, това е някаква форма на упадък - когато вече всички форми са изчерпани. Това е факт. И не е само изобразителното изкуство същото е и с музика, кино - квото се сетите.
Но и тук Волгин не открива топлата вода. Още преди сто години Шпенглер я откри...
някак не ми се върже, да се сравняват примерно,
факелът на Бартолди, с чадър/ите/ на Кристо
всеки с разбиранията си, но за мен оранжевият понтон,
си остава пунТон за сноби..
Май взех и аз да свиквам с това положение, че се увличам подире им на гостите.
Колкото до Волгин, за вторият му коментар който се отнася за Триумфалната арка и е най-пресен чух от радиото, в интернет намерих повече коментари. В един от сайтовете го намерих в едно с друг негов от 16-та г. и предполагам, че е свързан с опаковането защото тогава по случай годишнина на Кристо е прочел това;
„Ню Йорк Таймс пише, че това е монумент на демокрацията, сякаш артистите са превързали раните на Изтока и Запада. Целта е постигната.„
За него това е напълно достатъчно да „нахрани„ грантоедите.
Той има тая способност да възбужда, че и превъзбужда най-низките страсти на носталгиците по онова време, и да ти кажа, като че ли успява... сам виждаш реакциите.
Аз също съм прочел някое-друго житие и битие художническо и съм на мнение, че заедно с името му е редно да се споменава и при чие управление е успял или не ... то и затова някои родени в една държава а творили в друга. Повечето от „неуспелите„ в своето време не са имали куража тогава да търсят „благодетеля„ си ... това май, че е съдбата на някои композитори.
Така беше и при нас, лично познавам неуспели ... не се харесват на някое местно величие, губи вярата в себе си и до там.
12:43
извинявай, ама точно тоя тип мислене(коментар 7) е един от темелите на твърде модерната напоследък "Кансел култура". Която ненавиждам. Предполагам и ти...
...
ти разговор ли водиш с мен, аз мисял че с теб се псуваме
...
не ме вкарвай в клишета
кенсъл културата никога не е била на вниманието ми, вероятно си прав че не би ми допаднала
в моя случай не мисля че е кенсъл "култура" а просто справедливо отношение към цирк и политика
12:59
Имам приятел, който е завършил арт в Чикаго, иначе е роден във Фамагуста, но техните са се изселили покрай турските събития. Та с него често си говорехме на подобни теми и веднъж го питах чувал ли е за Кристо (беше преди барем десет години).
Той буквално стана прав като му чу името - как бе - вика - че това е най-великия жив артист.
Той експериментираше - правече разни инсталации, рисува'е върху зебло, върху дъски от стари къщи. Питал съм го, що не рисува по традиционния начин (върху платно). Отговаряше - мога да ти нарисувам каквото искаш и в който искаш стил. Не ми е интересно обаче, всичко това е правено вече. Опитвам се да намеря някакви нови начини на изразяване. не ги е намерил още - сега бачка във Форекс компания.
Вероятно, това е някаква форма на упадък - когато вече всички форми са изчерпани.
...
също са ми го казвали художнички две и една писателка - намерих логика в думите им,но въопреки това не приемам днешния декаданс
преди шпенглер са го писали и други
еврейна нордау впрочем си го е написал по ясно и синтезирано от шпенглер с неговите излишно тежки томове
Аз харесвам работите на КРИСТО
...
аз определено не,
но иначе като волтер съм за правото на кристовци да се себеизразяват
Подобни "глупости", Митак, са израз на въображението на даден Творец (как точно ще го реализира), а същественото в случая е "манталитета" на Зрителя
...
благодаря, но нищо ново, това го знам много добре от ученическата ми възраст поради хуманитарната ми гимназия и историята "ми" на изкуство преподавана от една от първите създателки на учебници по предмета въобще в бг
вече за да не ставам смешен няма да споменавам в сериозна втъзраст колко и какво съм чел на английски и германски/ а ти унеден съм не си чел за изксутвото
без съмнение имаш едно преимущество пред мен - посещавал си ермитажа - аз не, само скромно острова с музеите в берлин, много са скромни да знаеш :) вече с какви жени сме били пианистки и художнички аз и ти ще спестим:)
добре е да не си ги мерим, защото уверявам те моя може да е по-дълъг и месест от твоя в изкуствата
добре е да знаеш последния етап, "форма"и стремеж е бнаучилия или преживея нещо да УМЕЕ В СИНТЕЗИРАНА, ЛАКОНИЧНА ФОРМА ПОНЯКОГА НА "ПРОСТ" ЕЗИК да каже това което иска
хубавоп е да правишп разлика между професионализма на култард и суперпрофесионализма на шумахер, макар първия да не може да разбере втория - също няма да ме разбереш сега, но здраве да е
и без да се лигавя;
КОГАТО ПИША НЕЩО НАГЛЕД ПРОСТО И ЕЛЕМЕНТАРНО ТО ЧЕСТО Е ПЛОД НА ДОСТА ЗНАНИЕ И ВПЕЧАТЛЕНИЕ, а начина по който го казвам повярвай ми е умение,което например ти не владееш
сега вдяна
28.09.2021 16:05
Така ли е или не?
ПОД ПОСТИНГА НА ЮЛИЯ със заглавие
Честито, и на всички, пишещи..
НАПИСАЛ СЪМ
6. germantiger - +
16:03
никълсън е грозен, но очарователен
явно се е разделил с лара флин-бойл, не го следя джак
...
сега венци виждаш ли как с два пафа съм казал всичко
мога да напиша колко гроноват е никълсдън дори в ранните си уестъри в голямата глава, можех да надраскам как влияе на част от жените,колко е каризматичен и какъв секси за тях поглед има
като споменавам лара флин бойл давам ввъзможност на юлия да продължи темата, ако желае, ако знае нещо за личния живот на актьора, а накрая с лафа че не следя живота му въсщност казвам, че темата все пак не ме вълнува и едва ли ще продължа с коментарите
е това ти не го умееш... още по-лошо, почваш да ми обясняваш известни за мен неща хаха... ооо бонбон
Така ли е или не?
да на венци говоря през цялото време
Ще го кажа на Венци.
Венци, сега убеждаваш ли се, че би следвало "нивото и квартала" ти - ха ха ха - ПО ОТНОШЕНИЕ ПИСАНЕТО НА КОМЕНТАРИ да е по-високо, за да не създаваш подобни "каши"?
За мен НЕ Е проблем Митакът да ги каже тези думи, които мисля, че вече е ясно, че адресира към теб, на мен. Нормално е.
Но въпросът е дали това той ще го прави наистина или ще се получава "развален телефон".
Нещо повече: За мен е нормално и това И СЕГА аз да греша И МИТАКЪТ НАИСТИНА ДА ГИ Е АДРЕСИРАЛ ДО МЕН. Въпросът е, че това при нормалната комуникация трябва да става ясно и затова аз говоря за това да се говори така, че да сме ясни един на друг.
Нещо, което ти, Венци, ни най-малко не уважаваш, не спазваш като отправна точка за пълноценен разговор, а още по-малко да го превръщаш във факт.
За теб е важно, Венци, да НАТРОЛИШ куп неща, с които СПОРЕД ТЕБ уязвяваш по някакъв начин опонента си...
ТОВА ДОРИ Е ПО ТЕМЕТА НА ПОСТИНГА, ЗАЩОТО И В НЕГО Е ЗАСЕГНАТО НАЙ-ОБРАЗНО КАЗАНО ТРОЛЕНЕТО.
Аха, вече и Миткът е пояснил, дори ме е предварил, защото пиша дълго.
И направо да спра.
Вече убеди ли се, Венци, че дори Митакът да се е почувствал най-"засегнат" от мои думи - ти си създал ИНТРИГА, защото така си ме цитирал, че си ГО ПОДВЕЛ, без да го целиш в случая естествено.
Подвел си го кой какво е казал.
А с моето "казване", адресирано до Митака... Което ти така НЕКАДЪРНО цитираш... Аз ни най-малко не споря с него, а един вид го... "допълвам" макар и все едно несъгласен, защото с част от неговите мисли и съм, с част не съм.
Което отново е напълно нормално.
Въпросът е, че при мен отсъства менторският тон и пренебрежението към отсрещния.
Особено при говорене за неща, които не са ми сила и интереси, защото Изкуството НЕ ми е една от значимите тръпки.
Виж как звучи НА НЯКОГО тонът ми отстрани - честно казано ми е ама през... нали, та и оттатък: Той (определено най-често ти, Венци) "губи".
Губи не друго, а реалната представа какви са обстоятелствата, заменяйки ги с такива, каквито си мисли той (определено най-често ти, Венци), че са.
По последното ми изречение, ето показно.
Определено жив пример за правотата на смисъла, вложен в изречението ми.
https://blag0rodka.blog.bg/drugi/2021/09/28/gledni-tochki.1781486
Обикновено се очаква опаковката да съответства на съдържанието под нея, което обаче може да отведе наблюдателите в много различни отправни системи. Или да доведе до сътворяването на въображаеми светове и реалности. В най-простия случай мобилизира сетивата и настройва критериите за проверка на очакванията или спомените. Щеше ли да има любов, ако хората ходеха без дрехи и можеха директно да виждат органите на своите сексуални домогвания? Не вярвам. И как без дрехи жените щяха да се държат изкусително, сякаш под полата си крият съкровище? Нямаше ли без силата на влюбването сексът да бъде досадно бреме? И всичко това - заради една досадна опаковка... Колко удобно е един да опакова, а друг да го плюе. Е, как защо - ми как иначе да се заявяви като повече от него? Как да го отстрани от пътя си, освен да го набеди, че му затруднява достъпа до благата, от които се нуждае немедлено.
Щеше ли да има любов, ако хората ходеха без дрехи и можеха директно да виждат органите на своите сексуални домогвания? Не вярвам. И как без дрехи жените щяха да се държат изкусително, сякаш под полата си крият съкровище? Нямаше ли без силата на влюбването сексът да бъде досадно бреме? И всичко това - заради една досадна опаковка... Колко удобно е един да опакова, а друг да го плюе. Е, как защо - ми как иначе да се заявяви като повече от него? Как да го отстрани от пътя си, освен да го набеди, че му затруднява достъпа до благата, от които се нуждае немедлено.
... В Германия доста хора са били протв опаковането на Райхстага начело с Х. Кол но като видяли интереса който предизвиква - 5 милиона специално за това дошли коренно си променили мнението. Дори нещо повече ходатайствали са пред Кристо и ЖАН-КЛОД да удалжат срока на ескпозицията поне още седмица.
28.09.2021 18:53
Ето именно за това говорех аз в репликата си към Венци и тази към Митака в 4-ти коментар.
Това, че Изкуството не се отъждествява с това колко печели или за кого (по поръчка на кого), а с това какъв отклик получава в социума.
Откликне ли социума... Дори и част от него да е на базата на прагматичността.
В примера на Радо голям брой първоначални противници са се извъртели само и само понеже откликът на социума (може и в лицето на туристи от други държави) е довел до повишаване оборотите при най-различни Бизнеси, свързани най-основно с местоположението на акта на Изкуството в такива случаи.
Влакове и самолети превозват хора, желаещи да го посетят и видят...
Местни бизнеси повишават оборотите си: хотели, заведения за хранене, сувенирни разни сергии и магазинчета и прочее.
В което няма нищо лошо за самото Изкуство като такова: Откъдето и да го издебне помощ - все е в негова полза, тази и за Твореца (най-малкото като получаване на публичност, рейтинг) и на самото начинание, акт.
Та, откликне ли социума на него, Изкуството, то е осъществено и като "цел" на самото него да остави някакъв отпечатък на Твореца в/у тези, към които е насочено, дори и да задоволява чисто личностни нужди на самия Творец... Осъществено е и като някаква материална (визирам специално този вид изяви) реализация и то не само ЕВЕНТУАЛНО за Твореца, а и за... "съпътстващия ПЕРСОНАЖ" - ха ха ха ха.
В Германия освен Райхстага Кристо е наел 1 км. около него за месеци наред и е плащано на държава и община ... и всичко това за 2 седмици.
Напъло съм съгласен, че неговите работи е нормално да не се харесан от всички ... но тоя радио-шут по най-просташки начин опростачва нещата, по идеологически причини го прави ... и накрая „грантаджиите„ му виновни и „будалите„ с парите.
В същност в основата е имиджа който му се създаде на Кристо у нас заради разни негови откровения;
„Проектите ни са приключение. Вълнуващи и безразсъдни. Ирационални и безполезни. Но ние обичаме да ги правим заради себе си. Ако някой ги хареса, това е само бонус. Разберете, работата не е в резултатите. Пътешествието е самата работа. След като живях в комунистическа страна, потиснат от ужасната липса на свобода, да работя вероятно е най-голямата свобода, която мога да имам.”
... ИМА И ОЩЕ НЕЩО КОЕТО „НАЧЕТЕНАТА СВЕЩЕННА КРАВА - ВОЛГИН„ ИЛИ НЕ Е ЗНАЕЛ ИЛИ УМИШЛЕНО Е ПРЕСКОЧИЛ / ето част от интервю на Кристо две години преди дреснята Волгина - дадено за сайта на интелигенцията „Площад Славейков„/
„Ще ви кажа причината да опаковам Райхстага. Роден съм в България, в малко планинско градче. Живях там през ужасните комунистически времена… Впоследствие бях политически бежанец 17 години. Нямах нито гражданство, нито националност. Когато обаче бягаш от нещо, ти продължаваш да си свързан за него. Затова имах силно желание да направя проект, повлиян от източно-западните отношения по време на Студената война. Мястото, където тези отношения се пресичаха, беше Берлин. Защото след Втората световна градът е бил разделен на четири окупационни зони – британска, френска, американска и съветска. Единствената сграда под общата им юрисдикция е бил Райхстагът. Затова го избрах за моя проект.
Освен това, по-рано през 1933 г. Райхстага е бил подпален. Хитлер е преследвал много хора от левицата във връзка с престъплението. И кой е главният обвиняем? Български комунист! Е, ако бях роден в Небраска, Райхстага нямаше да означава нищо за мен.“
... ЗА ТОЗИ ЧОВЕК КАЗВАХА, ЧЕ МРАЗИЛ БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК.
Той буквално стана прав като му чу името - как бе - вика - че това е най-великия жив артист.
Той експериментираше - правече разни инсталации, рисува'е върху зебло, върху дъски от стари къщи. Питал съм го, що не рисува по традиционния начин (върху платно). Отговаряше - мога да ти нарисувам каквото искаш и в който искаш стил. Не ми е интересно обаче, всичко това е правено вече. Опитвам се да намеря някакви нови начини на изразяване. не ги е намерил още - сега бачка във Форекс компания.
Вероятно, това е някаква форма на упадък - когато вече всички форми са изчерпани. Това е факт. И не е само изобразителното изкуство същото е и с музика, кино - квото се сетите.
Но и тук Волгин не открива топлата вода. Още преди сто години Шпенглер я откри...
Бих допълнил само, че съвсем скоро видях платна (портрети) от младия Кристо. Изключителна реалистичност. Такава биография- от реалистично към концептуално изкуство има у мнозина. То е и наложено от фотографското пресъздаване, достъпно за всеки. Защо ти е портрет, като можеш да си направиш селфи? При това можеш да го измениш с фотошоп. Така че художниците са в безизходица и правят неща, които не са красиви, а предизвикващи внимание. Съчувствам им. Имат талант, който е заменен от каквато и да е камера.
А ако намерите рисувани от Кристо портрети, ще се възхитите. Може и да са малко по- добри от телефона ми. :)
2. УКРАЙНА - двете и страници история и руският език ... II-ра част
3. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ...III -та част
4. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... IV - та част
5. УКРАЙНА -„ двете страници" история и руският език ... V - та част